MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
EasyCD problem
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-02-04 10:48

Hvordan løser man problemet med EasyCD, der er uforenelig med XP (åbenbart)?
Der bliver ved at komme fejlmelding.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 28-02-04 11:24

"Preben Riis Sørensen" skrev
> Hvordan løser man problemet med EasyCD, der er uforenelig med XP (åbenbart)?
> Der bliver ved at komme fejlmelding.

Hvilken version af EasyCD bruger du?

Har du opgraderet din EasyCD med nyeste patches?
Har du opgraderet Windows XP med alt fra Windows Update?

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-02-04 22:47

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilken version af EasyCD bruger du?
>
> Har du opgraderet din EasyCD med nyeste patches?
> Har du opgraderet Windows XP med alt fra Windows Update?

Ja, nu er der lidt kage i den. Det er ikke undertegnede der har problemet,
men en kammerat, og han vil bare af med advarslen, og ikke kæmpe for at
bevare EasyCD. Jeg regnede med at der var en 'let' generel løsning.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-02-04 00:11

Har du husket at slå XP's indbyggede brænderfunktion fra?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-02-04 02:46

Det er der også. Afinstaller EasyCd.

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 29-02-04 16:05

Jeg antager, det er en driver-advarsel, du refererer til.

> Det er der også. Afinstaller EasyCd.

Det hjælper ikke på driver-advarslen. Jeg havde formentlig selv samme
problem (jvf. mit indlæg "Problemer med driver" fra 20/2-'04), da jeg antog,
Adaptec Easy CD Creator 4.0 også ville fungere på XP. Efter at have
afinstalleret programmet, kom der stadig efter hver opstart en ubrugelig
besked om, at

Devices or applications disabled
'CD Recording Software' will cause Windows to become unstable. Windows has
prevented these drivers from loading. Click here for more details.

Jeg fandt løsningen (jvf. mit sidste indlæg i den tråd):

Da programmet ikke "lystrer" ved afinstallering må man sørge for, at Windows
ikke opfatter den som en driver: I Settings -> Control Panel ->
Administrative Tools -> Computer Management åbnes System Tools \ System , og
fejlen lokaliseres (i dette tilfælde en Application Popup). Filen, der
refereres til i fejlmeddelsen (i dette tilfælde Cdr4vsd.SYS) findes og
omdøbes, så efternavnet ikke er .sys , men f.eks. .yuk .

- M

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-02-04 16:48

Det havde sikkert været bedre at finde den i registret og slette
henvisningen til filen og derefter delete den, da den jo ikke længere
skal bruges.

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 29-02-04 18:23

> Det havde sikkert været bedre at finde den i registret og slette
> henvisningen til filen og derefter delete den, da den jo ikke længere
> skal bruges.

Jeg har i regedit fundet "keys"
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Cdr4vsd,
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\Cdr4vsd og
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdr4vsd

Kan jeg bare slette dem?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-03-04 00:16

For en sikkerheds skyld kan du altid eksportere nøglerne (keys) så du
har mulighed for at gå tilbage, men der skulle ikke være noget i vejen
for at slette de tre da du jo ikke længere bruger den driver.

On Sun, 29 Feb 2004 18:23:08 +0100, Mickel Hedemand