Spørgsmål vedr. Alcatel One Touch 735
Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 17:33

Hejsa

En ikke så skarp mobilnørd har lige en flok spørgsmål vedr. Alcatels 735
Jeg har forsøgt mig på Alcatels hjemmeside, men jeg synes ikke beskrivelsen
er særligt fyldestgørende.

Hvilken opløsning er kameraets billeder i?

Er der IR forbindelse, så den kan bruges sammen med min bærbare computer en
IrDA FAST infrared-port?
Er der noget, jeg skal være opmærksom på i den forbindelse? Jeg har aldrig
brugt porten tidligere.

Hvordan er den at bruge til SMS? Jeg får Telia Express til den.

Kan den unlock'es, så jeg evt. kan bruge andre SIM-kort?
Hvis ja; hvor gøres det bedst og billigst?

Hvordan har den det med Nokias "visitkort"?
.... og Nokia-features generelt?

Hvad er generelt godt og skidt ved denne telefon?
Hvad skal jeg være særligt opmærksom på?
.... Også mht. Telia Express!

På forhånd tak for svar!

Fra : Mona

Dato : 28-02-04 09:11

Hejsa.

Jeg har tidligere selv forsøgt at få flere oplysninger om netop
den telefon, uden at få særlig mange svar.

Jeg har dog fundet ud af, at på www.sprites.dk kan man se
billeder, der er taget med modellen. På siden er det oplyst at
opløsningen er CIF (288x352). Ikke stort, men umiddelbart synes
jeg personligt, at de ser bedre ud end flere af de andre
telefoners billeder, men det kan du jo selv vurdere...

Vær opmærksom på, at modellen ikke understøtter JAVA, og i stedet
har spil i et andet format. Jeg ved ikke om der nu er selskaber i
DK, som understøtter dette format, men tidligere har det vist
været et problem. Måske kan der kun være tre spil ad gangen i
modellen, uden jeg dog vil lægge hovedet på blokken.

Du skal nok også have i baghovedet, at der netop i disse
timer/dage er en ny udgave på vej (735i), som understøtter JAVA.
Jeg ved ikke hvilke forbedringer den ellers har.

Du kan evt. prøve at søge på www.google.dk både på Nettet og i
Grupper, for at se hvad der tidligere er skrevet om telefonen.

Jeg har ikke selv købt modellen, da jeg er ved at skifte job, og
måske får telefon via det nye firma. Hvis ikke jeg gør det, vil
jeg nok selv købe 735i, selvfølgelig afhængig af prisen.

Held og lykke med dit valg.

Hilsen

Mona

Fra : Mona

Dato : 28-02-04 13:12

Her kan du se beskrivelse af den nye 735i samt den gamle model.

http://www.my-onetouch.com/worldwide/com/products/phones/

Hilsen

Mona

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 13:47

Hej Mona

Tak for dine svar.
Jeg har købt en 735, og jeg synes, at det ser meget fornuftigt ud.
Tele-Kæden påstår, at jeg kan sende min telefon til opdaterin hos Alcatel,
for at får Java understøttet. Lad os nu se, hvad Alcatel siger til det.

Fra : Mona

Dato : 28-02-04 14:04

Hej Pindarm.

Jamen, tillykke med din nye telefon. Jeg er lidt misundelig.

Jeg har tidligere spurgt om forskellige ting her i gruppen vedr.
735, men uden at få svar.

Måske vil du svare mig, når du har lært telefonen at kende?

Mine spørgsmål er disse:

Hvilke spil følger med?
(Jeg elsker Backgammon på min Nokia 3510i...)

Jeg kan se, at den ikke understøtter Java, men noget andet der
ifølge skreven kritik skulle give flotte 3D-spil. Kan man
downloade flere spil her i DK, og hvordan er priserne?

Bliver man rundtossen af 3D-spillene?
(Det bliver jeg nemt af f.eks. Duke-Nukem-agtige spil...)

Kan man skifte cover?

Kan man hente nye ringetoner, logoer og andet gejl?

Kan man sætte bælteclip på uden at den er i taske?

Hvad koster taske, håndfri og andet tilbehør?

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 14:54

> [...]
>
> Kan man sætte bælteclip på uden at den er i taske?
>
> Hvad koster taske, håndfri og andet tilbehør?

Hej igen Mona

Det er mange spørgsmål, du stiller, og jeg kan slet ikke besvare dem alle.
Dog vil jeg gerne svare på dem, jeg kan.

Ringetoner, logoer og andet gejl
Læs WebLex's indlæg d.d. 14.03. Jeg har læsset 20 ringetoner over i min nye
telefon helt gratis. Der følger PC-Suite med til telefonen, som gør at du
kan connecte den til din computer via infrarød-porten. Hvis ikke du har
sådan en, skal du bruge et USB-kabel, som er ekstraudstyr til en (for mig)
ukendt pris.
Det her PC-suite virker altså bare. Jeg har således leget lidt med at
hente/sende billeder og lyde fra telefonensende. Jeg synes, det er vældig
praktisk til sin tid, og lige nu er det "bare" sjovt.
Du kan også installere et program, der gør, at du kan arbejde med navne,
adresser, numre osv. fra din computer og så opdatere din telefon eller
omvendt. Jeg har dog kun meget meget lidt forbrug tilbage af internettet i
denne måned, og programmet som starter fra CD-ROM henter heftige
opdateringer på nettet. Jeg kigger videre på mandag. Men ringetonerne virker
..

Spil
Telefonen understøtter IKKE Java, men bruger i stedet In-Fusio. Alcatel
opdaterer din telefon via GPRS en gang om måneden, hvis du ønsker det. Der
er plads til tre spil, og et gammelt bliver slettet, for at et nyt kan komme
ind. Det er ikke vildt hensigtsmæssigt. Men det rager mig egentlig langsomt,
da jeg aldrig har brugt spilleriet ret meget. Prisen for opdateringen kender
jeg ikke.
Den nye 735i understøtter Java, men er Tele-Kæden bekendt endnu ikke i
handelen. Når den kommer mener de dog, at Alcatel kan opdatere 735 til 735i
uden beregning. Nu må vi se, om jeg gider.

Taske, clips etc.
Jeg bruger ingen af delene, så jeg indrømmer blankt, at jeg ikke aner en
pind om det. Men mon ikke noget passer, selvom det måske ikke lige netop er
til denne model? Jeg tror det.

Covere
Jeg tror sgu ikke, at det kan skiftes. Egentlig synes jeg også, at telefonen
er meget pæn, som den er.

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 15:18

> [...]
735i
> uden beregning. Nu må vi se, om jeg gider.

Jeg sidder lige i tele-kø hos Telia, så jeg kiggede lige på spildelen i
telefonen. Jeg er lettere imponeret over det 3D spil, som følger med. Det er
meget Doom-agtigt og kører pænt. Er det sådan noget, du kan bruge til noget?
Der er også et Sokoban-agtigt(PC 486'er) spil, hvor man skal skubbe rundt
med nogle kasser og få en slags puzzle til at gå op.
Endelig er der et spil, som det kalder Wallbreaker. Det er også set i 1.000
varianter til PC. Du styrer en slags bat forneden i billedet og skal sørger
for at holde din lille kugle flyvende, mens den tæsker løs på farvede kasser
med forskelligt indhold øverst i billedet.

Alt i alt ser det meget fornuftigt ud. Men Backgammon kniber det noget med.