Netværk og hukommelse
Fra : per

Dato : 25-04-01 07:17

Hej
2 pc'er i netværk med 10/100 Ethernet har jeg flg. spm. kan det passe at
når begge PC'er er tændte, at den ene PC "låner" CPU-hukommelse af den
anden ?

Hvis JA - findes et softwareprogram der "måler" hvor jeg kan følge med,
hvormeget de låner af hinanden ?

Nysgerrig hvad står 10/100 Mbps(Mbit) for ?

Måske 1.PC sender til 2.PC med 100 og modtager med 10 ?

Tak for alle svarene

vh
per

--
Min adresse er gyldig i fire uger eller indtil den modtager spam.
My address is valid for four weeks or until it receives spam.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-04-01 08:30

per skrev:

>2 pc'er i netværk med 10/100 Ethernet har jeg flg. spm. kan det passe at
>når begge PC'er er tændte, at den ene PC "låner" CPU-hukommelse af den
>anden ?

Nej.

Den ene pc kan godt sætte den anden på arbejde. Det vil ske hvis
du fra den ene pc overfører en fil til den anden. Så skal dens
CPU naturligvis arbejde med at modtage filen og lægge den på
plads. Men den ene CPU kan ikke få den anden til at aflaste sig.
Den kan heller ikke overtage andre ressourcer som f.eks.
hukommelsen.

>Nysgerrig hvad står 10/100 Mbps(Mbit) for ?

Mbps = Mega bits pr. sekund.
Divider med 8 så får du bytes pr. sekund (Bps).

Det er et mål for den hastighed hvormed data kan overføres. Hvis
du kører 10 Mbps, kan der højst overføres 1,2 MBps, men på grund
af overhead er det reelt mindre. 100Mbps er i princippet 10 gange
hurtigere, men igen skal man sænke forventningerne noget.

Et kort kan være 10/100 Mbps. Det betyder at kortet kan køre
begge dele, og så er det opsætningen i andre led der bestemmer
hvad der benyttes.

>Måske 1.PC sender til 2.PC med 100 og modtager med 10 ?

Nej, det kan ikke lade sig gøre.

Man kan godt sætte en pc op med to kort hvor det ene kører 10 og
det andet 100, men ikke til samme maskine.

--
Bertel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-04-01 14:12

On Wed, 25 Apr 2001 09:29:31 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamto@lundhansen.dk> wrote:

> Nej, det kan ikke lade sig gøre.

Principielt kan det godt, hvis der er en switch imellem.

-A