Flugten fra akariet
Fra : Johan

Dato : 28-02-04 12:32

Efter at fisk nr. 2 på 2 dage har sprunget ud af akvariet ned på gulvet og
død, ville jeg være meget glad for råd. Er der mon noget galt med
vandmiljøet? Vi har nogle planter i akvariet, men ilten kommer mest fra en
pumpe. Ingen fisk er døde i vandet, men nu 2 på gulvtæppet. En molly og en
elefantfisk.

Mvh Johan

Fra : Lars Stigaard

Dato : 28-02-04 13:38

Det er ikke noget med dit vand at gøre :) fisk vil stikke af hvis de får
chancen, nogle arter er være end andre, så chek at dit dækglas/ armatur er
tæt, og dit problem vil forsvinde ;)

Mvh

LArs Stigaard

Fra : Carsten Gall

Dato : 28-02-04 14:27

"Lars Stigaard" <nyheder@wolverin.dk_X_> skrev i en meddelelse
> Det er ikke noget med dit vand at gøre :) fisk vil stikke af hvis de får
> chancen, nogle arter er være end andre, så chek at dit dækglas/ armatur er
> tæt, og dit problem vil forsvinde ;)

Jeg har saltvand, og derfor ikke noget dækglas over. Jeg har kun
observeret det en enkelt gang,
og det var en del af fiskenes naturlige affærd. En "slimfisk" der søgte
nye "græsnings muligheder".

En ikke ukendt årsag til at fisk springer ud er ofte chok, hvis lyset
pludseligt slukkes, eller tændes.

Carsten

Fra : Per W.

Dato : 28-02-04 21:16

"Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> skrev i melding
> [...]
> pumpe. Ingen fisk er døde i vandet, men nu 2 på gulvtæppet. En molly og en

Har du ikke sett Nemo? De vil kanskje prøve å komme seg 'fri'

/Per W.

Fra : LH

Dato : 28-02-04 21:22

> Har du ikke sett Nemo? De vil kanskje prøve å komme seg 'fri'

Er det ikke willy??

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-02-04 21:24

Johan skrev i et indlæg på usenet:
> [...]
> galt med vandmiljøet? Vi har nogle planter i akvariet, men ilten
> kommer mest fra en pumpe. Ingen fisk er døde i vandet, men nu 2 på

Nogle fisk er "bedre" til det end andre, men jeg har da også oplevet
det, hvis akvariet har stået uden dækglas og lampe.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Johan

Dato : 29-02-04 17:30

"Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> wrote in message
> [...]
> pumpe. Ingen fisk er døde i vandet, men nu 2 på gulvtæppet. En molly og en

Mange tak for de gode svar. Jeg er glad for at høre, at det er dyrenes
natur, og ikke fordi der som sådan er noget galt med deres miljø.

Mvh Johan