Radio-form ind i en database
Fra : Watch Up

Dato : 25-04-01 08:06

Hej

Mit problem er at jeg skal have enten Superman eller Batman til at stå i en
database, for en person der har vote.

Jeg har skrevet min PHP-script og MySQL-kommandor.

Så hvis der en der vil hjælpe mig.

Skal sige at i PhpMyAdmin der hvor jeg ville have navnet til at stå er der
bare et tomt felt.

P.S Hvis i ikke forstår det så skriv det.

<?
if($vote){
mysql_query("insert into afstem (dem) values ('$dem')");
}
?>

<FORM METHOD=POST ACTION="index.php">
Superman: <INPUT TYPE="radio" NAME="vote" value="superman"><br>
Batman: <INPUT TYPE="radio" NAME="vote" value="batman"><br>
<INPUT TYPE="submit" value="Stem">
</FORM>

Fra : Christian Rishøj

Dato : 25-04-01 09:18

"Watch Up" <voodoomann@netbruger.dk> wrote in message

> Skal sige at i PhpMyAdmin der hvor jeg ville have navnet til at stå er der
> bare et tomt felt.

Du har ikke lavet din tabel?
Eller bliver dine data ikke indsat?

> mysql_query("insert into afstem (dem) values ('$dem')");

Det kan i øvrigt vise sig at være en god vane at escape onde tegn i strenge
fra klienten, der indsættes i SQL-sætninger:

mysql_query("insert into afstem (dem) values ('".addslashes($dem)."')");

/Christian

Fra : Watch Up

Dato : 25-04-01 15:33

nope det virker ikke

Christian Rishøj <chrris@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9c613q$bvr$1@sunsite.dk...

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 25-04-01 15:15

On Wed, 25 Apr 2001 16:32:31 +0200, "Watch Up" <noerden@ready.dk>
wrote:

>nope det virker ikke

1) det som ikke virker var ikke et fix, men blot et blot råd af hensyn
til sikkerhed
2) du qouter underligt
3) hedder du virke Watch up?

Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Watch Up

Dato : 25-04-01 15:57

1) ???
2) ???
3) Nej jeg hedde Mads

Mvh Mads
Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> skrev i en
nyhedsmeddelelse:tsmdetcuv9vgkfin4abhejv0icc4r3iqvn@4ax.com...

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 25-04-01 15:42

On Wed, 25 Apr 2001 16:56:37 +0200, "Watch Up" <noerden@ready.dk>
wrote:

>1) ???

"Det kan i øvrigt vise sig at være en god vane at escape onde tegn i
strenge fra klienten, der indsættes i SQL-sætninger:" er et godt råd
og har ikke noget m. dit problem at gøre.

Ang dit problem blev der skrevet:

http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

>3) Nej jeg hedde Mads

Det kunne overveje at sætte din klient op til at skrive som
afsender... eller fremskaffe empiri som tilbageviser den
ph.d-afhandling som påviser sammenhæng mlm. navne på usenet og
kvalitet af indlæg.

Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Ghashûl

Dato : 26-04-01 07:38

On Wed, 25 Apr 2001 16:42:28 +0200, Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null>
wrote:

>Det kunne overveje at sætte din klient op til at skrive som
>afsender... eller fremskaffe empiri som tilbageviser den
>ph.d-afhandling som påviser sammenhæng mlm. navne på usenet og
>kvalitet af indlæg.

Jeg tror virkeligt ikke jeg ville skrive anderledes hvis der stod et
andet navn...
Men hvis du kan få Agent til at vælge forskellige navne alt efter hvor
man poster ville jeg da være glad.

Regards Ghashûl
--
http://ghashul.dk/

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 26-04-01 10:00

On Thu, 26 Apr 2001 08:38:19 +0200, Ghashûl
<if.you.want.my.e-mail.look@my.message.headers.ghashul.dk> wrote:

>Men hvis du kan få Agent til at vælge forskellige navne alt efter hvor
>man poster ville jeg da være glad.

Mener du alt efter hvilke grupper du poster i?

højre klik på gruppenavn -> Properties -> Post :
X i "Override default settings"
find "From" og skriv f.eks. "Svend Åge <svend@aage.dk>"
--
Venlig hilsen / Best regards
Martin Mouritzen - martin@eisenstein.dk

Fra : Watch Up

Dato : 26-04-01 10:29

NU har jeg løst problemmet. Tak for de mange besked til mit spørgsmål

Mvh Mads
Martin Mouritzen <martin@eisenstein.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:fpofetg9mhm9m8bvtasa6410entshem4lg@4ax.com...

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-04-01 10:36

On Thu, 26 Apr 2001 11:00:20 +0200, Martin Mouritzen
<martin@eisenstein.dk> wrote:

>Mener du alt efter hvilke grupper du poster i?
>
>højre klik på gruppenavn -> Properties -> Post :
>X i "Override default settings"
>find "From" og skriv f.eks. "Svend Åge <svend@aage.dk>"

Takker, den havde jeg aldrig lagt mærke til!
Lad os nu se om det virker ;)

Regards Ghashûl
--
http://ghashul.dk/

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 26-04-01 14:23

On Thu, 26 Apr 2001 11:35:37 +0200, Stefan Bruhn
<if.you.want.my.e-mail.look@my.message.headers.ghashul.dk> wrote:

>Lad os nu se om det virker ;)

It does :)

>Regards Ghashûl

Du kan også gøre det med din signatur. (Du kan faktisk ændre på langt
de fleste ting "gruppevis").

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-04-01 14:34

On Thu, 26 Apr 2001 15:22:55 +0200, Martin Mouritzen
<martin@eisenstein.dk> wrote:

>Du kan også gøre det med din signatur. (Du kan faktisk ændre på langt
>de fleste ting "gruppevis").

Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har lagt mærke til post tab'en før.
Jeg har brugt properties for enkelte grupper for at beholde dem på
harddisken længere tid og lign.

Signaturen skulle også gerne virke nu, den havde jeg bare glemt i første
omgang ;)
Mvh. Stefan
--
Website: http://ghashul.dk/