full screen applet i et nyt vindue
Fra : Blacky

Dato : 02-12-00 22:29

Jeg har en applet, som jeg gerne vil have til at fylde hele skærmen.

Jeg havde tænkt mig noget i retningen af DSB's "Byens puls"
Altså noget med at der åbnes et nyt vindue uden værktøjsbjælke, og det
skal fylde hele skærmen.

Inde i vinduet skal der åbnet en applet, som dels består at noget
canvas og dels består af nogle scrollbars mm.

Hvordan får jeg det gjort lettest?

Jeg havde tænkt mig noget i regningen af flg. kode:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--

var str = "left=0,screenX=0,top=0,screenY=0";

if (window.screen) {
var ah = screen.availHeight - 30;
var aw = screen.availWidth - 10;
str += ",height=" + ah;
str += ",innerHeight=" + ah;
str += ",width=" + aw;
str += ",innerWidth=" + aw;
} else {
str += ",resizable"; // so the user can resize the window
manually
}

function launchFull(url, name) {
return window.open(url, name, str);
}

var win = launchFull("full1.html", "full");

// -->
</SCRIPT>

<FORM><INPUT TYPE="button" VALUE="Start PlanetWatch"
onClick="launchFull('full1.html', 'full', '')"></FORM>

Men desuden skal min applet også sættes til at fylde hele vinduet,
lige nu ser det således ud:

public void init()
{
setSize(600,400);
setBackground(Color.black);

Det skal gerne sættes op således, at jeg trykker på en knap, og der
åbnes et nyt (maximeret) vindue hvor appletten så fylder hele skærmen.

Er der nogle gode råd/ideer?

Min første plan var at hente oplysninger om brugerens skærmopløsning,
og så lave nogle forskellige størrelse applets, men jeg tror at dette
her er smartere...

Mvh

Blacky

Fra : Soren Staun Jorgense~

Dato : 03-12-00 00:52

Hej,

Du kan ikke ændre applet'ens størrlese når den først er sat ind i din html
kode. Måske kan du lave et script der parametrisk ændre størrelsen i
html'en, men jeg tvivler på at det vil virke. Kik eventuelt i en script ng
efter dette.

Hvad du kan gøre er at du fra applet'en åbner en java.awt.Frame. Dette vil
så blive et nyt vindue som du kan ændre størrelse på efter ønske. Den
irriterende bjælke ( Advarsel ! Java applet vindue ) forneden i Frame'en kan
du fjerne ved at signere applet'en.

Søren Staun Jørgensen
---
ssj@get2net.dk

Blacky <mtl.103@rsk.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:d5li2tc74gdl3vgu31rkt78b4r64flj59k@4ax.com...

Fra : Jacob M. Jensen

Dato : 03-12-00 21:48

Du kunne evt. også bruge Window istedet for Frame. Du kan så resize dit
Window til at være større end skærmen - derved forsvinder warningen.

-Jacob

Fra : Troels Thomsen

Dato : 04-12-00 02:51

> Du kan ikke ændre applet'ens størrlese når den først er sat ind i din html
> kode.

<unauthoritative on>
Er det IE specifikt ? I den minibrowser der følger med Forte virker resize()
fint efter appleten er loadet.
<unauthoritative off>

tpt

Fra : Soren Staun Jorgense~

Dato : 04-12-00 17:25

Troels Thomsen <tpilt@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:NMCW5.3316$_p.30171@news010.worldonline.dk...

> <unauthoritative on>
> Er det IE specifikt ? I den minibrowser der følger med Forte virker
resize()
> fint efter appleten er loadet.
> <unauthoritative off>

Jeg ved ikke om det specielt er IE specifikt, nok nærmere browser specifikt.
Det virker ihvertfald ikke udenfor et udviklingsværktøj. Jeg tror at jeg kan
huske at man kan noget lignende i JBuilders "browser". Så det er nok noget
med at de browsere der er inkluderet i jeres IDE'er er skrevet i Java, og
fortolker html på en anden måde end "almindelige" browsere gør. Jeg bruger
selv MS J++ 6 ( simple is better and faster ).

Men ærlig talt så ved jeg det ikke - det må jo komme an på en prøve
Prøv eventuelt også i Netscape 6 - den er skrevet i Java, er den ikke ???

Søren Staun Jørgensen
---
ssj@get2net.dk