SMSSYS release 1.00.
Fra : Finn K

Dato : 27-02-04 08:56

Så har jeg valgt at lægge mit lille SMS-info program ud på nettet.
SMSSYS kan masseudsende SMS til en gruppe brugere som selv til- og framelder
sig via SMS.

Min 'News-test' har kørt siden mandag uden de store problemer. Der har været
nogle mindre fejlretninger og er blevet fundet nogle begrænsninger, men
basalt set har programmet virket som det skal.

Nu vil alle så kunne bruge programmet, hvis nogen skulle få dette lidt
specielle behov.
Programmet er endnu kun testet med Motorola T260, men jeg vil da gerne høre
om andres erfaringer med andre telefoner.

Programmet kan findes her: http://smssys.finnkrogh.dk/
Jeg håber at nogen kan få lidt fornøjelse af det. Der kan IKKE forventes nye
og mere funktionelle versioner med mindre der dukker fatale fejl op.

Mvh: Finn K
finnk@sport.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-02-04 13:08

On Fri, 27 Feb 2004 08:56:03 +0100, "Finn K" <finnk@sport.dk> wrote:

> [...]
>Jeg håber at nogen kan få lidt fornøjelse af det. Der kan IKKE forventes nye
>og mere funktionelle versioner med mindre der dukker fatale fejl op.

Jeg kan stadig ikke få det til at kører sammen med min Nokia 6610 via
IR. Kan det have noget at sige at den står som Modem inde i Windows XP?
Flemming Jacobsen

Fra : Finn K

Dato : 27-02-04 13:32

> Jeg kan stadig ikke få det til at kører sammen med min Nokia 6610 via
> IR. Kan det have noget at sige at den står som Modem inde i Windows XP?

Hmmm. Der er jo 2 fejlmuligheder: 6610 eller XP.
På Win98 har jeg fået det til at virke med IR ved at køre programmet via den
virtuelle Com-port (typisk Com4 eller Com5) som Windows laver. Men hvordan
XP håndterer det (giver adgang til) ved jeg faktisk ikke?
Og om 6610 virker med GSMLib ved jeg faktisk heller ikke.

Prøv at gå ud i en kommando-prompt og gå ind i mappen hvor SMSSYS ligger.
Skriv: GSM.EXE -b 9600 -s com4: -t SM -l
og tryk Enter (com4: skal evt. udskiftes med den port dir IR tilknytter).
Hvad er reaktionen?

Mvh: Finn K

Fra : Finn K

Dato : 27-02-04 14:02

> Jeg kan stadig ikke få det til at kører sammen med min Nokia 6610 via
> IR. Kan det have noget at sige at den står som Modem inde i Windows XP?

Jeg har lige prøvet at flå min bærbare ud af docken her på arbejde. Den
kører Windows 2000.
Og SMSSYS virker ikke på den - hverken via IR eller serielt.
Det kan godt være at Win9x er nødvendigt.

Mvh: Finn K

Fra : Finn K

Dato : 27-02-04 17:11

> Jeg kan stadig ikke få det til at kører sammen med
> min Nokia 6610 via IR. Kan det have noget at sige
> at den står som Modem inde i Windows XP?

Så har jeg testet SMSSYS på en stationær XP-PC (uden IR). Min Motorola T260
med serielt datakabel kører fint på denne.
Så det kunne være noget med IR på XP/2k der ikke er brugbart?
Eller også er det bare telefonen der ikke vil.

Mvh: Finn K

Fra : Jesper

Dato : 27-02-04 16:03

Man kunne også bare benytte
http://smscentral.dk

Fra : Finn K

Dato : 27-02-04 16:54

> Man kunne også bare benytte
> http://smscentral.dk

Fordelen ved at have sin egen SMS-server er dog at man selv er i kontrol, og
ikke afhængig af andre.
Hvis man først har udbredt at ens service er ved at sende TEKST til nr.
60641001, så er man noget i lommen på smsCentral.dk. Selv er jeg
kontrol-freak og foretrækker selv at være ved rattet.
Men det er et knald-godt tilbud!

Der står forresten:
"Alle gratis-sms indeholder rekalke-tekst."
Hvad mon det betyder på dansk?

Mvh: Finn K

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-02-04 23:56

"Finn K" <finnk@sport.dk> wrote:
> [...]
> Jeg håber at nogen kan få lidt fornøjelse af det. Der kan IKKE
> forventes nye og mere funktionelle versioner med mindre der dukker

hejsa
jeg overvejede at lave noget lignende under linux. er der muligt at få
sourcen til det du har lavet så man kan få inspiration fra dette?

--
Fund of Fundanemt - Join the User Group
http://www.fundausers.org | join #fnug @ irc.freenode.net

Fra : Finn K

Dato : 28-02-04 15:39

> hejsa

Hej Kim

> jeg overvejede at lave noget lignende under linux.
> er der muligt at få sourcen til det du har lavet så
> man kan få inspiration fra dette?

Nej, jeg vil helst holde sourcen for mig selv.
Programmet er dog ikke mere avanceret, end at en habil programmør lynhurtigt
vil kunne lave det 10x mere elegant end mig.

Mvh: Finn K