Er ved at få spat!!!
Fra : Martin og Christina

Dato : 28-02-04 15:24

Nu har jeg igennem det sidste halve år haft følgende mobiltelefoner...
Samsung SGH 300 M, Sony Ericsson T610 og nu en Nokia 6600, alle sammen med
samme SIM kort, jeg har TDC talk abonnement og ingen af telefonerne har
været i stand til at sende MMS beskeder, og nu adskillige kroner senere er
min tålmodighed opbrugt. Har i dag talt med TDC mobil og vi gennemgik
opsætningen på 6600'eren og det så fint ud, jeg fik så oplyst at der måtte
være fejl på SIM kortet, og jeg skulle henvende mig i nærmeste TDC butik og
få byttet mit SIM kort. Efter en tur i butikken har jeg fået nyt SIM kort,
efter nogle timer døde mit gamle og jeg smed det nye i telefonen... Det har
dog ikke ændret noget! Jeg kan stadig ikke sende MMS beskeder.
Jeg kan modtage men ikke afsende, og det irriterer mig ganske meget, ikke
fordi jeg har det store behov for at sende MMS, men telefonen eller
telefonerne er købt efter at de skulle kunne benytte GPRS og MMS og de
sidste to også Bluetooth... så nu har jeg købt, og så vil jeg også have at
det virker.

Er det TDC der har problemer med deres MMS, eller er det kun mig.

Er der nogen der har en mulig løsning på mit problem... Det skulle dælme
lyde utroligt, at jeg skulle købe 3 telefoner og alle er i stykker, og nu er
mit SIM kort også udskiftet, så det burde heller ikke være problemet!

Samsungen kan jeg ikke huske hvad meldte, når jeg forsøgte at afsende en
MMS, SE'en fortalte at der var en Internal Error og Nokia'en melder ikke
rigtig noget, den smider blot beskeden i udbakken og vil forsøge efter et
antal minutter.

Jeg har oprettet mig på TDC's hjemmeside, har indtastet pin og modtaget en
OTA (tror jeg nok den hed) besked, og installeret den.

Hvad dælen er der galt?

Med venlig hilsen.

Martin

Fra : Kostas

Dato : 28-02-04 16:44

"Martin og Christina" <HarregaardREMOVE@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg har oprettet mig på TDC's hjemmeside, har indtastet pin og
> modtaget en OTA (tror jeg nok den hed) besked, og installeret den.

Jeg har et tdc kort i en Nokia 6600 og sender uden problemer mms'er. Jeg
ringede 80808020 og bad om at få tilsendt mms opsætningen. Fik den med
det samme og det har virket problemfrit siden.

mvh

kostas

Fra : Martin og Christina

Dato : 28-02-04 19:25

> [...]
> ringede 80808020 og bad om at få tilsendt mms opsætningen. Fik den med
> det samme og det har virket problemfrit siden.

Hej.

Hvilket abonnement har du hos TDC?

Mvh.

Martin

Fra : Kostas

Dato : 29-02-04 20:34

"Martin og Christina" <HarregaardREMOVE@tdcadsl.dk> wrote in news:4040dd11
$0$95068$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hej.
>
> Hvilket abonnement har du hos TDC?
>
> Mvh.
>
> Martin

aner det faktisk ikke - men det er et erhvervsabonnement. Men det kan jeg
da finde ud af.

Send mig en mail hvis der er noget jeg kan hjælpe med. Min mail er: email
(a)supertips.dk

mvh

Kostas

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 19:49

> Hvad dælen er der galt?

Har du prøvet at sende en MMS til dig selv? Ellers, så prøv lige og skriv
resultatet. Kan du sende MMS med dit SIM-kort i en anden telefon, hvor MMS i
forvejen virker? Det skal selvfølgelig være TDC - hvis f.eks. en af dine
venner har TDC, og fint kan sende MMS - så test lige dit SIM-kort i hans
telefon. Virker det, skyldes det din telefon (selvom du har skiftet nogle
gange) - virker det ikke, er det et problem fra TDC's side.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 28-02-04 20:09

Jeg havde problemet med en nyt abb. for 3 måneder siden. ( dengang i en
Nokia 7250i).
Efter utallige opkald til TDC, samt gensendelse utallige gange af settings
via Nokia's og TDC's side - fandt en kvik fyr Hos TDC 80202020 at der var en
setting der skulle aktiveres på mit abonnement. siden har alt kørt - nu i en
6600

Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 21:02

> [...]
> telefon. Virker det, skyldes det din telefon (selvom du har skiftet nogle
> gange) - virker det ikke, er det et problem fra TDC's side.

Et tillæg: har du sørget for også at få en WAP-opsætning? For at kunne
benytte MMS er en WAP-opsætning et must - normalt kommer den med når du
bestiller en MMS-opsætning, men den kan af og til glippe - men prøv lige de
ting i mit første svar først, og vend så tilbage.

Fra : Qbic - 6400

Dato : 28-02-04 20:26

Du kan så prøve dette.

Gem alt hvad du ikke ønsker slettet, og lav en total reboot på din Nokia
6600 sådan.

*#7370#

og godkend at den må formatere telefonen helt igennem....

Gå så til denne side
http://www.nokia.dk/support/phones/ota.php

og følg opsætningen, god fornøjelse...

/ Qbic

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 28-02-04 21:14

Fandt lige mine notater fra telesamtalen.
Fyren jeg talte med hos tdc hed Martin Andersen ( den dygtigste TDC
supporter jeg har talt med)
Og det der skulle defineres på SIM kortet / abonnementet hedder: "APN
FEATURES"

Håber ar hjælper dig - kom gerne med feedback, når du har tal tmed TDC.