MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
WinXP Update
Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 27-02-04 23:11

Når jeg forsøger at opdatere min WinXPpro fra Windows
så får jeg følgende meddelelse

Adgang nægtet
Nogle Netværkspolitikindstillinger forhindrer dig i at bruge
Windows Update...

Hvor finder jeg disse ´netværkspolitikindstillinger´ så jeg kan
få dem rettet ?

Erik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-02-04 00:36

Erik Helmer Nielsen skrev:

> Adgang nægtet Nogle Netværkspolitikindstillinger forhindrer
> dig i at bruge Windows Update...

Måske har det noget med denne her at gøre:
<http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot/>

Et stykke nede finder du:

| Network policy settings prevent you from using Windows Update
| to download and install updates on your computer
|
| Problem Description:
| When you attempt to download updates, the process fails and
| the Windows Update Log reads: "Access to Windows Update has
| been disabled by administrative policy."
|
| Resolutions:
| Your group policies are set to prevent you from accessing
| Windows Update. Contact your system administrator for further
| information.

Prøv at gå ned i Start > Kør og starte: gpedit.msc
Klik så på plus-tegnet ud for 'Administrative Templates' under
'User Configuration'. Klik videre på 'Windows Components' og
til sidst 'Windows Update'. Derinde er der en værdi ved navn:
'Remove access to use all Windows Update features'. Hvad står
den værdi til? Her står den til 'Not configured', hvilket er
standardindstillingen. Hvis den står til 'Enabled', så prøv at
stille den til 'Disabled' eller 'Not configured'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 28-02-04 14:57

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:
Sat, 28 Feb 2004 00:35:53 +0100 i dk.edb.system.ms-windows
> [...]

Tak til Madsen for hjælp til at finde ned i krogen:
>Prøv at gå ned i Start > Kør og starte: gpedit.msc
>Klik så på plus-tegnet ud for 'Administrative Templates' under
>'User Configuration'. Klik videre på 'Windows Components' og
>til sidst 'Windows Update'...... osv...

Men det hjalp desværre ikke at sætte den til 'Disabled'
Jeg har to maskiner med samme WinXPpro, den anden opdater helt OK

Hvad mon der så kan være galt.

Erik

Fra : Simon Nielsen

Dato : 08-03-04 22:21

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men det hjalp desværre ikke at sætte den til 'Disabled'
> Jeg har to maskiner med samme WinXPpro, den anden opdater helt OK

Prøv at sætte den på not configured, du skal også helst være administrator
på den maskine før at det virker.

Mvh
Simon

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-02-04 15:52

Erik Helmer Nielsen skrev:

> Men det hjalp desværre ikke at sætte den til 'Disabled'

Øv.

> Hvad mon der så kan være galt.

Hmm, det tør jeg ikke sige. Kører du med admininstratorrettigheder
på den maskine som nægter at køre Windows Update?

--
Hilsen
Madsen