Dl hastighed på 1 mbit netexpress???
Fra : Tonny Nielsen

Dato : 25-04-01 08:34

Hvad kan man forvente i Download hastighed på en
netexpress 1024 / 256, jeg har NE 2.

Tonny

Fra : René B. Lauritsen

Dato : 25-04-01 08:47

1024 / 8 = 128

Fra : TheKeeper

Dato : 25-04-01 09:10

"René B. Lauritsen" <rbl@europe.com> skrev i en meddelelse
> 1024 / 8 = 128

naa, så kommer der overhead osv på ..
regn med ca. 110kb/s som max hastighed.
har selv NE1 og kører med 111kb/s som max :)

Mvh Rolf

Fra : Lars Overgaard

Dato : 25-04-01 09:18

"TheKeeper" <TheKeeper@irc-danevang.dk> wrote in message
> "René B. Lauritsen" <rbl@europe.com> skrev i en meddelelse
> >

> naa, så kommer der overhead osv på ..
> regn med ca. 110kb/s som max hastighed.
> har selv NE1 og kører med 111kb/s som max :)
>
> Mvh Rolf

Det er også nogenlunde sådan det ser ud hos mig.

/Lars

Fra : Diesel4K

Dato : 25-04-01 11:48

Ditto her.

Fra : Kas

Dato : 25-04-01 12:50

Samme downloadhastighed her på NE2 (men uploadhastigheden fejler voldsomt -
se evt. indlæg "manglende uploadhastighed på NE2" i
tele.internet.adsl.

Kasper

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-04-01 17:37

On Wed, 25 Apr 2001 10:09:54 +0200, "TheKeeper"

Jeg kommer jævnligt op på 115K.

Fra : LaPPe

Dato : 25-04-01 18:31

> Jeg kommer jævnligt op på 115K.

Ja, ja, da jeg havde Kabelmodem, burde jeg kun kunne hente med 50, men efter
et besøg på BredbaandsBolagets FTP'er opdagede jeg, at jeg kunne hente med
150!!!! no shit! Det var tider - så installerede jeg win2k og kunne "kun"
komme op på de 60...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-04-01 19:22

On Wed, 25 Apr 2001 19:30:58 +0200, "LaPPe" <lappe@mail.dk> wrote:

> [...]
>150!!!! no shit! Det var tider - så installerede jeg win2k og kunne "kun"

Nå ja, lige da jeg fik NE, kunne jeg hente med 55-58K, alså med en 256
forbindelse,,,
Det var thivertifald hvad jeg havde bestilt, og hvad jeg betalte
for,,, Det varede ~1½ månede, så faldt max til ~25K.

Fra : Thomas

Dato : 25-04-01 22:27

Hej jeg er ny og får også snart adsl, og her lige to spørgsmål

1). Hvorfor 1024/8=128 ?
2). Og hvad er NE 1. & NE 2. ?

Venlig hilsen Thomas

Fra : Rea721

Dato : 25-04-01 23:57

"Thomas" <vestergade8@os.dk> skrev

> 1). Hvorfor 1024/8=128 ?

1024 divideret med 8 er tadaaa 128 (8 bit på 1 byte)

> 2). Og hvad er NE 1. & NE 2. ?

"Gammel version" af netexpress og ny version..... se evt specifikationerne
på Ne2 her:
<http://www.internet.opasia.dk/abonnement/netexpres/tech_spec.html>

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 25-04-01 08:39

"Tonny Nielsen" <lomito@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan man forvente i Download hastighed på en
> netexpress 1024 / 256, jeg har NE 2.

Jeg får et sted imellem 100-120kb/sec med en netexpress 1. Som førnævnt i
gruppen falder denne ved samtidig upload (26kb/sec på min linie) - og det
kommer jo selvfølgelig også an på hvor du henter fra.

/Steen