MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
genstart
Fra : verner hansen

Dato : 28-02-04 18:22

jeg er ved at samle en pc til min kone,
en lidt gammel sag.
efter en installation af win2000 pro, hvor den selv instal de forskellie
driver uden fejl iflg enhedshåndterig.
så sker der det at når jeg bed den at slukke så lukker den også ned delvis
da, når win skriver at den lukker ned kommer der en blå skræm som jeg ikke
kan når at læse jeg kan heller ikke fryse billedet, så genstarter den bare
igen.
pc inholder:
bundkort: soltek sl56-c5 med en amd k6-2 333mhz
med 128mb sdram
ggrafik: martox agp 100 8mb
lydkort: creative ct4810
hardisk: fujitsu mpd3108at 10gb
cdrom: mitsumi cd-rom

Fra : Pico

Dato : 28-02-04 21:14

"verner hansen" <vernerha@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse news:E640c.6083$aO3.5854@news.get2net.dk...
> [...]
> kan når at læse jeg kan heller ikke fryse billedet, så genstarter den bare

Jeg ved ikke om det gælde for Win 2000, men det gør det for XP så du kan evt.
prøve nedestående:

Du har sandsynligvis ikke slået automatisk genstart fra, det kan du
gøre her:
Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Indstillinger for Start og
genoprettelse -> Fjern flueben i "genstart automatisk" og sørg for der
er flueben i "skriv en hændelse..." og i "send en admini...".
Så kommer der i stedet en besked ved systemfejl og der kan læses
hvorfor i loggen.

Pico

Fra : verner hansen

Dato : 29-02-04 00:38

tak for hjælpen pico,
nu kan jeg læse den blå skræmbillede hvor i der stå:
stop:0x0000000a(0x00004628,0x00000002,0x00000000,0x8046617f)
irql_not_less_equal
address 8046617f bass at 80400000, datestamp 39760637 -ntoskrnl.exe
startter lagring af den fysike hukommelse
lagring af den fysiske hukommelse fuldført
kontakt din admistrator.
håber igen at jeg er så heldig at i kan hjælpe mig