MS Windows
briani 27239
Registreringsstørrelse i XP
Fra : Kim Jespersen

Dato : 27-02-04 16:19

Hej NG

Denne post ligger også i dk.edb.system. Dette er fordi jeg ikke vidste
der var en for windows.

Jeg har et problem med XP's registreringer af min HD, som jeg håber
meget at i kan hjælpe mig med. Den er partitioneret i 5 partitioner og
filsystemet er NTFS.

Når jeg bruger en partition til fx. at ligge en film ned på den og
senere sletter den film igen, så er det med glæde hvis XP registrerer,
at filmen er slettet fra harddisken og giver den frie plads tilbage. Med
glæde, fordi den ikke altid giver mig pladsen tilbage og så er der en
vej, at formatere partitionen, hvorefter jeg så har pladsen.

Her er så problemet :
Mit C-drev indeholder lige nu 3 Gb data, men er registreret til at
indeholde over 6 Gb. Altså har jeg mistet 3 Gb af mit C-drev, som jeg
meget gerne vil have tilbage.
Jeg har prøvet mange ting, men formateringen er den eneste der har
virket for mig indtil nu.

Håber der sidder en derude, der kender XP's "små" særheder og kan hjælpe
mig. Pladsen forsvinder på denne måde temmeligt hurtigt og jeg vil hade
at skulle formatere hver 2. måned.

på forhånd tak
Kim

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 27-02-04 18:00

"Kim Jespersen" skrev
> [...]
> meget gerne vil have tilbage.
> Jeg har prøvet mange ting, men formateringen er den eneste der har

Du har prøvet mange ting, har du også
tømt papirkurven for dig som er logget ind,
og også for evt. andre brugere som har været logget på.
(Papirkurven er separat for hver bruger)

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Kim Jespersen

Dato : 27-02-04 18:17

Her er mit problem :

Mapperne fylder dette her :

2,98 GB (3.209.000.711 byte)

Windows checker det til dette her :

C:\Documents and Settings\Kim Jespersen>chkdsk
Filsystemtypen er NTFS.
Diskenhedsnavnet er Windows.

Advarsel: Parameteren /F er ikke angivet.
Chkdsk kører i skrivebeskyttet tilstand.

CHKDSK kontrollerer filer (trin 1 af 3)...
Kontrollen af filer er fuldført.
CHKDSK kontrollerer indeks (trin 2 af 3)...
Kontrollen af indeks er fuldført.
CHKDSK kontrollerer sikkerhedsbeskrivelser (trin 3 af
Kontrollen af sikkerhedsbeskrivelser er fuldført.
Fejl rettes i diskenhedens bitmap.
Windows fandt problemer i filsystemet.
Kør CHKDSK med parameteren /F (fix) for at løse dem.

10241405 KB samlet diskplads.
5358348 KB i 24401 filer.
10924 KB i 2095 indeks.
0 KB i beskadigede sektorer.
96437 KB i brug af systemet.
53264 KB i brug af logfilen.
4775696 KB diskplads til rådighed.

4096 byte i hver allokeringsenhed.
2560351 allokeringsenheder i alt på disken.
1193924 allokeringsenheder til rådighed på disken.

Jeg kan ikke forstå at 3.209.000.711 byte kan blive til 5358348 KB.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-02-04 19:50

Har du installeret noget Norton halløj. F.eks. Norton systemworks.
Herunder er der en Norton protected papirkurv. Den gemmer skjulte kopier af
slettede filer, også selv om de er slettede fra papirkurven.
Du kan se det ved at se på din papirkurv. Hvis du højreklikker på den og der
er et punkt som hedder noget med Norton protected, så få slettet filerne
derfra, og din manglende plads vil dukke op igen.

Kurt

Fra : Kim Jespersen

Dato : 28-02-04 08:35

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> er et punkt som hedder noget med Norton protected, så få slettet filerne
> derfra, og din manglende plads vil dukke op igen.

Jeg fik faktisk 1 Gb tilbage ved det, så nu mangler der kun 1,2 Gb. Takker

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-02-04 03:04

I hele den smøre du lige postede overså du vist nedenstående linie.
Følg den vejledning og se hvad den så rapporterer.

Fra : Kim Jespersen

Dato : 28-02-04 08:34

Jens Peter Karlsen wrote:
> I hele den smøre du lige postede overså du vist nedenstående linie.
> Følg den vejledning og se hvad den så rapporterer.

Det er godt med mange gode ideer, men tror du ikke jeg har gjort det?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-02-04 02:39

Det var der intet der tydede på, tværtimod da du jo postede en
udskrift hvor du ikke havde gjort det.
Når du absolut skulle poste hele den smøre (som de fleste vel allerede
kender) kunne du jo have brugt den hvor du havde anvendt /f
parameteren.

On Sat, 28 Feb 2004 08:34:19 +0100, Kim Jespersen

Fra : Kim Jespersen

Dato : 03-03-04 23:07

Jens Peter Karlsen wrote:

> [...]
> Når du absolut skulle poste hele den smøre (som de fleste vel allerede
> kender) kunne du jo have brugt den hvor du havde anvendt /f

Jamen hvis du allerede kender til windows registreringer af mit system,
hvorfor postede du så ikke et forslag til løsning??

Der er på ingen måde du kunne have kendt til det som jeg postede før du
læste det

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-03-04 20:47

I farten undgik det dig vist at jeg postede et forslag. At det så
viste sig du havde prøvet dette er noget andet.
Og hvad havde din kørsel af chkdsk og mit forslag om at køre med /f
parameteren med Registret at gøre?

On Wed, 03 Mar 2004 23:06:40 +0100, Kim Jespersen

Fra : rasmus

Dato : 27-02-04 22:09

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@SwTeObPsSpPeAeMd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget gerne vil have tilbage.
> Jeg har prøvet mange ting, men formateringen er den eneste der har

- er du ved at downloade noget? F.eks. fra et fildelingsprogram? Den
reservere svjh. pladsen ...

ras