Larmende hundeparkering foran forretning
Fra : Karsten

Dato : 27-02-04 22:07

Hej
Der er netop åbnet en Nettobutik i et det parcelhuskvarter, hvor mine
forældre bor. Det har givet et uventet problem, da naboerne bliver meget
generet af hundegøen fra de ventende hunde. Og som hundeejer er jeg meget
overrasket over hvor lidt hensyn nogle kunder(og hundeejere) tager til andre
mennesker, når de tager hundene med "ud og handler" Hundene kan stå der og
gø i næsten en time mens ejerne er inde og handle. Min far har forsøgt at
be' hundejerne om at parkere hundene et andet sted, eller evt skynde sig
lidt med indkøb; men resultatet er oftest kun et surt svar fra ejerne.

Hvad kan man gøre ved sådan en hensynsløs optræden ?

Netto er åbenbart fuldstændig ligeglad, de gør intet ved problemet. Han har
nævnt det for personalet ved kassen.

Nogle gode idéer ?

Hilsen
Karsten

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-04 22:57

"Karsten" <kskov@FJERN_DETTEpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan man gøre ved sådan en hensynsløs optræden ?
>
> Netto er åbenbart fuldstændig ligeglad, de gør intet ved problemet. Han

Hej Karsten

En time er godt nok lang tid at bruge i en Netto butik. Så det kunne jo
være, at der er opstået sådan et hyggeslæng, som mødes hver dag, og kvæler
en grøn eller tre, så det er deres hunde der leverer larmen. Ja jeg kan jo
kun gætte, men det er ofte sådan noget der spiller ind, og de opstår jo
gerne, når der kommer en butik, hvor man lige kan købe et par hurtige. Så
det måske ender med, kun at være et par enkelte meget larmende hunde, som
bare er der pokkers længe, fordi deres arbejdsløse ejer mangler noget at
udfylde alt den fritid med.
Så kunne man da prøve at snakke med dem, eventuelt drikke en grøn med dem,
så er de lidt lettere at komme ind på livet af.

M.V.H.....Benny..

Fra : Karsten

Dato : 28-02-04 14:32

Hej Benny
Nej det er ikke nogen som sidder og hænger ud og drikker øl. Du har sikkert
ret i, at blot ved at tale fornuftig til dem og måske "gi' en stribe", kunne
man sikker få problemet løst.

Nej det er "hr. og fru Jensen", som lige skal op og handle, og som lige skal
have Futte luftet.

Hilsen
Karsten

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-02-04 20:42

> [...]
kunne
> man sikker få problemet løst.
>
> Nej det er "hr. og fru Jensen", som lige skal op og handle, og som lige

Hej Karsten

Ja jeg kan da godt se, at hvis der virkeligt er så mange, som det tyder på,
at det kan virke temmeligt træls, men hvis det er forskellige hunde, så må
man jo mere eller mindre forvente, at det er det omkringliggende kvarters
hunde. Så din far skulle have en rimelig god chance for at kende de fleste
af dem. Så det måske skulle være den vej man skulle gå, nemlig at snakke
direkte med ejerne, sådan lidt over hækken. Sådan en hygge snak, om hvor
generende det er, når der er en masse gøen fra de ventende hunde. De fleste
hundeluftere her, går sandeligen ikke ret langt, men de står ofte stille og
snakker. Så set med mine øjne, er hunden ude og give ejeren frisk luft. Man
kan ikke sige, at ejeren er ude for at lufte hunden. Derfor gætter jeg på,
at de må bo meget tæt på din fars hus. Det er lidt svært at sige, hvad der
ellers kunne gøres, da jeg ikke ved hvilket, og alligevel sikkert ikke
kendte området. Men det er butikslederen han skal snakke med, og ikke dem
ved kassen, hvis der skal være chance for, at der skal ske noget, gennem
butikken, men en støjklage til amtet, kunne måske også prøves.

M.V.H.....Benny..

Fra : Susanne Drews

Dato : 28-02-04 00:10

On Fri, 27 Feb 2004 22:06:53 +0100, "Karsten"
<kskov@FJERN_DETTEpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>forældre bor. Det har givet et uventet problem, da naboerne bliver meget
>generet af hundegøen fra de ventende hunde.

Ja, det er fandeme også for dårligt, at folk, der ellers har gemt sig
bag ligusterhækkene, således bliver halet ind på af det såkaldt
virkelige liv, hvor andre har brug for at købe ind . Den nye Netto
ligger jo næppe midt i parcellerne, men snarere i et "blandet
boligområde", hvor nogen så har scoret sig et lidt billigere
parcelhus. Never mind...

> [...]
>mennesker, når de tager hundene med "ud og handler" Hundene kan stå der og
>gø i næsten en time mens ejerne er inde og handle.

Hvis en butik med hundeparkering har åbent i f.eks. 11 timer i døgnet
- og de har de ofte - kan der være gøen i samtlige 11 timer. Men det
betyder ikke automatisk, at det er den samme hund, der sidder og
larmer i den fulde åbningstid.Skulle det imidlertid være én og samme
hund, er det en politisag

>Min far har forsøgt at
>be' hundejerne om at parkere hundene et andet sted, eller evt skynde sig
>lidt med indkøb; men resultatet er oftest kun et surt svar fra ejerne.

Hvis problemet er, at hundene ikke bliver passet forvarligt, skulle
det søreme også nok hjælpe, at de bare blev "parkeret" et sted, hvor i
dette rilfælde din far ikke behøvede overvære det!

Vor frelser på firbenet ridedyr ;-/
/Sus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-02-04 13:00

"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det søreme også nok hjælpe, at de bare blev "parkeret" et sted, hvor i
> dette rilfælde din far ikke behøvede overvære det!

Hej Sus

Ja du må meget undskylde at jeg spørger. Men er der en skjult morale i dit
indlæg, som jeg har lidt svært ved at få øje på, eller er du bare altid
sådan ??

M.V.H.....Benny..

Fra : Susanne Drews

Dato : 28-02-04 18:48

On Sat, 28 Feb 2004 13:00:17 +0100, "Benny Mortensen"
<d.lozano_am@gjr.paknet.com.pk> wrote:

>Ja du må meget undskylde at jeg spørger. Men er der en skjult morale i dit
>indlæg, som jeg har lidt svært ved at få øje på, eller er du bare altid
>sådan ??

Der er ingen skjult morale, og du må selv vælge, om jeg evt. "er" på
den ene eller anden måde .

Jeg kan ikke se, hvad de arme Netto-medarbejdere kan stille op,
medmindre de ønsker at bortvise kunder fra butikken, fordi der står en
hund og gø'r.

Hvis problemet er så omfattende som beskrevet, må det i stedet være en
sag for politiet - det syntes jeg også, jeg skrev i det indlæg, du
kommenterer.

Og i hvert fald løser man da ikke problemet ved at stille hundene et
andet sted hen og gø?

Venligst
Sus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-02-04 20:51

> [...]
> kommenterer.
>
> Og i hvert fald løser man da ikke problemet ved at stille hundene et

Hej Sus

Tja dit ordvalg, fandt jeg var noget malplaceret. Politiet kan ikke gøre
noget. Der er jo efter hvad jeg kan se, ikke sket nogen lovovertrædelse.
Fordi 16 hunde gør uafhængigt af hinanden, gør ikke hund nummer 17'ns
forseelse større, end de 16 før den, men den kunne nemt være den, der lige
var en for mange. Som vi så for få dage siden, der var der bare 1 hund, som
endda var inden døre, men alligevel generede naboen, så naboen fandt det på
sin plads at søge en løsning.
At det så lyder utroligt, at der skulle komme så mange hunde til Netto hver
dag, er en anden sag. Men jeg har ingen grund til at betvivle mandens ord,
og må derfor tage dem til troende.

M.V.H.....Benny..

Fra : Karsten

Dato : 28-02-04 14:28

Hmm, det var et lidt overraskende indlæg.

Har du tænkt over at nogen arbejder om natten og derfor skal have rimelige
muligheder for at sove på andre tidspunkter. Men nu da du skriver om "at
blive halet ind i det virkelige liv"-der er nogen som er på arbejde-har du
tænkt over det?

Men det kan jo være at det er den forkerte gruppe jeg har henvendt mig,til.
Jeg havde håbet nogen kunne berette om hvorledes dette problem er løst andre
steder. Det kunne eksempelvis være at opsætte en plexiglas væg som støjmur,
eller at andre butikskæder end Netto måske havde arbejdet seriøst med
problemet.

Hilsen
Karsten

Fra : Susanne Drews

Dato : 29-02-04 23:23

On Sat, 28 Feb 2004 14:27:32 +0100, "Karsten"
> [...]

>blive halet ind i det virkelige liv"-der er nogen som er på arbejde-har du

Hvis vi skal anskue det fra den vinkel, kan vi jo slet ikke have
dagligvarebutikker i områder, hvor der bor mennesker (kunder), for
selvfølgelig vil der altid være enkelte, der har brug for at sove på
alternative tidspunkter.

> [...]
>steder. Det kunne eksempelvis være at opsætte en plexiglas væg som støjmur,
>eller at andre butikskæder end Netto måske havde arbejdet seriøst med

Gruppen er uden tvivl relevant. Det er nok bare min fejl, at jeg slet
ikke kan forestille mig, at der hele tiden står hunde og larmer i den
fulde åbningstid. Det kan I jo undersøge i lokalområdet - sæt evt. et
opslag i Netto, hvor I efterlyser andre, der heller ikke kan sove om
dagen for hundene - måske bor de i en grundejerforening, der selv kan
løse problemet ved at investere i en "støjmur".

Personligt må jeg erkende, at jeg primært ville være glad for at have
fået tættere til indkøb - og så måske købe et par af apotekets gule
"EAR"-propper, hvis problemet var min dagsøvn.

Venlig hilsen
Sus

Fra : Winther

Dato : 01-03-04 08:41

> [...]
> blive halet ind i det virkelige liv"-der er nogen som er på arbejde-har du

Har du tænkt på at hovedparten af danmarks befolkning er vågne om dagen?
Vejarbejde, byggeri, ja hvis man ikke kan arbejde med det der nødvendigvis
vil larme om dagen, hvornår så?

Hvad så hvis man bor i nærheden af sommerhusområde, her kan man være nødt
til at klippe græs i middagsstunden, inden de nye lejere kommer.

Må konstatere, at skal man kunne fungere med natarbejde, så skal man kunne
sove selv om der er en del larm.

Hvordan forretningen og ikke hundeejerne skal kunne gøres ansvarlig over for
hundeglam, det synes jeg er langt ude.

Vh. Winther

Fra : Lykke

Dato : 01-03-04 07:56

Ja, det er synd det ikke er en Fakta for det tager kun 5 minutter

Poul