Billede der svæver
Fra : Regner sørensen

Dato : 28-02-04 20:31

Hej i gruppen

er der nogle der kan fortælle mig hvordan man får et billede til at svæve på
siden

et eks.findes på
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion13_eks1.asp

Det er billedet af Bill Gates jeg mener

Regner Sørensen

regner@.stofanet.dk

HTTP://home1.stofanet.dk/regner

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-04 20:36

"Regner sørensen" <regner@<nospam>.stofanet.dk> skrev:

>er der nogle der kan fortælle mig hvordan man får et billede til at svæve på
>siden

Ja. Man laver et billede der svæver over baggrunden og har
skygge, og så sætter man det ind på en hjemmeside.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-02-04 20:36

"Regner sørensen .stofanet.dk>" <regner@<nospam> skrev

> er der nogle der kan fortælle mig hvordan man får et billede til at svæve

> siden
>
> et eks.findes på
> http://www.html.dk/tutorials/css/lektion13_eks1.asp

Synsbedrag. Billedets skygge er en del af billedet:

http://www.html.dk/tutorials/css/bill.jpg

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : John

Dato : 29-02-04 11:34

> Hej i gruppen
>
> er der nogle der kan fortælle mig hvordan man får et billede til at
> svæve på siden

Hvis du gemmer billedet lokalt og sætter det ind på en html side vil det
såmænd også svæve hos dig.
Det er jo blot skyggen som bliver tilført i dit grafikprog.
Hvis du derimod mener hvorfor billedet er omkranset af tekst kan du bruge
CSS.
float: left; osv.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Sverri M Olsen

Dato : 29-02-04 17:15

> er der nogle der kan fortælle mig hvordan man får et billede til at svæve på
> siden

Jeg mener at jeg har læst et-eller-andet sted at man kan gøre det med css, ved
brug af en filter-funktion, men det er vist nok ikke valid css, så jeg
anbefaler ikke at du bruger det.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Regner sørensen