MS Windows
briani 27239
Væk med win talebobler
Fra : ml

Dato : 28-02-04 15:48

Hvordan bliver man fri for hele tiden at få de gule talebobler der henviser
til alt muligt på processlinien?

win xp home

/ml

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-02-04 16:02

http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns931FCE7D1BE4.thomas@madsen.tdcadsl.dk

--
Hilsen
Madsen

Fra : Edmund

Dato : 28-02-04 16:19

Thomas G. Madsen skrev:

http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns931FCE7D1BE4.thomas@madsen.tdcadsl.dk

Hverken reg filen eller powertoys synes at virke i min XP home SP1

Der kommer talebobler på alt jeg har i processlinjen.
Hurtigstart , åbne programmer, systray
--
Mvh Edmund

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-02-04 17:32

Edmund skrev:

> Der kommer talebobler på alt jeg har i processlinjen.
> Hurtigstart , åbne programmer, systray

Det gør der også her. Hvis jeg f.eks. fører markøren ned over en af
genvejene i hurtigstart, så kommer der et gult skilt med navnet på
programmet f.eks. Det er heller ikke det TweakUI eller reg filen
fjerner. Det er Balloon Tips. Altså de skilte, som ligner talebobler
og som f.eks. viser, at man nu er forbundet til internettet og
hvilken hastighed man er forbundet med osv. Balloon Tips popper op
af sig selv. Det gør de gule skilte ikke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Edmund

Dato : 29-02-04 08:11

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> og som f.eks. viser, at man nu er forbundet til internettet og
> hvilken hastighed man er forbundet med osv.

Dem er jeg heldigvis ikke plaget af. Jeg måtte ind i
Netværksforbindelser og aktivere visning af icon, før jeg kunne
fremprovokere en taleboble.

> Balloon Tips popper op
> af sig selv. Det gør de gule skilte ikke.

Kan man deaktivere de gule skilte så.

De gule skilte generer mig nu ikke i proceslinjen, men det gør de i
Outlook Express
http://home20.inet.tele.dk/edworks/oeballon.png

I Stifinders mappeindstilling har jeg deaktiveret pop-up beskrivelser.
Finder der andre steder man kan deaktivere gule skilte

--
Mvh Edmund

Fra : preben nielsen

Dato : 29-02-04 12:28

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> Thomas G. Madsen skrev:

> De gule skilte generer mig nu ikke i proceslinjen, men det gør
> [...]

Gør den del af vinduet bredere

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-02-04 12:34

Ja, eller slå dem fra

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-02-04 15:16

Edmund skrev:

> Jeg måtte ind i Netværksforbindelser og aktivere visning af
> icon, før jeg kunne fremprovokere en taleboble.

Så vidt jeg husker, så kommer disse Balloon Tips også andre
steder, men hvor, kan jeg ikke lige huske. Jeg har forlængst
slået det fra og orker ikke at slå det til igen for at tjekke
efter.

> Kan man deaktivere de gule skilte så.

Det ved jeg ikke. Jeg ser dem sjældent da de alligevel altid
kommer op bagved proceslinien. En bug som MS åbenbart ikke
gider at gøre noget ved.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-02-04 15:44

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Det ved jeg ikke. Jeg ser dem sjældent da de alligevel altid
>kommer op bagved proceslinien.

Her, Xp Home dk, ikke altid, kun når maskinen har kørt nogle timer, og
selv så ikke altid.

>En bug som MS åbenbart ikke gider at gøre noget ved.

En gammel en endda.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-02-04 16:18

Peter Loumann skrev:

> Her, Xp Home dk, ikke altid, kun når maskinen har kørt nogle
> timer, og selv så ikke altid.

Sådan er det som regel også her, men jeg har også set, at de
kommer op bagved proceslinien umiddelbart efter en genstart.

> En gammel en endda.

Irriterende. Engang var der nogle stykker som fortalte, at det
ikke sker, hvis proceslinien ikke er låst, men det hjælper altså
ikke noget her. Jeg kan slå 'Keep the taskbar on top of other
windows' fra og til, hvilket får skiltene om bagved proceslinien
igen, men kun i en kort periode. Før eller siden smutter de om
bagved igen.

--
Hilsen
Madsen