iframe?
Fra : Peter T.

Dato : 27-02-04 15:57

Jeg sidder ligenu imellem valget at fortsætte med at arbejde i tables på et
site eller konvertere dynen til frames. Hvis jeg fortsætter i tables, skal
jeg bruge iFrame. Men hvordan er det nu med den kommando..

Er den ved med at blive udfaset i browserne eller kan jeg med god
samvittighed stadig bruge den og regne med at den virker i de fleste
browsere fremover (er det ikke kun IE den virker i?)?

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-02-04 16:10

Peter T. skrev:

> Jeg sidder ligenu imellem valget at fortsætte med at arbejde i
> tables på et site eller konvertere dynen til frames.

Har du overvejet en helt tredje mulighed - design med div og css?

Se evt. følgende postkort:

<http://www.lazycat.org/postcards/tables.html>
<http://www.lazycat.org/postcards/frames.html>

> Hvis jeg fortsætter i tables, skal jeg bruge iFrame. Men hvordan
> er det nu med den kommando..

Der er fin browsersupport for iframe - også i overskuelig fremtid.
Netscape 4 er ikke med, og formentlig vil PDA-browsere og
mobiltelefonbrowsere også have problemer - men almindelige
webbrowsere til computere klarer fint iframes.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter T.

Dato : 27-02-04 18:23

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Har du overvejet en helt tredje mulighed - design med div og css?

Nej. Jeg har ingen erfaring med div.

> Se evt. følgende postkort:

Tak. Dem lurer jeg lidt på. Som det ser ud, så vil jeg sætte mig ind i
brugen af Div. :)

> [...]
> mobiltelefonbrowsere også have problemer - men almindelige
> webbrowsere til computere klarer fint iframes.

Aha. For jeg husker i sin tid, da jeg brugte iFrame for 2-3 år siden, at
Opera ikke ville kendes ved det. Men det er måske ændret nu..

Tak for hjælpen.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-02-04 22:04

Se evt. <http://html-faq.dk/2003.asp> eller css-tutorialen på
html.dk <http://html.dk/tutorials/css/>.

> Aha. For jeg husker i sin tid, da jeg brugte iFrame for 2-3
> år siden, at Opera ikke ville kendes ved det. Men det er
> måske ændret nu..

Det lyder mærkeligt. Jeg er nu ikke selv fast Opera-bruger, men så
vidt jeg ved har Opera understøttet iframes i lang tid. Jeg kender
kun én tilbageværende browser der ikke understøtter iframe -
Netscape 4.x
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anne

Dato : 27-02-04 22:42

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]

prøv at kikke på denne side der står rigtig meget godt om css

http://www.webdesign101.dk/index.php

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter T.

Dato : 27-02-04 23:31

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Se evt. <http://html-faq.dk/2003.asp> eller css-tutorialen på
> html.dk <http://html.dk/tutorials/css/>.

Tak. Jeg har allerede fået mine første gode erfaringer med div i aften. :)
Noget siger mig, at jeg muligvis redesigner hele dynen til div, da det
virker meget nemmere at styre end tables.

> [...]
> vidt jeg ved har Opera understøttet iframes i lang tid. Jeg kender
> kun én tilbageværende browser der ikke understøtter iframe -

Jeg husker også helt forkert. Det der gik galt i 2001 var forskellen på
positioneringen af enten tabellen eller iframen i henholdsvis opera,
netscape (omkring version 5-6 stykker) og IEv5. Kort tid efter fik jeg at
vide, at iframe var i en udfasning ud og at det muligvis var forklaringen
på mit problem.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]