jensers luderkøb/privatlivets ukrænkelighe~
Fra : Andropov

Dato : 27-02-04 10:20

Griber snerpede kvinder ikke ind i jensers privatliv når de forsøger
at få lavet forbud mod at de går til prostituerede.....
Soldater har vel også perioder med fritid selv om de er udstationerede
og i den tid må de vel selv bestemme hvad de laver, hvis blot de går
rimelig sømmeligt påklædt.

SF'eren Anne Grete Holmsgaard og kristendemokraten Bodil Kornbek havde
svært ved at se det sjove, da den erfarne venstremand i et samråd i
forsvarsudvalget i går gav udtryk for, at det er helt i orden, at
danske Jens'er på opgaver i udlandet går til prostituerede.

- Det er en vældig moral, venstrefløjen har. Det er naturligt, hvis
unge mennesker går til prostituerede, lød det med et smil på læben fra
Svend Heiselberg.

De ord fik Anne Grete Holmsgaard og Bodil Kornbek til at lyne.

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=240390

Fra : Johan

Dato : 27-02-04 12:41

"Andropov" <andropov@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> Svend Heiselberg.
>
> De ord fik Anne Grete Holmsgaard og Bodil Kornbek til at lyne.

Man kan da give kvinderne ret i, at det ikke ser helt godt ud, hvis det er
repræsentanter for lov og orden (og Danmark), som render de prostituerede på
dørene, hvor de nu er udstationerede. På den anden side har mænd behov (som
Anne Grete Holmsgaard og Bodil Kornbek måske kun har et vagt indtryk af).
Testosteron-trykket er lidt højere. Og nogle mænd fungerer ikke ordenligt
over længere tid, hvis trykket ikke bliver taget (hos mig selv kommer
irritabiliteten som det første). Lov og orden (og Danmark) er ikke godt
repræsenteret af en flok udsultede og irritable bevæbnede mænd.
Ja, håndarbejde kan klare meget, men det er ikke som at være soldat i
Ålborg, hvor man ubekymret kan nyde sin fritid. Og hvis man heller ikke har
nogen hjemme i Danmark at glæde sig til at komme hjem og sove hos, så kan
jeg godt forstå, hvis man har behov for at forkæle sig selv lidt. Og så er
håndarbejde bare ikke det samme.

Så kan man selvfølgelig køre debatten over i, om prostitution ikke er
udnyttelse af kvinder, som står i en svær situation. Og det er det muligvis.
Men set isoleret er prostitution en god ting for soldaterne, set fra min
synsvinkel.

Mvh Johan
Som har været væk i noget tid. Hej igen.

Fra : vadmand

Dato : 27-02-04 17:16

"Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Testosteron-trykket er lidt højere. Og nogle mænd fungerer ikke ordenligt
> over længere tid, hvis trykket ikke bliver taget

Sikke da noget forpulet vrøvl. Den dumme undskyldning har dumme mænd altid
brugt som undskyldning for ikke atkunne styre sig. Det gør INGEN forskel for
manden, om dette så "frygtelige" tryk "udløses" af en prostitueret eller af
hans højre hånd, men det gør fanden til forskel for de kvinder, der skal
finde sig i stodderen.

Per V.

Fra : Henri Gath

Dato : 27-02-04 22:40

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
af
> hans højre hånd, men det gør fanden til forskel for de kvinder, der skal

Hvad satan, en eunuk på usenet?

Fra : vadmand

Dato : 27-02-04 23:20

"Henri Gath" <gath@ invalid.mail.dk> skrev i en meddelelse

> for
> af
>
> Hvad satan, en eunuk på usenet?

Snak for dig selv. Sådan som du bralrer op, tvivler jeg på, at du har det
andre steder end i munden. Vi er faktisk en del mænd, der har et mere
realistisk forhold til vores køn.

Per V., far til to, bedstefar til fire - og lykkeligt gift på 37. år.

Fra : Henri Gath

Dato : 27-02-04 23:31

> [...]
> >
> Snak for dig selv. Sådan som du bralrer op, tvivler jeg på, at du har det
> andre steder end i munden. Vi er faktisk en del mænd, der har et mere

Elsker, når folk siger "vi"........det føles så trygt at sige det, ikke?
Hvordan kan som menneske og som kønsvæsen have et realistisk forhold til sig
selv?
Vil jo også lige nævne, at kvinderne gør det frivilligt..............ingen
tvinger dem......ikke mere ende mennesker, der er tvunget til at tage
underbetalt, nedslidende lortearbejde.....
Men din slags elsker jo at have nogle "ofre", i kan værne om......det får
jer til at føle jer gode.

Fra : Johan

Dato : 28-02-04 12:18

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message
> [...]
for
> manden, om dette så "frygtelige" tryk "udløses" af en prostitueret eller

Måske ikke for dig. Sådan er vi så forskellige... Selvom jeg må strække mig
for at tro dig.

> men det gør fanden til forskel for de kvinder, der skal
> finde sig i stodderen.

Ja, hvis der ikke var kunder i butikken måtte hun jo give sig til noget
andet. I fattige lande ville det måske være tiggeri. Personligt tror jeg, at
jeg ville have sværere ved at tigge penge af fremmede, end at sælge min
krop.

Mvh Johan

Fra : Mette

Dato : 27-02-04 18:12

"Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> skrev i en meddelelse

> På den anden side har mænd behov (som
> Anne Grete Holmsgaard og Bodil Kornbek måske kun har et vagt indtryk af).

Hvorfor skulle de have et vagere indtryk af det? Fordi de er kvinder? Fordi
den ene er kristendemokrat? Det er da noget vrøvl.
Kvinder og mænd har begge behov for sex.

> Testosteron-trykket er lidt højere. Og nogle mænd fungerer ikke ordenligt
> over længere tid, hvis trykket ikke bliver taget (hos mig selv kommer
> irritabiliteten som det første).

Men erafringen viser vel også at tages trykket ikke over længere tid, så
mister man behovet for at dette tryk partout skal tages. Det er faktisk
muligt at fungere som menneske uden at skulle have "taget trykket".

> [...]
muligvis.
> Men set isoleret er prostitution en god ting for soldaterne, set fra min

Men der er bare lige den lille detalje, at man ikke kan se på noget som
helst isoloret. Alting hænger sammen og er indbyrdes afhængige. For
prostitution kan være godt for soldaten, men bag prostitutionen står en
kvindeskæbne.

En kvindelig leder på et værested for prostituerede kvinder udtalte for
nogle uger siden til Urban, at hun ønskede forbud mod prostituion og at
mænds forestilling om den lykkelige luder ikke er mere end blot fantasi.
Kvinder går tilbage til erhvervet fordi de ikke har andre muligheder - de er
ikke kvalificerede til noget og evt. afhængighed gør ikke situationen
lettere.
Prostitution er måske et valg til at begynde med, men det bliver i følge
hende, en fælde.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-02-04 20:23

Mette wrote:

-snip-
> En kvindelig leder på et værested for prostituerede kvinder udtalte for
> nogle uger siden til Urban, at hun ønskede forbud mod prostituion og at
> mænds forestilling om den lykkelige luder ikke er mere end blot fantasi.

Nu har jo mødt et par stykker af slagsen og også været sammen med dem. Jeg
tror sku' at de er ligeså lykkelige som alle andre mennesker, hverken mere
eller mindre.

> Kvinder går tilbage til erhvervet fordi de ikke har andre muligheder - de
> er ikke kvalificerede til noget og evt. afhængighed gør ikke situationen
> lettere.

Tjaah. Afhængig af at tjene kr.30-40.000 kr. sort pr. måned, det kan jeg
godt se er farligt. Men det er jo deres eget valg og hvor nogen skal knokle
i 8 timer i et supermarked til en timeløn på 82 kr/time, har luderen
indtjent hele hans løn på (måske) ca. 20 minutter for et knald, alt inkl.

8 timer á 82 kr = ca. 640 kr, hvilket efter skat giver ca. de kr.500 som
luderen får for et knald. Hvem sagde at luderne havde det hårdt? Så kig på
kasseassistenterne, siger jeg bare. De får en fair løn, syntes jeg.

> Prostitution er måske et valg til at begynde med, men det bliver i følge
> hende, en fælde.

Sådan er der så meget. Det er også farligt at få børn, for tænk hvis de en
dag bliver narkomaner og tyveknægte. Uuhaa, ja. Det med at få børn er en
fælde

Jeg syntes sgu' at luderne har det godt med alle de penge de tjener. At de
så en dag, efter at have været i branchen i 10 år har svært ved at få
arbejde fordi de ikke har erhvervserfaring, kan kun opveje de enorme
mængder af penge som de kan tjene/som de tjener og måske ødsler væk.

Vi andre på SU har det sgu' heller ikke let og det samme siger
bistandsklienterne og de arbejdsløse jo nok.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Paul

Dato : 27-02-04 21:27

"Martin Jørgensen" <unoder.invalid.spam-protection@anti-spam.jay.net> skrev
i en meddelelse news:403f991a$0$1554$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> arbejde fordi de ikke har erhvervserfaring, kan kun opveje de enorme
> mængder af penge som de kan tjene/som de tjener og måske ødsler væk.

Det synes jeg er et "interessant" synspunkt.
Nu, hvor du har skrevet, hvor let en luder tjener en kassedames dagløn - og
de efter 10 år i branchen har svært ved at få almindeligt arbejde, kan du så
ikke lige fortælle mig hvor mange rige ludere der findes?
Jeg mener, hvis en luder kan lave 500 kroner per bedækning sådan en 5-10
gange om dagen, måske 300 dage om året i 10 år - så kan de jo ligesom
fodboldspillere, balletdansere o.lign. fysiske opslidende erhvervsdrivende
jo trække sig tilbage med en god selvtjent pension, ikke?

Hvis de altså ikke er gået til imellem tiden på misbrug for at kompensere
for det store mentale slid de oplever på deres sjæl.

M.v.h.

Paul

Fra : Johan

Dato : 28-02-04 13:23

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote in message
> [...]
> de efter 10 år i branchen har svært ved at få almindeligt arbejde, kan du

> ikke lige fortælle mig hvor mange rige ludere der findes?

Nu er de, som vælger at prostituere sig, nok ikke de mest ambitiøse, som har
en et klart mål de stiler efter. Og hvis man ikke sætter sig mål, hvorfor
skulle man så lægge penge til side? Vi andre behøver jo ikke tænke på det,
vi bliver automatisk tvunget ind i en pensionsordning.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-02-04 19:45

Paul wrote:

-snip-

> [...]
> og de efter 10 år i branchen har svært ved at få almindeligt arbejde, kan
> du så ikke lige fortælle mig hvor mange rige ludere der findes?

Jo, sagtens: Der findes lige nøjagtigt 29.482 ludere med en opsparing på
over kr.500.000,-

> [...]
> fodboldspillere, balletdansere o.lign. fysiske opslidende erhvervsdrivende
> jo trække sig tilbage med en god selvtjent pension, ikke?

Jo, men det er nok bedst at bruge dem før, så de ikke mister pengene. Det er
ikke så smart at få besøg af kriminelle typer, fordi det rygtes at en luder
har kr.500.000 gemt under sengen - opsparing til hendes pension.

> Hvis de altså ikke er gået til imellem tiden på misbrug for at kompensere
> for det store mentale slid de oplever på deres sjæl.

Pengene er brugt. Hvis de sætter dem i banken, tror jeg at told og skat
eller politiet (evt. noget helt tredje) bliver involveret. Og så skal de jo
til at betale 62% indkomstskat eller hvor meget det nu er, hvilket betyder
at de hellere vil klatte de sort-tjente penge væk og leve et liv i sus og
dus, så længe det nu varer.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Paul

Dato : 29-02-04 15:12

"Martin Jørgensen" <unoder.invalid.spam-protection@anti-spam.jay.net> skrev
i en meddelelse news:4040e1bd$0$1589$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Jo, sagtens: Der findes lige nøjagtigt 29.482 ludere med en opsparing på
> over kr.500.000,-

Interessant. Men, temmelig useriøst.
Hvis jeg skal tage dit svar seriøst, så jævnfør nedenstående argument med
sort arbejde kan du ikke lige fortælle mig, hvor du har dine tal fra?
Selvom jeg ikke forventer et seriøst svar...

> [...]
luder
> har kr.500.000 gemt under sengen - opsparing til hendes pension.

At være luder i dagens Danmark er et lovligt erhverv - ligesom at være
fodboldspiller og balletdanser.
Hvorfor pokker skal man gemme sine penge under sengen? (normalt er det altså
i madrassen).
Som selvstændig erhvervsdrivende har en luder mulighed for at fratrække
udgifter til alt vedkommende bruger i sin virksomhed - husleje, bil,
hjælpemidler etc. Det er muligt at tegne en pensionsordning (som kan
fratrækkes på skattekortet) samt andre forskellige ting.
Hvis en luder er i stand til at optjene omkring 750.000 kroner på årsbasis
(500 kr. x 5 kunder x 300 dage) og hun gør det i 10 år eller mere - så vil
der stadig være en rigtig god skilling tilovers til pensionen.

> [...]
> at de hellere vil klatte de sort-tjente penge væk og leve et liv i sus og

Grunden til, at en luder for det meste ikke tænker som en
forretningsdrivende er jo, at hun for det første bliver luder på grund af
nød - ikke af lyst. For det andet kompenserer hun for sit manglende selvværd
samt ydmygende oplevelser ved at købe sig til lykke - og det ved vi vel
allesammen ikke er muligt.

Jeg synes du lever med en antikveret holdning til prostitution. Hvis man er
luder, så er man det af to grunde. Enten vil man bolle sig rig (hvilket jeg
ikke tror særlig mange ludere gør) eller også er man nødt til at prostituere
sig for at kunne betale sine regninger. Hvis man i dagens Danmark er luder
med sort økonomi, så inviterer man jo praktisk taget kriminelle med indenfor
i foretagendet.

M.v.h.

Paul

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-02-04 20:48

Paul wrote:

> "Martin Jørgensen" <unoder.invalid.spam-protection@anti-spam.jay.net>
> skrev i en meddelelse

-snip-

> Interessant. Men, temmelig useriøst.

Såså, rolig nu. Havde du regnet med du at skrev med selveste CNN, Reuters
ellers Danmarks Statistik? Har du ikke set smileyen?

> Hvis jeg skal tage dit svar seriøst, så jævnfør nedenstående argument med
> sort arbejde kan du ikke lige fortælle mig, hvor du har dine tal fra?
> Selvom jeg ikke forventer et seriøst svar...

Du har vist ingen humor, kan jeg se.

-snip-
> At være luder i dagens Danmark er et lovligt erhverv - ligesom at være
> fodboldspiller og balletdanser.
> Hvorfor pokker skal man gemme sine penge under sengen? (normalt er det
> altså i madrassen).

De gider ikke at betale skat og tjener pengene sort. Derfor.

> [...]
> hjælpemidler etc. Det er muligt at tegne en pensionsordning (som kan
> fratrækkes på skattekortet) samt andre forskellige ting.

Så prøv at slå deres CVR-nummer op. Hvor mange luderes CVR-/SE-nummer har du
egentligt nogensinde i hele dit liv hørt om? Prøv at gange tallet med 10 og
du får sikkert resultatet: ca. nul. Nu kan det jo godt være at der
alligevel er nogen hvis man leder længe nok, men jeg tror næppe at de er
mere end 10% ærlige mht. at opgive deres reele indkomst så skattefar kan
stjæle 60% af pengene.

> Hvis en luder er i stand til at optjene omkring 750.000 kroner på årsbasis
> (500 kr. x 5 kunder x 300 dage) og hun gør det i 10 år eller mere - så vil
> der stadig være en rigtig god skilling tilovers til pensionen.

Så meget arbejder de nok ikke. Og du modsiger jo dig selv, idet du ikke
trækker skat fra. Prøv at gange tallet med 40% (-60% i skat) og resultatet
bliver nu kr.300.000,- En /væsentlig/ del mindre end dit regnestykke.

Tror du stadigvæk ikke at de gemmer pengene under sengen eller andre steder
for at slippe for at betale skat?

> [...]
> forretningsdrivende er jo, at hun for det første bliver luder på grund af
> nød - ikke af lyst. For det andet kompenserer hun for sit manglende

Af nød? Ja, narko-luderne gør det af nød. Stort set alle de andre (danskere)
gør det sku' ikke af nød.

> selvværd samt ydmygende oplevelser ved at købe sig til lykke - og det ved
> vi vel allesammen ikke er muligt.

Manglende selvværd? Den skal du vist længere ud på landet med, for den køber
jeg ikke. Du kan ikke generalisere på den måde. Jo: Narko-luderne har
sikkert manglende selvværd. Alle de andre er helt normale mennesker...

> Jeg synes du lever med en antikveret holdning til prostitution. Hvis man

Hvad er din baggrund for at udtale dig om det? Hvor mange ludere har du
nogensinde mødt og talt med? Måske dyrket sex med?

> er luder, så er man det af to grunde. Enten vil man bolle sig rig (hvilket
> jeg ikke tror særlig mange ludere gør) eller også er man nødt til at

Jo, der er mange som falder for de lette penge. Personligt syntes jeg at det
smarteste er, at have noget andet ved siden af. F.eks. et studie eller et
almindeligt job.

> prostituere sig for at kunne betale sine regninger. Hvis man i dagens
> Danmark er luder med sort økonomi, så inviterer man jo praktisk taget
> kriminelle med indenfor i foretagendet.

Måske og måske ikke. Jeg ser frem til at læse hvorfra du har al din viden om
ludere i DK.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Paul

Dato : 29-02-04 23:59

"Martin Jørgensen" <unoder.invalid.spam-protection@anti-spam.jay.net> skrev
i en meddelelse news:404241d8$0$1608$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Såså, rolig nu. Havde du regnet med du at skrev med selveste CNN, Reuters
> ellers Danmarks Statistik? Har du ikke set smileyen?

> De gider ikke at betale skat og tjener pengene sort. Derfor.

Der er flere sider til sagen.
For det første, så behøver de ikke nødvendigvis at tjene pengene sort. Told
& Skat har en bagatelgrænse for, hvornår de synes det er umagen værd at
bruge tid på at kradse kroner ind. Hobbyister indenfor alle brancher får
rimelig lang snor.
For det andet, så behøver ludere med smag for omsætning en eller anden form
for reklame for at tiltrække kunder - og det er hér Told & Skat kommer ind i
billedet. Alle ludere, som kører med annoncer i aviser eller entrerer med en
massageklinik kan være sikre på, at de på et eller andet tidspunkt får besøg
af Told & Skat, hvis de ikke har et SE-nummer.
Det er de færreste kvinder med respekt for sig selv, som faldbyder seksuelle
ydelser mod betaling i sin omgangskreds. Derfor er det svært for ludere at
få en omsætning af en vis størrelse medmindre de på en eller anden måde
tilbyder deres ydelser offentligt - på en måde, som også er tilgængelig for
myndighederne.
De eneste udenfor Told & Skat's umiddelbare rækkevidde er ludere, som
trækker på gaden, hvilket også er en højrisikogruppe indenfor erhvervet. Man
er ikke gadeluder af lyst - det skal du ikke bilde mig ind, uanset om man er
på dope eller ej. En anden gruppe er højt betalte callgirls, som kun
betjener mænd med velspækkede tegnebøger - de behøver ikke at reklame for at
skaffe kunder. Deres erhvervsrisiko er, at de faktisk finder sammen med en
kunde for at bo sammen.

> Så prøv at slå deres CVR-nummer op. Hvor mange luderes CVR-/SE-nummer har
du
> egentligt nogensinde i hele dit liv hørt om?

Ingen... For den kategori findes ikke.
Det er nærmere en kategori som "Personlige serviceydelser", hvorunder også
virksomheder, der udfører hjemmepleje af ældre hører hjemme.

> [...]
> alligevel er nogen hvis man leder længe nok, men jeg tror næppe at de er
> mere end 10% ærlige mht. at opgive deres reele indkomst så skattefar kan

Det er så en helt anden snak, hvad de eventuelt opgiver af omsætning. Den
slags forekommer indenfor alle brancher.
I disse tilfælde fastsætter Told & Skat en precedens for hvordan man skal
skønne omsætningen. Man slipper ikke for et skøn når det kan påvises, at man
har tilbudt sine ydelser og haft kunder. En precedens kan efterprøves ved
domstolene og fastlægges derefter ved domsafsigelse.

> Så meget arbejder de nok ikke. Og du modsiger jo dig selv, idet du ikke
> trækker skat fra. Prøv at gange tallet med 40% (-60% i skat) og resultatet
> bliver nu kr.300.000,- En /væsentlig/ del mindre end dit regnestykke.

Det er ikke meget arbejde. Prøv at forestille dig hvor længe det tager at få
fem mænd til at komme for en rutineret luder - max. 30 minutter hver.
Antal kunder samt dage er derfor rimelig variable, hvor man kan tage det jeg
opgav som værende et gennemsnit.
Vedrørende skat. Som selvstændig erhvervsdrivende er en luder ifølge
lovgivningen kun i stand til at drive en enkeltmandsvirksomhed, da et
anpartsselskab kunne tolkes som en omgåelse af rufferiparagraffer. For en
enkeltmandsvirksomhed er det dog muligt at aflønne "hjælpende ægtefælle" som
i alle andre almindelige enkeltmandsvirksomheder - det får omsætningen til
at dække over to personer (man skal officielt være samboende). Desuden kan
man fratrække alle udgifter til lokaler, udstyr (hjælpemidler, computer),
annoncering, hjemmeside, samt bil (man skal muligvis besøge en kunde i ny og
næ). Så kan man melde sig ind i en arbejdsløshedsforsikring (kan fratrækkes)
og tegne en pensionsordning, eventuelt oprette en investeringskonto, hvor
man henlægger midler, hvis man senere ønsker at oprette anden selvstændig
virksomhed. Altsammen kan trækkkes fra - og skatteprocenten kommer ned.
Der findes mange flere muligheder for selvstændige at bringe skatten ned end
for lønmodtagere. Men, man må ikke forfalde til tant og fjas - it's a
business og den skal køres hårdt.

> Tror du stadigvæk ikke at de gemmer pengene under sengen eller andre
steder
> for at slippe for at betale skat?

Tja, hvis man er enfoldig - så gør man vel. Jeg tror det er en kliché, som
er på vej ud af branchen - stille og roligt.

> Af nød? Ja, narko-luderne gør det af nød. Stort set alle de andre
(danskere)
> gør det sku' ikke af nød.

Tror du virkelig der findes mange, som kalkulerer lige så koldt som
ovenstående?
Jeg tror langt de fleste begynder fordi de ikke fatter en pind og skal bruge
pengene til noget deres familie eller sociale bagland ikke har kunne give
dem. Jeg tror også, at en del weekend-misbrugere begynder at trække lidt til
siden for at dække deres ecstasy o.lign. behov. Nogle begynder for at
supplere deres SU osv. Langt de fleste stopper mens legen er god - og man
ikke er kommet for langt ud, mens andre fortsætter, måske mere fast hos en
mere erfaren luder, som kører en massageklinik. Tiden går og uddannelse,
familieliv samt omgangkreds forsvinder langsomt ud i horisonten - og efter
en del år kan luderen ikke andet end at sprede ben for penge. Hun er blevet
afhængig af pengene og alt for isoleret fra andre til at kunne komme i gang
med noget andet.
Desuden vil hun blive en paria blandt andre kvinder, hvis det kommer ud hvad
hun har beskæftiget sig med i så mange år. Hun har med andre ord svært ved
at komme op af hullet hun selv har gravet.

> [...]
> jeg ikke. Du kan ikke generalisere på den måde. Jo: Narko-luderne har
> sikkert manglende selvværd. Alle de andre er helt normale mennesker...

Læs ovenstående...

> Hvad er din baggrund for at udtale dig om det? Hvor mange ludere har du
> nogensinde mødt og talt med? Måske dyrket sex med?

Trick spørgsmålet.
Jeg har aldrig haft sex for penge.
Har mødt og set en del ludere da min kammerat boede på Sønder Boulevard i
København (forlængelse af Halmtorvet, løber parallelt til Istedgade).

> [...]
det
> smarteste er, at have noget andet ved siden af. F.eks. et studie eller et

Så er det ikke ligefrem de store penge man laver - og dermed heller ikke i
fare for at komme i Told & Skat's søgelys.

> Måske og måske ikke. Jeg ser frem til at læse hvorfra du har al din viden
om
> ludere i DK.

Sund fornuft, pressen, personlige oplevelser, har selv været selvstændig og
følger stadig med.

M.v.h.

Paul

Fra : Andropov

Dato : 01-03-04 09:55

> [...]

> & Skat har en bagatelgrænse for, hvornår de synes det er umagen værd at
> bruge tid på at kradse kroner ind. Hobbyister indenfor alle brancher får

Flere dobbelt direktørløn kan vel ikke siges at være hobby.

> [...]
> massageklinik kan være sikre på, at de på et eller andet tidspunkt får besøg
> af Told & Skat, hvis de ikke har et SE-nummer.

Men de kan vel påstå de kun har en enkelt kunde om dagen så. Iøvrigt
kan staten vel heller ikke gøre dem så meget hvis de får
bistandshjælp. Man kan jo ikke rive håret af en skaldet...

> [...]
> myndighederne.

> Deres erhvervsrisiko er, at de faktisk finder sammen med en

Ja, det er slemt hvis det er Mærsk og de så kan få minkpels hver anden
dag :)

> årsbasis
> vil

Men hun kan vel påstå at hun er så uskøn at hun kun har 1 kunde om
dagen eller måske nogen gange ingen kunder.

> steder
>
> Tja, hvis man er enfoldig - så gør man vel. Jeg tror det er en kliché, som
> er på vej ud af branchen - stille og roligt.

Ja, de ryger jo nok til Lichtenstein på en konto der, eller bliver
brugt til et højt dagligt forbrug.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-03-04 11:05

Paul wrote:

> "Martin Jørgensen" <unoder.invalid.spam-protection@anti-spam.jay.net>
> skrev i en meddelelse
-snip-

> [...]
> entrerer med en massageklinik kan være sikre på, at de på et eller andet
> tidspunkt får besøg af Told & Skat, hvis de ikke har et SE-nummer.

Ja, for manden fra Told & Skat kan vel også blive trængende, ligesom os
andre

Joke: Måske giver luderen rabat til ham, når han kommer forbi

-snip-
> du
>
> Ingen... For den kategori findes ikke.
> Det er nærmere en kategori som "Personlige serviceydelser", hvorunder også
> virksomheder, der udfører hjemmepleje af ældre hører hjemme.

Ok, det vidste jeg ikke. Men det virker altså ret dumt, hvis de ældre damer
skal have fat i en hjemmehjælper/hjemmeplejen og de så ringer til luderens
telefonsvarer: "Ja, du har ringet til sexgirls. Jeg er altid hamrende
liderlig og har størrelse D-bryster, altid parat til at betjene
gentlemen......"

Ved ikke om du nogensinde har prøvet at ringe til de numre fra ekstrabladet
med telefonsvarer på

Så mon ikke de har en kategori for sig selv? Den hedder måske ikke "ludere",
måske "prostituerede" eller noget endnu pænere... Ved godtnok ikke hvad den
skulle hedde.
-snip-
> [...]
> kunde i ny og næ). Så kan man melde sig ind i en arbejdsløshedsforsikring

Jeg kender to, som besøger mange ludere: Mange af (ihvertfald de
udenlandske) pigerne lejer sig jo ind et sted til en høj husleje og er kun
her i landet i 3 måneder.

Så skal de pga. opholdstilladelsen tilbage til Rumænien, Polen eller Ungarn,
eller hvor de nu kommer fra. Samtidigt hentes nogle nye ludere og efter 3
måneder skifter de således hele tiden, ligesom på "skiftehold", har jeg
hørt.

> (kan fratrækkes) og tegne en pensionsordning, eventuelt oprette en
> investeringskonto, hvor man henlægger midler, hvis man senere ønsker at

Ha. Pensionsordning
Lyder ret morsomt i mine ører
-snip-
> Desuden vil hun blive en paria blandt andre kvinder, hvis det kommer ud
> hvad hun har beskæftiget sig med i så mange år. Hun har med andre ord
> svært ved at komme op af hullet hun selv har gravet.

De er gode til at skjule det. Jeg læste en artikel om en luder i Chili, som
stod åbent frem. Jeg syntes det lød ret fornuftigt det hun sagde: Mange
steder kigger de lige ind gennem nøglehullet først, for at være sikre på at
de ikke kender "kunden". Det er naturligvis ikke rart, hvis det skulle
blive røbet i familien...

-snip->> Jo, der er mange som falder for de lette penge. Personligt syntes
jeg at
> det
>
> Så er det ikke ligefrem de store penge man laver - og dermed heller ikke i
> fare for at komme i Told & Skat's søgelys.

Jo, arbejd én dag om ugen. Betjen 10 kunder/vagt = Du har tjent kr.5000,-
Gang tallet med 4 og du har tjent kr.20.000 pr. måned. Drop det med at
fortæl skattefar særligt meget (sig du er grim, at du ikke kan lide jobbet
osv.) og du har vel stadigvæk tjent kr.15.000 /sort/ pr. måned. Se det ift.
en SU, hvor man ikke engang får udbetalt kr.4000 / måned.

Også set ift. et almindeligt fuldtidsjob, kan det betale sig når man husker
på at man i et alm. fuldstidsjob også skal betale skat.

-snip resten-

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Paul

Dato : 02-03-04 13:32

"Martin Jørgensen" <unoder.invalid.spam-protection@anti-spam.jay.net> skrev
i en meddelelse news:40430ab0$0$1661$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> telefonsvarer: "Ja, du har ringet til sexgirls. Jeg er altid hamrende
> liderlig og har størrelse D-bryster, altid parat til at betjene

Nu er Told & Skat's SE database nok ikke lige det første ældre damer slår
op...

> [...]
> eller hvor de nu kommer fra. Samtidigt hentes nogle nye ludere og efter 3
> måneder skifter de således hele tiden, ligesom på "skiftehold", har jeg

Det kaldes med andre ord rufferi - alfonseri.
Siden pigerne sjældent har mulighed for selv at arrangere, financiere sit
ophold og skaffe kontakter, så er der sjældent nogen af disse udenlandske
ludere, som tilbyder sine tjenesteydelser lovligt.
Disse piger kommer fra lande, hvor normen er IKKE at tale om seksuelle
emner - seksualitet er tabu. Langt de fleste piger rekrutteres af kriminelle
bagmænd, som i mange tilfælde lover pigerne jobs som dansere eller
bartendere på luksuriøse barer o.lign. Det har pigerne naturligvis ikke
noget imod - de ville have noget imod at tage frivilligt til Danmark for at
være ludere. De fortæller derfor deres famile eller sociale bagland, at de
er i udlandet for at arbejde som dansere, bartendere o.lign. Alt andet vil
være uacceptabelt og deres familie vil ikke tillade dem at rejse.
Når de så kommer frem er der igen kære mor. Bagmændene har "investeret" i
pigerne og skal bare tjene penge. Det går først op for pigerne i Danmark,
hvad de i realiteten er gået ind til, der er ingen vej hjem - de har nemlig
ingen penge selv, endnu.

Disse piger kommer ikke til Danmark af lyst - men af nød. De er som regel
arbejdsløse i deres hjemland eller studerende med ringe udsigt til et job,
som kan ernære en familie. Almindelige læger, skolelærere samt andre jobs
mere eller mindre afhængige af offentlige bevillinger tjener ikke ret meget
mere end et par tusinde kroner om måneden.

Pigerne lejer sig officielt ind til en høj husleje - men tro mig, at være
luder er IKKE et job man ser som jobopslag et eller andet sted og derefter
søger. Disse piger kan umuligt arrangere det hele selv, og er derfor ikke så
"selvstændige" som de muligvis udgiver sig for. Deres stolthed simpelthen
forbyder dem at fortælle sandheden, selvom man måske er kunde og spørger
dem.

Pigerne kender ikke særlig meget til seksualitet, og i deres hjemlande er
f.eks. oplysninger om kønssygdomme ikke særlig udbredt. De vil måske være
villige til at have samleje uden kondom siden de ikke ved bedre - og
Østeuropa er et højrisikoområde når det kommer til kønssygdomme.
At bolle med en luder fra Østeuropa kan rent faktisk være noget af en
helbredsmæssig satsning.

> [...]
husker
> på at man i et alm. fuldstidsjob også skal betale skat.

Tja, for at få så mange kunder udsætter du dig selv for offentlighedens
søgelys - og dermed også myndighedernes.
Det gælder for ludere, som det gælder for pizzariaer, bagere, kiosker samt
alle andre...

M.v.h.

Paul

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-03-04 19:10

Paul wrote:

> [...]
> damer
>
> Nu er Told & Skat's SE database nok ikke lige det første ældre damer slår

Men jeg har tidligere arbejdet for et internetfirma, som blot kopierede
oplysningerne og lægger dem ud på deres egne søgemaskiner. Jeg tror faktisk
også at det er det som krak, de gule sider og Eniro gør (er ikke 100%
sikker). Derudover kan du betale for ekstra annoncering hos de nævnte
firmaer.

Det er for dyrt at have folk til at sidde og "håndsortere" firmaernes
hjemmesider, så derfor stammer oplysningerne SVJV fra Told & Skat eller
tilsvarende offentlig myndighed... Dernæst samkøres registrene. Derfor
tror jeg at de har hver sin kategori, luderne og hjemmehjælperne. Det er
jeg faktisk temmeligt sikker på.

-snip-
> Det kaldes med andre ord rufferi - alfonseri.

Men det eksisterer i DK.

-snip-
> Pigerne lejer sig officielt ind til en høj husleje - men tro mig, at være
> luder er IKKE et job man ser som jobopslag et eller andet sted og derefter

JO!!! Det er _netop_ jobs man ser som jobopslag. Jeg kan høre på det hele,
at jeg har end del mere forstand på ludernes virkelighed, end dig. Prøv at
kigge her:

http://www.dba.dk/asp/Soegning/soegning.asp?RubrikId=677

Kalder du ikke det her et jobopslag, f.eks?:

Escortpiger søges
Escortpiger søges t.seriøst pigeteam i Kbh. Vores kunder består af fast
kundekreds og forretningsturister. Du arbejder når det passer dig hele
døgnet rundt. Tlf. 21232301

Og jeg har set tonsvis af disse annoncer, efterhånden. Det /ER/ jobopslag!

Bare fordi du aldrig har set dem og fordi du har en eller anden fordom om at
ludere er "folk i nød"/narkomaner som mangler penge osv, så betyder det
ikke at du har ret. Derudover tror jeg at mange kommende ludere selv
henvender sig til klinikkerne, hvis de vil begynde på et job som ludere.

Dette tror jeg klinikkerne er meget åbne for.
At påstå at ludere ikke findes gennem jobopslag, viser at du simpelthen ikke
har forstand på det vi snakker om, IMO. Du har vist heller SVJH megen
real-life-erfaringer med ludere. Dermed bygger du derfor hele din
argumentation på fordomme og gammeldags forestillinger.

> søger. Disse piger kan umuligt arrangere det hele selv, og er derfor ikke
> så "selvstændige" som de muligvis udgiver sig for. Deres stolthed

De er nøjagtigt ligeså selvstændige som alle andre mennesker! At være luder
er et bevidst valg man træffer. Hvis man kan træffe et sådan valg, så er
man IMO /MEGET/ selvstændig. Du skal huske på at luderne bliver altså ikke
tvunget af rockerne til at være ludere. De vælger det selv. Eks.
jobannoncer. Størstedelen er /ikke/ i nød. Og det mener jeg godt at jeg kan
udtale mig om, efter at have dyrket sex med flere af dem og talt med endnu
flere af dem.

> simpelthen forbyder dem at fortælle sandheden, selvom man måske er kunde
> og spørger dem.

Såså. Nu tror jeg vist din fantasi løber af med dig

De er ligeså ærlige som ganske almindelige mennesker. Hverken mere eller
mindre. Og de mister intet ved at være ærlige. Tværtimod. Det samme gør sig
gældende for kunden. Kunden mister heller intet ved at være ærlig overfor
luderen.

> Pigerne kender ikke særlig meget til seksualitet, og i deres hjemlande er
> f.eks. oplysninger om kønssygdomme ikke særlig udbredt. De vil måske være
> villige til at have samleje uden kondom siden de ikke ved bedre - og

Tror jeg næppe er tilfældet for 99%'s vedkommende. Det er både kunden og
luderen, som ønsker at samlejet skal foregå med kondom. Hvor mange kunder
kender du selv, som er så dumme at de gerne vil bolle en luder uden kondom?

> [...]
> helbredsmæssig satsning.

Det er både kunden og luderen, som ønsker at samlejet skal foregå med
kondom. Ludere er altså ikke så dumme, som du giver udtryk for. De kan
altså godt regne ud hvad kønssygdomme er og hvordan man beskytter sig selv.
Det samme kan de fleste mænd.

-snip resten-

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Paul

Dato : 03-03-04 01:36

"Martin Jørgensen" <unoder.invalid.spam-protection@anti-spam.jay.net> skrev
i en meddelelse news:4044ce05$0$1658$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Men det eksisterer i DK.

Ja. jeg skriver jo om østeuropæiske piger som arbejder i Danmark.

> [...]
> at jeg har end del mere forstand på ludernes virkelighed, end dig. Prøv at

Jeg tror slet ikke du har læst mit svar, så jeg tillader mig at citere:

Du skriver [Message-ID: news:c21ujh$1pb$1@sunsite.dk]:

Dertil svarer jeg [Message-ID: news:c21ujh$1pb$1@sunsite.dk]:

> [...]

>Østeuropa er et højrisikoområde når det kommer til kønssygdomme.
>At bolle med en luder fra Østeuropa kan rent faktisk være noget af en

Lagde du mærke til jeg skrev om piger fra Østeuropa?
Lagde du mærke til der ikke var et ord om danske piger, som jo kan arbejde
som ludere helt legalt i Danmark?

> [...]
> døgnet rundt. Tlf. 21232301
>
> Og jeg har set tonsvis af disse annoncer, efterhånden. Det /ER/ jobopslag!

OK, kan disse piger JEG omtalte læse, tale og skrive dansk?
Kan de få en arbejds -og opholdstilladelse, så de kan arbejde helt legalt
som ludere?

> [...]
> ikke at du har ret. Derudover tror jeg at mange kommende ludere selv
> henvender sig til klinikkerne, hvis de vil begynde på et job som ludere.

Ja, hvis man besvarer noget andet end det jeg skrev....
Jeg har besvaret et andet indlæg om DANSKE ludere på et tidligere tidspunkt.
Det indlæg du besvarede handlede om ØSTEUROPÆISKE ludere i Danmark.

> [...]
> real-life-erfaringer med ludere. Dermed bygger du derfor hele din
> argumentation på fordomme og gammeldags forestillinger.

Når man kører rundt i indlæg som du gør, så skal det gå galt.

> [...]
> man IMO /MEGET/ selvstændig. Du skal huske på at luderne bliver altså ikke
> tvunget af rockerne til at være ludere. De vælger det selv. Eks.

Du mener vel stadig danske ludere?
Mit svar gik på noget andet - nemlig østeuropæiske ludere i Danmark.
Nej, de østeuropæiske ludere bliver ikke tvunget af rockere.
Rockere er nemlig flinke sammenlignet med mafiadrengene.

> Størstedelen er /ikke/ i nød. Og det mener jeg godt at jeg kan
> udtale mig om, efter at have dyrket sex med flere af dem og talt med endnu
> flere af dem.

Hvilket måske også er årsagen til din reaktion.
Du har bestemt ikke sex med kvinder i nød - så det MÅ simpelthen være mig
der er gal på den!

> Såså. Nu tror jeg vist din fantasi løber af med dig

Nå, tror du det?
Jeg har boet og arbejdet i Østeuropa, jeg kender godt mentaliteten og
kulturen i en del lande i Østeuropa.

> [...]
sig
> gældende for kunden. Kunden mister heller intet ved at være ærlig overfor

Hvis de fortæller sandheden, så risikerer de at nogen kommer til at fortælle
sandheden videre de forkerte steder.
Hvis de fortalte dig sandheden (altså den rigtige sandhed), så ville du ikke
være deres kunde, vel?
Og jeg skriver stadig om østeuropæiske ludere i Danmark.

> [...]
> luderen, som ønsker at samlejet skal foregå med kondom. Hvor mange kunder
> kender du selv, som er så dumme at de gerne vil bolle en luder uden

Jeg VED at nogle mænd er ligeglade.
De mener nemlig ikke man kan blive smittet, sålænge det ikke er analsex de
selv modtager.

> [...]
> kondom. Ludere er altså ikke så dumme, som du giver udtryk for. De kan
> altså godt regne ud hvad kønssygdomme er og hvordan man beskytter sig

Hvilket er årsagen til at konstaterede HIV positive i Rusland (for at tage
et eksempel) er steget fra 50.000 for ti år siden til 1½ million sidste år.
Jeg har ikke tallene for resten af Østeuropa, men graden af tilgængelige
oplysninger om kønssygdomme er nogenlunde den samme.

M.v.h.

Paul

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-03-04 22:28

Paul wrote:

> "Martin Jørgensen" <unoder.invalid.spam-protection@anti-spam.jay.net>
> skrev i en meddelelse
-snip-
> Ja, hvis man besvarer noget andet end det jeg skrev....

Ok, jeg misforstod dig nok.

Troede lige du snakkede i vildelse og aldrig havde set sådan en annonce...

-snip-
> luder
>
> Du mener vel stadig danske ludere?

Ihvertfald danskerne. Udlændingene falder især får de lette penge og jeg
tror stadigvæk heller ikke at der er nogen, der tvinger dem.

> [...]
> Rockere er nemlig flinke sammenlignet med mafiadrengene.

> Hvilket måske også er årsagen til din reaktion.

Nej, jeg misforstod dig.

> Du har bestemt ikke sex med kvinder i nød - så det MÅ simpelthen være mig
> der er gal på den!

Igen: Ja, jeg mener ikke at de er i nød. Men "nød" er selvfølgelig et
relativt begreb.

> Nå, tror du det?
> Jeg har boet og arbejdet i Østeuropa, jeg kender godt mentaliteten og
> kulturen i en del lande i Østeuropa.

Så er vi nok bare uenige med hver sin holdning til tingene og så er den ikke
længere. Jeg tror sagtens at luderne tør være ærlige og fortælle dig, som
kunde, deres historie.

Dermed ikke sagt at de fortæller deres historie til hver eneste kunde. Men
engang imellem kommer man jo til at snakke om sin baggrund, f.eks. hvis
kunden spørger hende hvor længe hun har opholdt sig i Danmark og om hun kan
lide Danmark....

> sig
>
> Hvis de fortæller sandheden, så risikerer de at nogen kommer til at
> fortælle sandheden videre de forkerte steder.

Som sagt: Jeg tror ikke rigtigt at de er i "nød", så de har ikke noget at
skjule andet end almindelig blufærdighed eller hvad det nu hedder...

> Hvis de fortalte dig sandheden (altså den rigtige sandhed), så ville du
> ikke være deres kunde, vel?

Hvilken sandhed? At de er narkoludere? Det kan man jo se på dem, hvis det er
sandheden.

> Og jeg skriver stadig om østeuropæiske ludere i Danmark.

Jaja, ok.

-snip-

> [...]
> år. Jeg har ikke tallene for resten af Østeuropa, men graden af
> tilgængelige oplysninger om kønssygdomme er nogenlunde den samme.

Jeg ved ikke hvor du har tallene fra. En faktor 30 på 10 år svarer til en
3-dobling af antallet af smittede, årligt.

Nu kender jeg ikke så meget til Rusland, men hvis de for 10 år siden ikke
har ført samme grad af kontrol med HIV-smittede som de gjorde sidste år er
stigningen naturlig og hvem siger så at jeg skal tro på at stigningen
skyldes at folk er blevet dummere og dummere, således at de ikke er bange
for HIV?

Men du har måske helt konkrete eksempler på at man i Rusland har skåret ned
på seksual-undervisningen eller tilsvarende i skolerne for måske 20 år
siden? De politiske eftervirkninger plejer jo først at komme efter en
årrække...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Paul

Dato : 03-03-04 03:36

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan man melde sig ind i en arbejdsløshedsforsikring (kan fratrækkes)

Det er sjældent jeg svarer på et af mine egne indlæg, men jeg har en
berettigelse til ovenstående.

Jeg har søgt på nettet og fundet denne hjemmeside:

http://www.pro-centret.dk

Her kan man meget bedre læse om hvad prostitution i Danmark er for en
størrelse.

Det lader til jeg har misforstået begrebet "legalisering" af prostitution.
Prostitution er ikke legalt i Danmark - prostitution er afkriminaliseret,
dvs. det er ikke forbudt.

Desuden, så kan prostituerede ikke gøre krav på sociale ydelser jvf. dette
nyhedsbrev fra Pro-centret:

http://www.pro-centret.dk/Udgivelser/Nyhedsbreve/Nyhedsbrev5.doc

På Pro-centret's hjemmeside er der interessante informationer vedr.
prostitution, specielt på denne side:

http://www.pro-centret.dk/udgivelser-ny.htm

Vil man vide mere om prostitution i Europa og i særdeleshed menneskehandel i
sexindustrien, så er Europaparlamentets hjemmeside rent faktisk den side,
som bedst dokumenterer at der rent faktisk eksisterer et problem med
"trafficking in human beings" som det officielt hedder.

Siden findes her:

http://www.coe.int/T/E/human_rights/trafficking/

Hvad man rent faktisk har foretaget fra parlamentets side kan man læse om
her:

http://www.coe.int/T/E/human_rights/trafficking/1_Overview/Introduction.asp

Ellers er det temmelig svært at finde up to date on-line materiale om
prostitution i både Danmark og på europæisk plan.
Selvom jeg fandt en interessant hjemmeside fra en organisation i Moldova,
som er temmelig plaget af menneskehandel:

http://www.iom.md/faq_ht.html

Håber det giver lidt føde til eftertanke.

M.v.h.

Paul

Fra : Andropov

Dato : 03-03-04 09:54

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote in message news:<c23fvq$812

> http://www.iom.md/faq_ht.html
>
> Håber det giver lidt føde til eftertanke.

Men ludere i diverse rapporter er de som ikke kunne tåle mosten. Man
kan sammenligne med hashrygere hvor man også hører om de få ulykkelige
tilfælde. Alle de velfungerende ludere hører man ikke om.

Fra : Anita

Dato : 03-03-04 12:04

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev

> Men ludere i diverse rapporter er de som ikke kunne tåle mosten. Man
> kan sammenligne med hashrygere hvor man også hører om de få ulykkelige
> tilfælde. Alle de velfungerende ludere hører man ikke om.

Måske fordi de ikke findes?

/Anita

Fra : Henri Gath

Dato : 03-03-04 12:18

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev

> Måske fordi de ikke findes?

Selvfølgelig gør de da det! Hvorfor er i så glade for at gøre alle til ofre?
Fordi i dybest set selv er ofre?

Fra : vadmand

Dato : 03-03-04 12:37

> [...]
>
> "Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig gør de da det! Hvorfor er i så glade for at gøre alle til

Hvorfor benytter du enhver lejlighed til at svine folk til i stedet for at
forholde dig til diskussionen? Fordi du dybest set er dum?

Per V

Fra : Anita

Dato : 03-03-04 12:51

"Henri Gath" <gath@ invalid.mail.dk> skrev

> Selvfølgelig gør de da det!

Hvis de findes, så forklar hvorfor man stort set aldrig hører om/fra dem?

> Hvorfor er i så glade for at gøre alle til ofre?

Hvem er "I"? Og hvem siger vi er/gør det?

> Fordi i dybest set selv er ofre?

Offer for hvad?

/Anita

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-03-04 22:10

Anita wrote:

> "Henri Gath" <gath@ invalid.mail.dk> skrev

> Hvis de findes, så forklar hvorfor man stort set aldrig hører om/fra dem?

Det kan jeg sagtens: Fordi de vil gerne være anonyme og ikke har behov for
at rende rundt og hyle op! Det er jo kun dem som har det elendigt, der
render rundt og hyler op for at få opmærksomhed.

Dette behøver de velfungerende ikke.

Iøvrigt har jeg læst flere artikler rundt omkring, med "lykkelige ludere"!
Den seneste artikel jeg læste i ungdomsbladet chili, havde en interessant
artikel om en sådan velfungerende luder, som skjulte at hun var luder...

Altimens gik hun på en almindelig uddannelse og mens de andre var i
fredagsbar, tager hun på arbejde og tjener kr.40.000 pr.måned!

Men hvorfor i alverden skulle hun rende rundt og hyle op, når hun har det
godt? En sådan luder som er velfungerende, behøves ikke opmærksomhed.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Andropov

Dato : 04-03-04 23:15

"Henri Gath" <gath@ invalid.mail.dk> wrote in message news:<4045bf03$0$154

> Selvfølgelig gør de da det! Hvorfor er i så glade for at gøre alle til ofre?
> Fordi i dybest set selv er ofre?

Ja, mange mennesker har nærmest en default indstilling som siger at
ludere er ofre og ulykkelige. Men mange kender ikke det fjerneste til
det og ved ikke hvor mange som befinder sig godt med jobbet og hvor
mange som har det dårligt. Dem som har besøgt ludere har da i det
mindste set luderne og set deres reaktionsmønster uden dermed at påstå
at luderkunder er eksperter i psykologi.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-03-04 22:06

Anita wrote:

> "Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev

> Måske fordi de ikke findes?

Jeg tror de findes.

Og hvorfor skulle de velfungerende ludere rende rundt og hyle op om deres
liv, når de nu har det godt?

De er luderne som trives dårligt, man hører om, som Andropov skriver. De
forsøger jo at gøre andre opmærksom på deres elendighed, men de
velfungerende ludere behøver det ikke (altså at klage over deres liv).

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Paul

Dato : 03-03-04 13:55

> [...]
>
> http://www.coe.int/T/E/human_rights/trafficking/
>
> Hvad man rent faktisk har foretaget fra parlamentets side kan man læse om

Det er naturligvis ikke Europaparlamentet, men Europarådet, som har 45
medlemslande i Europa - ikke at forveksle med EU.

(Det var meget sent jeg skrev det oprindelige indlæg).

M.v.h.

Paul

Fra : Andropov

Dato : 03-03-04 14:36

Paul skrev:

> "Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad vil du ellers kalde det, når man knepper for penge?

>Så lad mig spørge på en anden måde: Betragter du en prostitueret som
værende
>en pornoskuespiller?

Det kan du vel godt kalde hende hvis hun simulerer orgasme :)
Men pornoskuespilfaget ligger da forholdsvis tæt op af luderfaget.
Begge dele er pik i hul for penge. Nogle moderne kvinder i dag som
Katja Kean (som stammer fra middelklassen) får lyst til at skampule
nogle mænd i kvindefrigørelsens navn. F.eks. ville Katja Kean ikke
lave film med Rocco Siffredi fordi han styrer hvad der skal ske i sine
film.

Fra : Andropov

Dato : 01-03-04 11:35

Martin Jørgensen skrev i en meddelelse:

>Jeg kender to, som besøger mange ludere: Mange af (ihvertfald de
>udenlandske) pigerne lejer sig jo ind et sted til en høj husleje og
er kun
>her i landet i 3 måneder.

Men der er også noget med at de cirkulerer rundt til forskellige
adresser i landet for at snyde det offentlige.

> [...]
efter 3
>måneder skifter de således hele tiden, ligesom på "skiftehold", har

Ja, der er sikkert nok at tage af fra disse lande. Deres hjemlands
priser for ydelserne er væsentligt lavere selv om de også skal betale
en alfons i Danmark.

>Ha. Pensionsordning
>Lyder ret morsomt i mine ører

Ja, det lyder som om at de prostituerede er bankudddannet eller noget
i den retning :)

Fra : Andropov

Dato : 02-03-04 09:22

>Mettes udsagn om at hvis kvinder bliver tilfredstillet godt nok af
>deres partnere, så er de umættelige i deres seksualitet, er en
>sandhed med modifikationer, måske en utopisk drøm, for den
>fralægger kvinden hendes ansvar for hendes egen orgasme og nydelse.

Mon ikke det er tvivlsomt hun får orgasme ved samleje hvis hun ikke
selv gør noget for det.....

Fra : Mette

Dato : 02-03-04 09:45

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er tvivlsomt hun får orgasme ved samleje hvis hun ikke
> selv gør noget for det.....

Lad mig udtrykke mig mere tydeligt.

Jeg mener naturligvis ikke, at kvinden blot kan smide sig på ryggen og være
passiv mens hun forventer, at manden er en adonis, der kan sende hende til
den syvende himmel. Og gør han ikke det, er det ud!
Ne, jeg taler om, at én af de ting, der gør en mand til en god elsker er, at
han giver tid og plads og mulighed for, at kvinden tilfredsstilles - på den
ene eller den anden måde. En mand, der derimod opfatter sex som blot et
middel til at opnå udløsning, for derefter at vende sig om og sove uden
tanke på kvindens tilfredstillelse er det vi kvinder enstemmigt betragter
som værende "dårlig i sengen".
Ja, vi kvinder har helt klart et ansvar for om vi opnår tilfredsstillelse,
men mange kvinder der møder dårlige elskere, får simpelthen aldrig chancen,
fordi akten er overstået inden den overhovedet er begyndt.

Kort sagt: man er to om det. Hele vejen igennem. Og glemmer den ene part den
andens tilfredstillese resulterer det i elendig og kedsommelig sex, som man
simpelthen ikke gider.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-03-04 19:12

Andropov wrote:

> Martin Jørgensen skrev i en meddelelse:
-snip-

> Men der er også noget med at de cirkulerer rundt til forskellige
> adresser i landet for at snyde det offentlige.

Ok, det skal nok passe.

> [...]
>
> Ja, der er sikkert nok at tage af fra disse lande. Deres hjemlands
> priser for ydelserne er væsentligt lavere selv om de også skal betale

Ja, lønningerne er jo ret høje i DK...

> Ja, det lyder som om at de prostituerede er bankudddannet eller noget
> i den retning :)

LOL

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : nusle

Dato : 07-03-04 18:44

"Martin Jørgensen" <unoder.invalid.spam-protection@anti-spam.jay.net> skrev
i en meddelelse news:404241d8$0$1608$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Hej,

> Så meget arbejder de nok ikke. Og du modsiger jo dig selv, idet du ikke
> trækker skat fra. Prøv at gange tallet med 40% (-60% i skat) og resultatet
> bliver nu kr.300.000,- En /væsentlig/ del mindre end dit regnestykke.

En ikke uvæsentlig detalje er her, at langt de fleste har
en årsindtægt der er _under_ 300.000 før skat.

Her er der tale om en årsindtægt på 300.000 efter skat.
Det er en særdeles god indtægt og vil sikre enhver en
overordentlig rimelig levestandard.

Ergo er der ikke den ringeste grund til at snyde i skat,
og da slet ikke når man er selvstændig erhvervsdrivende,
og kan trække snart sagt alt fra i skat.

mange hilsner
nusle

Fra : Henri Gath

Dato : 27-02-04 22:44

"Mette" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skulle de have et vagere indtryk af det? Fordi de er kvinder?

Ja, lige præcis.....

> Kvinder og mænd har begge behov for sex.

Øh, jo, men kvinder har ikke sædblærespændinger og er ikke SÅ modbydeligt
dyriske...............hahahha

øh, kvinder har altså overhovedet ikke testetorontryk

> Men erafringen viser vel også at tages trykket ikke over længere tid, så
> mister man behovet for at dette tryk partout skal tages. Det er faktisk
> muligt at fungere som menneske uden at skulle have "taget trykket".

Det er da voldsomt, som du har styr på det. Nøjes du med at tale for det køn
du kende, nemlig dit eget..

> [...]
er
> ikke kvalificerede til noget og evt. afhængighed gør ikke situationen

Nej, det er ligesom kassedamerne, ikke?

Fra : nusle

Dato : 29-02-04 11:56

"Henri Gath" <gath@ invalid.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Øh, jo, men kvinder har ikke sædblærespændinger og er ikke SÅ modbydeligt
> dyriske...............hahahha

Kan du forklare seksuelt afholdne mænd at det ikke kan
lade sig gøre, og at de derved gennemgår fysisk lidelse?

Eftersom jeg har kendt og kender et par stykker, som
selv har forklaret, at ved seksuel afholdenhed over længere
tid, så mindskes behovet for udløsning tilsvarende og kan
faktisk gå helt i sig selv - meget lig min egen oplevelse som
kvinde faktisk.

En jeg kender til har på nuværende tidspunkt ikke været
sammen med en kvinde i 20 år, en anden har ikke været
sammen med en kvinde i godt 5 år. Derudover har jeg
kendt nogle tidligere (som nu er gledet ud af min omgangs-
kreds).

Med din modvilje mod at indse, at heller ikke mænd er
mere underlagt deres "dyriske" sider end de selv tillader,
vil du sikkert prøve at overbevise dig selv om, at de mænd
jeg kender sikkert render til ludere ved først komne chance.
Den tanke skal du være velkommen til at gemme dig i.

> øh, kvinder har altså overhovedet ikke testetorontryk

Nope, men nogle kvinder har faktisk et forhøjet indhold
af testoron, med deraf følgende gener, såsom større
aggression. Det kunne være nærliggende, om det også
påvirkede deres seksualdrift.

> Det er da voldsomt, som du har styr på det. Nøjes du med at tale for det
køn
> du kende, nemlig dit eget..

Måske kender du ikke selv dit eget køn?

> Nej, det er ligesom kassedamerne, ikke?

Nej, det er ikke ligesom kassedamerne. Kassedamerne lever
ikke i skam, bliver ikke væk fra forældremøderne af frygt
for at møde deres kunder bl.a de andre børns fædre mm.
Kassedamernes børn skal heller ikke skamme sig over deres
mor - det gør luderens børn.

I min ældste søns klasse (sidste år) gik en dreng, hvis mor
var luder - og det var ikke sjovt for ham, og derfor sikkert
heller ikke for hans mor. Sådan er det ikke for kassedamerne.

Seksualiteten hænger for de fleste sammen med følelseslivet,
og følelseslivet sælger man ikke ud af (bilder de fleste sig
vel ind) - derfor er prostitution ikke velset, og det bliver
det heller ikke i vores levetid.

Det er fuldstændigt korrekt at det hovedsageligt er mænd
der søger at dulme deres egen skam over at være med til
at fastholde en given luder i den fælde af et erhverv hun er
landet i. Hvordan mon disse mænd lykkedes med dette
fantasifulde skønmaleri, ovenpå ødelagte skæbner - må
de selv svare på. Men deres viden om disse kvinder
og deres evt. reaktioner på at sælge deres kroppe til
sex - den vil nok være mindre end den viden en given
kvinde kan læse sig til om mandens fysiologi. Fysiologi
er det nemlig muligt at forske i på et videnskabeligt grund-
lag - det er ikke muligt med smadrede følelsesliv.

mange hilsner
nusle

Fra : Henri Gath

Dato : 29-02-04 12:24

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Henri Gath" <gath@ invalid.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

> Kan du forklare seksuelt afholdne mænd at det ikke kan
> lade sig gøre, og at de derved gennemgår fysisk lidelse?¨

Selvfølgelig er der fysisk lidelse forbundet med afholdenhed. Denne
konklusion lever måske ikke op til dine ideer om virkelighedens verden, men
sådan er det. Jeg ved hvad jeg taler om. I min ungdom boede jeg i en ashram
i Indien, hvor man praktiserede seksuel afholdenhed. Det kom der IKKE noget
godt ud af. Man kan ikke undertrykke lyster og længsler uden alvorlige
konsekvenser. Folk bliver "rådne i låget " af det.

> [...]
> tid, så mindskes behovet for udløsning tilsvarende og kan
> faktisk gå helt i sig selv - meget lig min egen oplevelse som

Du tager helt fejl. Det der sker, er at de fornægter deres lyst og længsleri
en sådan grad, at de bliver ikke-eksisterende. Gæt selv konsekvensen?

> [...]
> sammen med en kvinde i godt 5 år. Derudover har jeg
> kendt nogle tidligere (som nu er gledet ud af min omgangs-

En mand, der ikke har været sammen med en kvinde i 20 år er formentlig et
psykiatrisk tilfælde.

> [...]
> jeg kender sikkert render til ludere ved først komne chance.
> Den tanke skal du være velkommen til at gemme dig i.

Nej, tror ikke man gør det ved først givne lejlighed, tror man gør det, når
længslen efter en kvindekrop er FOR stor efterhånden.
Du skal jo regne med, som jeg tidligere har nævnt, at kvinder jo "knepper
opad" (prostitution?), hvilket vil sige, at alle vi socialt marginaliserede,
halvgamle, småfede aldrig får fisse. Synes du ikke vi skal have det?

> Nope, men nogle kvinder har faktisk et forhøjet indhold
> af testoron, med deraf følgende gener, såsom større
> aggression. Det kunne være nærliggende, om det også
> påvirkede deres seksualdrift.

Aha, DER har vi forklaringen på danske kvinders maskulinisering!

> køn
>
> Måske kender du ikke selv dit eget køn?

øh, den forstod jeg ikke helt?

> [...]
> for at møde deres kunder bl.a de andre børns fædre mm.
> Kassedamernes børn skal heller ikke skamme sig over deres

Hvorfor er hun så luder? Er det pengene, der lokker? Sjovt, at når mændene
ikke opfører sig "pænt", er de nogle møgdyr, er det kvinderne, så er de bare
ofre......

> I min ældste søns klasse (sidste år) gik en dreng, hvis mor
> var luder - og det var ikke sjovt for ham, og derfor sikkert
> heller ikke for hans mor. Sådan er det ikke for kassedamerne.

Ja, det ved jeg ikke.....for lavtlønnede er det ganske normalt, at måtte
sige nej til en masse aktiviteter, fordi man ikke har råd...det kan også
medføre skam.

> [...]
> der søger at dulme deres egen skam over at være med til
> at fastholde en given luder i den fælde af et erhverv hun er

Nåh, de små ofre....viljesløst ført omkring af skæbne, sociale
omstændigheder, osv. osv.Gælder det også mændene, der er kunder? Er de også
bare ofre, eller er det nogle møgdyr?

Hvordan mon disse mænd lykkedes med dette
> fantasifulde skønmaleri, ovenpå ødelagte skæbner
> de selv svare på.

øh, undskyld, er du uenig med mig i, at livet består af valg?Ødelagte
skæbner? Der er sgu masser af ødelagte skæbner i denne verden. F.eks. den
midaldrende, socialt dårligt stillede enlige mand, der aldrig får fisse,
fordi kvinder generelt er ludere, d. v. s. knepper opad.........og alle de
dumme kusser, der viser patter og røv på hver en avsiside, og dermed skubber
til føromtalte mands følelse af mindreværd.
Men alle disse pat- og røvsvingende tosser er måske også bare ofre?

Fra : Paul

Dato : 29-02-04 13:18

> [...]
marginaliserede,
> halvgamle, småfede aldrig får fisse. Synes du ikke vi skal have det?

Har DU virkelig tidligere nævnt det?
Er det ikke "Andropov" du henviser til?

M.v.h.

Paul

Fra : nusle

Dato : 29-02-04 13:34

> [...]

> godt ud af. Man kan ikke undertrykke lyster og længsler uden alvorlige
> konsekvenser. Folk bliver "rådne i låget " af det.

Ovenstående passer ikke med hverken det jeg har læst
mig til, eller det jeg har erfaret med 1. håndskendskab.
Så kunne du ikke gøre dig den ulejlighed at dokumentere
dette?

> Du tager helt fejl. Det der sker, er at de fornægter deres lyst og
længsleri
> en sådan grad, at de bliver ikke-eksisterende. Gæt selv konsekvensen?

De fornægter skam intet, og de er bestemt ikke ikke-
eksisterende. For den ene mands vedkommende
forholder det sig sådan, at han ikke mener det er
værd at bruge energi på at finde den rigtige kvinde
og slet ikke at skulle tilpasse sig hinanden. For den
anden mands vedkommende, så har han ikke lyst til
en anden kvinde, end hende han ikke længere er
sammen med.

> En mand, der ikke har været sammen med en kvinde i 20 år er formentlig et
> psykiatrisk tilfælde.

Hvor er du naiv.

> Nej, tror ikke man gør det ved først givne lejlighed, tror man gør det,
når
> længslen efter en kvindekrop er FOR stor efterhånden.

Længslen er en følelse, følelser kan man reagere på,
men man behøver ikke - man kan også vælge at lade
være.

> [...]
marginaliserede,
> halvgamle, småfede aldrig får fisse. Synes du ikke vi skal have det?

Nej, det synes jeg ikke nødvendigvis - jeg synes
derimod at nogle mennesker, både mænd og kvinder
bringer sig selv derud, hvor det er indlysende, at ingen
vil ønske at være intime med dem - det kan enten være
pga. fysik, manglende renlighed eller andet.

> øh, den forstod jeg ikke helt?

Det giver fint mening
Altså at du ikke forstår det.

Måske kender du reelt kun dig selv og dine egne fejl
og mangler, og drager derfor den fejlslutning at andre
mænd skulle være underlagt samme.

Alle mænd er ikke ens - ligesom alle kvinder ikke er
ens.

Jeg har f.eks. altid været bevidst om, at jeg ikke er
som flertallet af kvinder.

> Hvorfor er hun så luder? Er det pengene, der lokker?

Ligesom der findes et utal af forskellige årsager til
at blive kassedame - findes der et utal af årsager
til at blive luder.

Nogle har slet intet selvværd, ingen selvtillid - de tror
ikke, at de har nogle chancer for uddannelse, eller at
kunne klare sig på det gængse arbejdsmarked - så
derfor vælger de prostitution.

Andre har lært at leve et liv med et stort forbrug og
evner ikke at lære at leve anderledes, når så det store
forbrug skal finansieres, så tager de de midler i brug
som de kan, herunder f.eks. prostitution.

Andre igen bliver nærmest tvunget ud i det inden de
overhovedet foretager et valg - de vokser op i det
miljø, de lærer af og i det miljø, og deres deroute
er begyndt, inden de er blevet bevidste om at de
faktisk havde et valg (hvorvidt denne type mennesker
reelt har et valg, synes jeg godt der kan herske tvivl
om).

Andre igen importeres til det, og hvor de kom fra er
prostitution bedre end døden - og et sådant valg er
ikke svært.

Andre igen søger at skabe bedre vilkår for deres
nærmeste, så de føler sig tvunget til det.

Listen er lang - og antallet af prostituerede der rent
faktisk vælger det som erhverv, fordi de synes det
er det rigtige _valg_ er rent faktisk meget, meget
lille - og jo længere væk fra de lande som har et
bæredygtigt social- og sundhedsvæsen man kommer,
jo mindre er det i forvejen meget lille antal.

> Sjovt, at når mændene
> ikke opfører sig "pænt", er de nogle møgdyr, er det kvinderne, så er de
bare
> ofre......

De er ikke mere ofre end så mange andre - men det
betyder ikke, at der ikke er årsager til deres valg,
eller mangel på samme.

Ligesom du vil undskylde dig med fedme, grimhed
og andet - vil en prostitueret undskylde sig med
fattigdom, dårlige opvækstbetingelser og andet.

Du mener dig i din gode ret til at bruge ludere, andre
mener sig i deres gode ret til at hjælpe ludere til et
anderledes og måske bedre liv. Hvad får dig til at tro,
at din holdning er sundere, bedre og mere bæredygtig
end disse andres?

> Ja, det ved jeg ikke.....for lavtlønnede er det ganske normalt, at måtte
> sige nej til en masse aktiviteter, fordi man ikke har råd...det kan også
> medføre skam.

Nej, det er ingen skam ikke at kunne noget, fordi man
ikke har råd. Det er ærligt og med god grund. Det er
måske irriterende, ubehageligt, svært at lide afsavn
- men det er ingen skam set med andres øjne.

> Nåh, de små ofre....viljesløst ført omkring af skæbne, sociale
> omstændigheder, osv. osv.Gælder det også mændene, der er kunder? Er de
også
> bare ofre, eller er det nogle møgdyr?

Hvad synes du?

> øh, undskyld, er du uenig med mig i, at livet består af valg?

Nej.

Nogle har åbenbart ikke de samme muligheder for at
vælge, eller de samme ting at vælge imellem, som andre.
Det må man så forholde sig til. Jeg har f.eks. helt andre
muligheder for at træffe valg, end en kvinde i Iran har.
Jeg har også helt andre muligheder for at træffe valg,
end en kvinde med en ringere uddannelse, dårligere
økonomiske vilkår, svagere psyke eller fysik osv. osv.
Eller vil du benægte det?

>Ødelagte
> skæbner? Der er sgu masser af ødelagte skæbner i denne verden.

Ja, og?

> [...]
> til føromtalte mands følelse af mindreværd.
> Men alle disse pat- og røvsvingende tosser er måske også bare ofre?

Se her viser du så, netop det som det mange handler om,
og det synes jeg er fint.

Nemlig at der bagved denne holdning til brugen af en
kvindes krop ligger et kvindesyn som dette - og det
er nok mest af alt det, der gør at denne midaldrende,
socialt dårligt stillede enlige mand - er enlig og socialt
dårligt stillet. Et sådant kvindesyn er en kæmpe hæmsko
i det samfund vi lever i i dag.

Der er som regel en forklaring på alt.

mange hilsner
nusle

Fra : Henri Gath

Dato : 29-02-04 17:19

> [...]
> mig til, eller det jeg har erfaret med 1. håndskendskab.
> Så kunne du ikke gøre dig den ulejlighed at dokumentere

Nej, tror jeg ikke jeg vil spilde min tid på.........du kan åbenbart ikke
læse.......

> [...]
> anden mands vedkommende, så har han ikke lyst til
> en anden kvinde, end hende han ikke længere er

Nå, så de fornægter intet? Gudfadertilhest.........................

> Hvor er du naiv.

Tror desværre det er dig, der har nogle naive Tornerose-forestillinger om
(drifts)livet....

> når
>
> Længslen er en følelse, følelser kan man reagere på,
> men man behøver ikke - man kan også vælge at lade
> være.

Det var da en rigtig New-age frase, hvad? Hvis nu ens børn bliver dræbt, kan
man så også bare vælge bare at lade være med at reagere på det?
Du er en tilsyneneladende ypperlig repræsentant for New-age bevægelsen med
alt deres valg-lort..................når man er vred, er man sgu vred,
basta. En jonstant fornægtelse af negative følelser fører til depression og
selvmord....

> [...]
> vil ønske at være intime med dem - det kan enten være
> pga. fysik, manglende renlighed eller andet.

Det er vist bare dig, der ikke kan læse,,,

> Måske kender du reelt kun dig selv og dine egne fejl
> og mangler, og drager derfor den fejlslutning at andre
> mænd skulle være underlagt samme.

Andre mænd er biologiske væsener som jeg, for ved du hvad.......vi er alle
så ens når det kommer til stykket.....

> Alle mænd er ikke ens - ligesom alle kvinder ikke er
> ens.
>
> Jeg har f.eks. altid været bevidst om, at jeg ikke er
> som flertallet af kvinder.

Er det ikke bare fordi du er selvoptaget og indbildsk?

> [...]
> ikke, at de har nogle chancer for uddannelse, eller at
> kunne klare sig på det gængse arbejdsmarked - så

Jamen ifølge dine tidligere skriblerier kan man jo bare vælge de følelser,
man vil have og ikke have, og vupti!, så er de væk *LoooooooL*

> Andre har lært at leve et liv med et stort forbrug og
> evner ikke at lære at leve anderledes, når så det store
> forbrug skal finansieres, så tager de de midler i brug
> som de kan, herunder f.eks. prostitution.

Gælder din omsorg så også de mænd, der ikke har lært at forholde sig
ordentligt til kvinder. De har jo bare ikke lært det?

> [...]
> faktisk havde et valg (hvorvidt denne type mennesker
> reelt har et valg, synes jeg godt der kan herske tvivl

Gælder din omsorg også for halvgamle fattige mænd, der er nødt til at gå til
ludere for at få fisse?

> Andre igen importeres til det, og hvor de kom fra er
> prostitution bedre end døden - og et sådant valg er
> ikke svært.

øh, hvad ved du dog om det?

> Andre igen søger at skabe bedre vilkår for deres
> nærmeste, så de føler sig tvunget til det.

øhjo, men det kan man også gøre ved arbejde

> Ligesom du vil undskylde dig med fedme, grimhed
> og andet - vil en prostitueret undskylde sig med
> fattigdom, dårlige opvækstbetingelser og andet.

øhjo, men du undskylder jo de prostitueréde, maens mændene bare skal tage
sig sammen

> [...]
> anderledes og måske bedre liv. Hvad får dig til at tro,
> at din holdning er sundere, bedre og mere bæredygtig

Jamen ,du er den eneste her der mener, at din holdning er bedre end
andres.......................vil du så også hjælpe marginaliserede, småfede,
alkoholiserede enlige mænd, der går til ludere, til et anderledes og bedre
liv?

> Nej, det er ingen skam ikke at kunne noget, fordi man
> ikke har råd. Det er ærligt og med god grund. Det er
> måske irriterende, ubehageligt, svært at lide afsavn
> - men det er ingen skam set med andres øjne.

Er det ingen skam set med andres øjne? Hvordan fanden ved du, hvordan andres
øjne ser? Der var dit lille formynderi igen *LOOOOOL*

> skubber
>
> Se her viser du så, netop det som det mange handler om,
> og det synes jeg er fint.

øh, jo....................

> [...]
> socialt dårligt stillede enlige mand - er enlig og socialt
> dårligt stillet. Et sådant kvindesyn er en kæmpe hæmsko

Øh, men er det ikke alle disse dumme kusser, der viser patter og røv alle
steder, der har en mærkelig holdning?

Fra : Jane

Dato : 29-02-04 18:06

>Er det ingen skam set med andres øjne? Hvordan fanden ved du, hvordan andres
>øjne ser? Der var dit lille formynderi igen *LOOOOOL*

Jeg tror altså at det kan være skamfuldt for et barn, hvis forældrene
simpelthen ikke har råd til en masse aktiviteter. Hvordan er det ikke
for et lille barn når alle klassekammeraterne skal på lejrskole, men
man skal ikke selv. Eller man kommer i skole med huller i tøjet, og
bliver drillet på den konto.

Selvfølgelig er det skamfuldt at være barn af en luder, men for et
barn er det altid skamfuldt at være udenfor.

Fra : Andropov

Dato : 02-03-04 18:43

Jane skrev:

>Ja, det er forfærdeligt at menneskeliv ikke er mere værd. Jeg har
lige
>set filmen "Cidade de Deus" (City of Gods), og selvom det er fiktion,
>så er forholdene virkeligt sådan. Når man lever i fattigdom, så er
>hverdagen en kamp for liv og død. Det er ikke underligt at mange
>foretrækker illegal prostitution i Danmark.

Man kan sige uanset om der er gode mænd eller slemme mænd så vil der
nok altid findes prostituerede.

Fra : Jane

Dato : 02-03-04 19:17

On 2 Mar 2004 09:43:22 -0800, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

>Man kan sige uanset om der er gode mænd eller slemme mænd så vil der
>nok altid findes prostituerede.

Jo, det forsvinder ikke de næste mange år. Men hvem ved - måske kan
teknologien blive så fremskreden, så man kan opfinde noget, der
overflødiggør prostitution. Den der opfandt det ville nok blive
mangemillionær

Men jeg synes jo at der er mange måder at sælge sig selv på. Når man
har en vare (evne, udseende whatever) som er attraktiv for andre, så
er der mulighed for byttehandel.

I takt med at kvinder også begynder at tjene penge og mindre
sexforskrækkede, kunne man forestille sig at der ville blive flere
mandlige prostituerede. Eller der vil måske opstå en anden form for
seksualliv i takt med den stigende singlelivsform.

MVH Jane

Fra : Andropov

Dato : 02-03-04 19:33

Jane skrev:

> [...]

>teknologien blive så fremskreden, så man kan opfinde noget, der
>overflødiggør prostitution. Den der opfandt det ville nok blive

Ja, der findes jo bolledukker. Men det er vist ikke helt det samme.

>I takt med at kvinder også begynder at tjene penge og mindre
>sexforskrækkede, kunne man forestille sig at der ville blive flere
>mandlige prostituerede.

Ja, muligvis. Selv om det nok aldrig vil blive i samme udstrækning.

>Eller der vil måske opstå en anden form for
>seksualliv i takt med den stigende singlelivsform.

Der er jo blevet flere singler inden for de seneste år. Så man kunne
måske forvente at flere gik til prostituerede og dermed flere
prostituerede.
Jeg ved ikke om der er nogen som har lavet statistik på det.

Fra : nusle

Dato : 03-03-04 21:45

"Jane" <nojane@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> for et lille barn når alle klassekammeraterne skal på lejrskole, men
> man skal ikke selv. Eller man kommer i skole med huller i tøjet, og

Her er det vist på tide med lidt oplysning.

1. Alle børn i DK kan komme på lejrskole - uagtet hvad
deres forældres indkomst måtte være. Faktisk skal lejr-
skoler som udgangspunkt være gratis for forældrene - men
de fleste skoler har alligevel en "politik" (vedtaget af skole-
bestyrelsen) om at det er tilladt at spørge forældrene om
de vil betale til lejrskolen. For de forældre, som ikke synes
de har midlerne, går skolen ind og dækker helt eller delvist
udgiften til lejrskolen.

2. Hvis man taler om lande, som ikke har det samme
social- og sundhedssystem som DK, så vil barnet/børnene
være at finde i samme sociale lag som de selv er født ind
i, og derfor sammen med børn som har samme vilkår som
de selv.

3. I DK behøver ingen gå med huller i tøjet - man kan få
gratis tøj udleveret forskellige steder (f.eks. Kirkens Korshær),
ligesom man kan søge hjælp til julen (f.eks. i Kirken), hjælp til
tøj (gavechecks til f.eks. Magasin + div. lokale foreninger,
såsom "Barnets glæde" mm.). Man kan sågar komme gratis
på ferie med Dansk Folkeferie. Ligesom man med udgangs-
punkt i sin indkomst kan få børnene gratis på sommerferie-
koloni osv.

Som det gerne skulle fremgå, så er min viden indenfor
dette område temmelig omfattende.

Økonomisk uformåenhed i DK er ikke en hæmsko for
et fornuftigt liv - man har mange muligheder.

> Selvfølgelig er det skamfuldt at være barn af en luder, men for et
> barn er det altid skamfuldt at være udenfor.

Hvilket så ikke er på tale i DK, og i andre lande med
samme samfundsmæssige struktur findes tilsvarende
muligheder - mens lande med anderledes (ringere)
social- og sundhedssystem, vil de være at finde blandt
ligesindede.

mange hilsner
nusle

Fra : Jane

Dato : 04-03-04 12:28

> [...]
>koloni osv.
>
>Som det gerne skulle fremgå, så er min viden indenfor

Jo, det kan jeg se. Det er da dejligt at man i et land som DK kan
hente hjælpe. Hvis man altså er i stand til at hente den hjælp der er.

Men jeg taler om skamfuldhed som en individuel følelse, der er skabt
af at man føler sig udenfor i forhold til det omgivende miljø. Og det
var egentlig også med vilje, at jeg skrev om barnets følelser. Hvis et
barn vokser op i et miljø, hvor det er almindeligt at mødrene er
ludere, befinder dette barn sig blandt ligesindede. Det er først når
dette barn bevæger sig udenfor dette miljø, at den så møder
omverdenens fordømmende holdning, og derved bliver skamfuld.

Siden Danmark egentlig er et rigt vestligt land, hvor børn for
størstedelens vedkommende ikke mangler noget materielt, er det en
afvigelse hvis et enkelt barn ikke har de samme vilkår som de andre.
Og det så her jeg mener at det for et barn altid kan være skamfuldt at
være udenfor, indtil det lærer at folk er forskellige. Et fattigt barn
befinder sig ikke blandt ligesindede i DK er min påstand.

Men ok... jeg kan se du taler om hvordan folk ser på andre med skam,
mens jeg taler om skam som en individuel følelse. Men egentlig kan du
vel ikke vide om andre føler sig skamfulde over at være fattige -
uanset om det så reelt er noget at føle sig skamfuld over.

>Økonomisk uformåenhed i DK er ikke en hæmsko for
>et fornuftigt liv - man har mange muligheder.

Tjoh....det siger man godt nok. Men der er nu alligevel flere
muligheder, når man har pengene.

> [...]
>muligheder - mens lande med anderledes (ringere)
>social- og sundhedssystem, vil de være at finde blandt

Jo, det er netop blandt ligesindede behøver man ikke at føle skam.

MVH Jane

Fra : Andropov

Dato : 05-03-04 15:51

Jane skrev:

> [...]
>ting i livet tæller højere. Sexdriften er et stærkt behov, der kan få
>folk til at gå amok, men så heller ikke andet. Hvis man er et bevidst
>tænkende menneske, så mener jeg, at man også kan skelne. En mand
burde
>være i stand til at adskille sit seksuelle behov fra de følelser han
>ellers nærer for partneren, og nej til sex er jo ikke nej til
>kærlighed. Men så langt tænker nogle mænd måske ikke. Ja, udtrykket
at
>"mænd tænker med pikken" er jo ikke opstået uden grund.

Men der er jo også kvinder som bliver desperate hvis manden snart
aldrig vil have sex...
Tænker de så med fissen....

>For mig og mange mænd, starter lysten først, men selvfølgelig også
>ved nærkontakt, men lysten til at nusse og kæle, er ofte grundet i
>en seksuel lyst.

Men man kunne måske også sidde og nusse og kæle, mens man ser en film
på videoen uden det absolut fører til sex nu og her...

>Det er også
>kulturelt da fx ikke er velanset at kvinder hopper fra seng til seng.

Det er der såmænd nok nogen som gør alligevel hvis de har lyst til
det.

Fra : Jane

Dato : 06-03-04 11:20

On 5 Mar 2004 06:50:39 -0800, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

, udtrykket
>at
>
>Men der er jo også kvinder som bliver desperate hvis manden snart
>aldrig vil have sex...
>Tænker de så med fissen....

Ja, det kunne man sige :)
Men siden det ikke er et udtryk der afspejler virkeligheden, så
anvendes det ikke. Seksuelt udfarende kvinder bliver ofte kaldt
"billige" eller "luder", hvilket viser en helt anden fordømmende
holdning bag.

Fra : Andropov

Dato : 07-03-04 18:53

Jane skrev:

>, udtrykket at "mænd tænker med pikken" er jo ikke opstået uden
grund.

>Mon ikke det snarere er fordi hvis manden siger hun tænker med fissen
>så indrømmer han jo selv at han har mindre lyst og det har mænd nok
>ikke lyst til at indrømme offentligt....

>Det er da rart at høre det indrømmet fra en mand. :)
>Måske ville vi se et helt andet score-mønster, hvis mændende turde
>indrømme mindre sex-lyst, og kvinderne mere sex-lyst.

Jo, det kan tænkes.

>Ja, så er mændene også fri for at det rammer tilbage som en boomerang
>på dem.

>Ja, det tror jeg også. Men jeg synes det er uretfærdigt, at kvinderne
>på den måde bliver "straffet" for deres sexlyst.

Jo, kvinderne kommer til at betale prisen for at manden er en
påfuglehan.
Men spørgsmålet er så om de fleste kvinder har noget imod det da de
ønsker sig en påfuglehan for at blive i billedsproget.

Fra : Jane

Dato : 29-02-04 18:30

>basta. En jonstant fornægtelse af negative følelser fører til depression og
>selvmord....

Det tror jeg også, men alligevel er der mange der fornægter deres
følelser, og nogle gange kan denne fornægtelse måske hjælpe en til at
leve videre, fordi følelserne er for stærke og overvældende. I nogle
tilfælde tror jeg det er okay at fornægte, hvis man også skal leve
videre for andres skyld - måske børn.

>Jamen ifølge dine tidligere skriblerier kan man jo bare vælge de følelser,
>man vil have og ikke have, og vupti!, så er de væk *LoooooooL*

Jo, det er vist det man arbejder med indenfor kognitiv psykologi og
NLP. At man tænker over sin følelser og ser på dem udefra.
Selvfølgelig vil følelserne være der fx angst, men man kan lære at se
på dem rationelt og ikke lade sig styre af dem.

vil du så også hjælpe marginaliserede, småfede,
>alkoholiserede enlige mænd, der går til ludere, til et anderledes og bedre
>liv?

Ja, hvordan hjælper man dem??
I det her tilfælde er det da luderne der yder en form for hjælp.

Hvordan kan du udtale dig generelt? Kender du kun kvinder der knepper
opad?
Jeg vil give dig ret i at penge selvfølgelig har en betydning, men er
det ikke også mange mænds forestilling, rigdom tiltrækker kvinder?
Rigdom tiltrækker alle, og det er svært at være fattig. Hvorfor tror
du at mange kvinder vælger ludererhvervet i forhold til at mænd ikke
gør? Handler det ikke om penge og om at få det bedste ud af
situationen?

og alle
>de

Næh, de tjener penge på deres udseende. Det er da bare naturligt at
man gør det, hvis man kan. Men nogle kan så ikke. Så må de finde andre
veje.

MVH Jane

Fra : nusle

Dato : 03-03-04 21:26

"Henri Gath" <gath@ invalid.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Nej, tror jeg ikke jeg vil spilde min tid på.........du kan åbenbart ikke
> læse.......

Når du en dag forstår mere end nu, så vil du måske
indse, at det der sker i denne debat er at du viser
alle, at du intet forstår. At tage fejl og ikke kunne
forstå, det er helt okay - man kan evt. spørge ind
til det. Men at udstille sin uvidenhed og manglende
evner som du gør, det er faktisk pinligt at være vidne
til.

> Nå, så de fornægter intet? Gudfadertilhest.........................

Tja, kender du dem?

Har vi samme omgangskreds?

> Tror desværre det er dig, der har nogle naive Tornerose-forestillinger om
> (drifts)livet....

Forventer du noget konstruktivt i debatten med den
slags udmeldinger?

> Det var da en rigtig New-age frase, hvad? Hvis nu ens børn bliver dræbt,
kan
> man så også bare vælge bare at lade være med at reagere på det?

Man kan vælge hvordan man reagerer på det - som du
sikkert har bemærket reagerer alle ikke ens, heller ikke
når deres børn dør.

> [...]
> alt deres valg-lort..................når man er vred, er man sgu vred,
> basta. En jonstant fornægtelse af negative følelser fører til depression

At have lyst til sex, men ikke føle sig underlagt et behov
på den måde som du har skitseret, behøver ikke være
negativt, og behøver ikke fornægtes.

> Det er vist bare dig, der ikke kan læse,,,

Tja, hvem var det nu der ikke forstod?

> Andre mænd er biologiske væsener som jeg, for ved du hvad.......vi er alle
> så ens når det kommer til stykket.....

I reagerer ikke ens på jeres behov - og heller ikke ens
på stimuli for den sags skyld. Nogle mænd får f.eks.
ikke rejsning, ligegyldigt hvordan man fysisk stimulerer
dem - deres rejsning kommer først, når deres fantasi/
hjerne stimuleres. Sådan er man så forskellig, og har
forskellige præferencer. Derfor findes der også mænd,
som hellere vil leve et helt liv uden sex, end dyrke
sex med en luder (givet valget).

> Er det ikke bare fordi du er selvoptaget og indbildsk?

Måske, for det kan jeg godt finde på at være.

> Jamen ifølge dine tidligere skriblerier kan man jo bare vælge de følelser,
> man vil have og ikke have, og vupti!, så er de væk *LoooooooL*

Nu skrev jeg ikke det - men det var tydeligvis det du
fik ud af at læse det.

Hvad jeg rent faktisk skrev var, at man kan vælge
hvordan man vil reagere på følelserne. Med andre
ord, følelserne opstår, men man vælger hvordan
man vil reagere på dem... hmmm... du forstår det
sikkert stadig ikke.

> Gælder din omsorg så også de mænd, der ikke har lært at forholde sig
> ordentligt til kvinder. De har jo bare ikke lært det?

Nu føler jeg ikke omsorg for prostituerede, og
heller ikke for fremmede ubehjælpsomme mænd
- så svaret må blive nej.

Jeg kan strække mig til at prøve at forstå, og til at
anerkende at der kan findes årsager der forklarer
menneskers valg - men derfra og så til omsorg, der
er en bid vej.

> Gælder din omsorg også for halvgamle fattige mænd, der er nødt til at gå
til
> ludere for at få fisse?

Se ovenfor.

> øh, hvad ved du dog om det?

Åbenbart mere end du.

> øhjo, men det kan man også gøre ved arbejde

Det er ikke alle, der kan tjene nok (efter deres egen
målestok).

> øhjo, men du undskylder jo de prostitueréde, maens mændene bare skal tage
> sig sammen

Hvor skrev jeg det?

Hvor undskyldte jeg de prostituerede?

De træffer deres valg lige som alle andre. Nogle valg
er bedre end andre (set med mine øjne).

> [...]
småfede,
> alkoholiserede enlige mænd, der går til ludere, til et anderledes og bedre

Hvor har jeg skrevet at jeg vil hjælpe nogen?

> Er det ingen skam set med andres øjne? Hvordan fanden ved du, hvordan
andres
> øjne ser? Der var dit lille formynderi igen *LOOOOOL*

Jeg har faktisk aldrig hørt om nogen, der ikke respekterede
manglende økonomisk formåenhed. Jeg har heller ikke læst
det beskrevet nogen steder.

Men du er velkommen til at vise mig, hvem der skulle
have denne opfattelse og hvorfor.

> øh, jo....................

Var der nu mere, som du ikke forstod?

> Øh, men er det ikke alle disse dumme kusser, der viser patter og røv alle
> steder, der har en mærkelig holdning?

Skulle det berettige dig?

Som den ene tyv sagde til den anden - du stjæler jo
også!

mange hilsner
nusle

Fra : vadmand

Dato : 03-03-04 23:30

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse news:40464000$0$27413

man kan evt. spørge ind
> til det.

Et helt uvedkommende spørgsmål: Hvad betyder "spørge ind til"? Jeg har set
og hørt det flere gange, men ikke forstået det. Er det noget andet end bare
at "spørge"?

Per V.

Fra : Andropov

Dato : 04-03-04 09:35

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message news:<40465c88$0

> [...]

> og hørt det flere gange, men ikke forstået det. Er det noget andet end bare

Jeg har ikke kunnet finde vendingen i nudansk ordbog så det betyder
nok det samme. Sikkert blot en popsmart vending som yuppie typer har
fundet på

Fra : vadmand

Dato : 04-03-04 18:34

> [...]
>
> Jeg har ikke kunnet finde vendingen i nudansk ordbog så det betyder
> nok det samme. Sikkert blot en popsmart vending som yuppie typer har

Det anede mig. Altså bare en dårlig vane.

Per V.

Fra : nusle

Dato : 07-03-04 16:33

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> set
> bare

> Det anede mig. Altså bare en dårlig vane.

Du kan evt. foretage en søgning på google.com på sætningen:
"spørge ind til".

I min terminologi er det at stille mere direkte, afdækkende
spørgsmål for at nå ind til sagens kerne - modsat mere åbne
spørgsmål der ofte ender med at både spørger og svarer
kører i ring.

Jeg har ingen anelse om, hvorvidt det skulle være noget
Dansk Sprognævn har en holdning til.

mange hilsner
nusle

Fra : vadmand

Dato : 29-02-04 14:16

"Henri Gath" <gath@ invalid.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4041cbf6$0$205I min ungdom boede jeg i en ashram
> [...]
> godt ud af. Man kan ikke undertrykke lyster og længsler uden alvorlige
> konsekvenser. Folk bliver "rådne i låget " af det.

Jeg vil gerne tro, at du er blevet rådden i låget af at bo i Ashram. Men det
er ikke det, vi diskuterer her. Der er ingen, der præker total,
religiøst-fanatisk afholdenhed, blot at man styrer sine lyster i den
udtraækning, at man ikke påtvinger andre dem mod deres vilje eller for
penge.
At du ikke fatter forskellen, kunne måske være en bivirkning af din fortid
som religiøs fanatiker, du ved, sådan en slags psykisk pendulbevægelse: Når
der var ubehageligt slet ikke at måtte få sex, så må alternativet være, at
man skal hele tiden...

Per V.

Fra : Henri Gath

Dato : 29-02-04 17:19

> [...]
Når
> der var ubehageligt slet ikke at måtte få sex, så må alternativet være, at

Ja, jeg kan sgu heller ikke lide dig, din eunuk.........

Fra : vadmand

Dato : 29-02-04 18:43

> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> det
> Når
>
> Ja, jeg kan sgu heller ikke lide dig, din eunuk.........

Nå, kom jeg for tæt på, hvad?

Per V.

Fra : Henning

Dato : 02-03-04 05:18

nusle wrote:

Hej du dejlige

> [...]
> landet i. Hvordan mon disse mænd lykkedes med dette
> fantasifulde skønmaleri, ovenpå ødelagte skæbner

Nu er det ikke længere end et par måneder siden, at en
lykkelig ludder skrev her i gruppen og fortalt hvor pragtfuldt
det liv var, så ludderene hjælper godt til med skrønerne

MVH
Henning

Fra : nusle

Dato : 03-03-04 21:50

"Henning" <h2m@fjern dette.madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej frækkert,

> Nu er det ikke længere end et par måneder siden, at en
> lykkelig ludder skrev her i gruppen og fortalt hvor pragtfuldt
> det liv var, så ludderene hjælper godt til med skrønerne

Det er rigtigt - og der er også prostituerede, som har
været i medierne og fortælle hvor lykkelige de er, og
hvor man så har kunnet læse om dem nogle år efter,
hvor de står frem og fortæller hvor elendigt det hele er.

Her virker det pludselig meget opportunt at tale om
fornægtelse.

Men måske findes der også en promille eller to på
verdensplan (af prostituerede) der er lykkelige, det
kan ikke udelukkes.

mange hilsner
nusle

Fra : Henri Gath

Dato : 03-03-04 22:04

> [...]
> fornægtelse.
>
> Men måske findes der også en promille eller to på
> verdensplan (af prostituerede) der er lykkelige, det

Hvad med 3 promille?

Fra : Henning

Dato : 04-03-04 21:40

nusle wrote:
> "Henning" <h2m@fjern dette.madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej frækkert,

Jeg elsker når du taler dirty til mig *G*

> Her virker det pludselig meget opportunt at tale om
> fornægtelse.

I mit arbejde har jeg heller ikke mødt lykkelige ludere.

> Men måske findes der også en promille eller to på
> verdensplan (af prostituerede) der er lykkelige, det
> kan ikke udelukkes.

Jeg er enig med dig.
Sex er så intimt forbundet med ens følelsesliv, at man
ikke omkostningsfrit kan gøre det til en handelsvare.

MVH
Henning

Fra : Andropov

Dato : 05-03-04 09:34

Henning skrev:

>Jeg har haft en partner, der tændte bare jeg gav hende et kærligt
>klap i bagen, og jeg har haft en partner, der skulle bejles til
>i 3-4 dage for at tænde hende seksuelt, og så måtte der ikke ske
>noget negativt i det tidsrum som, f. eks. at en kassedame oppe
>i Brugsen var sur, eller en eller anden på hendes arbejde havde
>irriteret hende, yder mere, lå hun i op til 1½ time og snakkede
>om vind og vejr, medens jeg nussede og kælede for hende,

Ja, det er nok ikke lige tidspunktet at skulle snakke med sin mand om
dagens hændelser :) Det må være noget man taler med hinanden om lige
når man er kommet inden for døren og får noget kaffe o.s.v. Når der
dyrkes sex må kvinder fokusere på det og ikke strikkeopskrifter :) Men
det er sikkert også kvinder som ikke er så seksuelt lystne igen som
kan finde på det kan jeg forestille mig.

Fra : Andropov

Dato : 18-03-04 13:14

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message news:<4041c60c$0$183

> Kan du forklare seksuelt afholdne mænd at det ikke kan
> lade sig gøre, og at de derved gennemgår fysisk lidelse?

Men noget lidelse gennemgår disse soldater vel alligevel :)

Læs blot hvad Joan Ørting skriver i BT:

"Det vil være forfærdeligt, hvis soldater forbydes at gå til
prostituerede.« Sådan siger sexolog Joan Ørting. Hun er forarget over,
at danske soldater, når de er udstationeret i udlandet skal forbydes
at benytte sig af prostituerede i deres fritid.
»I forvejen har man som soldat ikke ret meget privatliv. Dermed har de
heller ikke mulighed for at onanere og selv klare problemet.
Prostituerede kan være soldaternes eneste mulighed for overhovedet at
have et sexliv. Politikerne kan da ikke forbyde mandlige soldater at
være sammen med en kvinde."

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=259386/

Der er åbenbart nogen kvinder som kan se det fra mænds synsvinkel....
Måske også fra kvindelige soldaters synsvinkel. De må vel lige så vel
have lov til at gå til gigolo for ikke at lide seksuelt...

Fra : nusle

Dato : 20-03-04 11:44

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Læs blot hvad Joan Ørting skriver i BT:

Måske skulle du prøve andre referencerammer.

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 20-03-04 15:54

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message news:<405c2120$0$179> > Læs blot hvad Joan Ørting skriver i BT:

> Måske skulle du prøve andre referencerammer.

Men du må jo indrømme at hun er en respekteret sexolog.
Så hun har fagligheden i orden :)

Joan Ørting har nok en fornemmelse af at kvinder ville gøre det samme
hvis de var i samme situation som mænd..... vil jeg gætte på.

Nu skal jeg til at læse Heidi Korsgaards bog Vilde veje - en gigolog
fortæller.
Det bliver spændende at læse om brunstige kvinder som nedbryder mænd
psykisk fordi de vil have købesex :)

Fra : nusle

Dato : 20-03-04 17:31

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Men du må jo indrømme at hun er en respekteret sexolog.
> Så hun har fagligheden i orden :)

Nej, det må jeg ikke indrømme - hun har ingen autorisation
og hun har ingen øvrige uddannelser bag sig indenfor hverken
psykologi/psykoterapi eller andet humaniora.

For mig at se har hun intet, der skulle gøre hende fagligt
kompetent til at at fremstå som en autoritet på området.

Dertil kommer at du gengiver BT og EB som kilder stort
set altid, ikke lødige og troværdige aviser med et mindste-
krav til faglighed/etik/moral/objektivitet eller andet.

> Joan Ørting har nok en fornemmelse af at kvinder ville gøre det samme
> hvis de var i samme situation som mænd..... vil jeg gætte på.

Og?

Hvad Joan Ørting måtte have en fornemmelse af eller ikke
have en fornemmelse af - er ikke anderledes end hvad du
selv måtte have en fornemmelse af.

Så igen: Måske skulle du prøve andre referencerammer.

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 20-03-04 18:34

Nusle skrev:

> [...]

>og hun har ingen øvrige uddannelser bag sig indenfor hverken
>psykologi/psykoterapi eller andet humaniora.

Man kan læse nedenstående på hendes hjemmeside:

"Hun er uddannet teaterinstruktør, sexolog og meditations-lærer, og
har taget en uddannelse i personlig udvikling i London. For tiden
videreuddanner hun sig i kognitiv terapi på Kognitivt Psykologcenter i
København."
http://www.joanoerting.dk/

Måske sexologer ofte ikke har læst psykologi. Men spørgsmålet er om
det absolut er nødvendigt for at kunne udtale sig om sex og kvinders
psyke. Almindelig praktisk erfaring er måske nok....

>Dertil kommer at du gengiver BT og EB som kilder stort
>set altid, ikke lødige og troværdige aviser med et mindste-
>krav til faglighed/etik/moral/objektivitet eller andet.

Jeg har såmænd også JP,Berlingske og Poliken under mine foretrukne i
internet explorer og jeg kigger i alle internetaviserne for at finde
links.
Iøvrigt har også Ekstrablads journalister modtaget Cavlingprisen....

> [...]

>Hvad Joan Ørting måtte have en fornemmelse af eller ikke
>have en fornemmelse af - er ikke anderledes end hvad du

Mon Joan Ørting med sine udtalelser mener at kvinder ikke tager skade
af prostitution. Hun fraråder jo ikke just mænd at gå til dem.....
Der kan måske også være andre kvinder som har Joan Ørtings meninger.
Men nu kan jeg ikke lige på stående fod finde andre links.

Fra : nusle

Dato : 20-03-04 20:27

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> det absolut er nødvendigt for at kunne udtale sig om sex og kvinders
> psyke. Almindelig praktisk erfaring er måske nok....

Nu havde jeg læst det, det var ikke svært at finde.

Hvis du så gør dig den ulejlighed at checke op på tingene,
så vil du erfare, at sexolog-uddannelsen ikke nødvendigvis
er autorisationsberettiget, og at sådan som vilkårene er
pt. kan snart sagt hvem som helst kalde sig sexolog.

Joan Ørting er ikke autoriseret, autorisation er kommet på
tale indenfor fag-kredsen for at sikre klienterne bare lidt
overblik og mulighed for at skelne skidt fra kanel.
Man kan godt blive autoriseret, også på et senere tids-
punkt i sin erhversmæssige karriere, men det er Joan Ørting
altså ikke på nuværende tidspunkt.

Når hun engang bliver færdig med sin uddannelse fra
Kognitivt Psykologcenter, vil der være mere substans
bag hende som faglig person efter min mening.

Jeg kan så berette, at min dengang 16 årige steddatter
holdt foredrag på div. skoler i hendes amt som sexolog.
Men at hun skulle have fået en uddannelse indenfor om-
rådet, endsige skulle kunne betragtes som en faglig kom-
petent person vil være at tage munden for fuld.

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 20-03-04 21:23

Nusle skrev:

> [...]

>Kognitivt Psykologcenter, vil der være mere substans
>bag hende som faglig person efter min mening.

Ja, hun har ihvertfald ikke taget modul 3 og nok heller ikke modul 2.
Så man kan sige efter autorisationsreglerne som er vedtaget i 2001 kan
hun ikke kalde sig sexolog hvis hun ikke mindst har taget modul 2.
Jeg kan se at der er 3 moduler man kan tage som sexolog.

http://www.klinisksexologi.dk/
uddannelse og autorisation

> [...]
>rådet, endsige skulle kunne betragtes som en faglig kom-
>petent person vil være at tage munden for fuld.

Nogle gange kaldes de unge der tager ud seksualister. Men nok godt nok
der er lidt regler for hvornår man kan kalde sig for sexolog.

Fra : Johan

Dato : 28-02-04 13:16

"Mette" <nospam@hotmail.com> wrote in message
> [...]
Fordi
> den ene er kristendemokrat? Det er da noget vrøvl.

Jeg skriver "måske", og ganske rigtigt underforstået "sandsyneligvis". Fordi
de er kvinder. Det er de færreste kvinder, som har noget nær samme mængde
testosteron i blodet som mænd. Kvinder, som har modtaget behandling med
testosteron, får begreb om mænds drifter. Kristne har rygte for at fornægte
seksualitet, men det tror jeg nu ikke gør den store forskel lige her.

> Kvinder og mænd har begge behov for sex.

Basalt har vi vel alle de samme behov, men i meget forskellige mængder. For
mange kvinder er sex midlet til at få nærhed, hvor dette behov hos mænd
hurtigt er dækket, og behovet for sex er det som opleves.

> Men erafringen viser vel også at tages trykket ikke over længere tid, så
> mister man behovet for at dette tryk partout skal tages. Det er faktisk
> muligt at fungere som menneske uden at skulle have "taget trykket".

Det er ikke sundt at nægte sine basale behov. Føler man et behov for sex
(som de fleste mænd gør), og nægter sig selv at tilfredsstille det, så vil
uballancen dukke op et andet sted. Man kan ikke lægge låg på sine drifter,
og forvente, at gryden ikke koger over på et tidspunkt.

> [...]
> helst isoloret. Alting hænger sammen og er indbyrdes afhængige. For
> prostitution kan være godt for soldaten, men bag prostitutionen står en

Nej, det var derfor jeg skrev "isoleret set". Men nu indgår det ikke i
styrkernes opgave at rette op på disse skæbner. Og hvor meget vi end ville
det, så sætter regeringen ikke penge af til det. Hvis det ikke står til at
ændre, så må man få det bedste ud af det. Og om den prostituerede havde kørt
forretning som altid, eller om der er ekstra mænd i byen, gør ikke nogen
forskel, så længe hun er prostitueret.

> [...]
er
> ikke kvalificerede til noget og evt. afhængighed gør ikke situationen

Jeg er arbejdsløs. Jeg har ikke papirer på at være kvalificeret til noget
som helst. Alligevel sætter jeg mig ikke i en eller anden tilsvarende
"frygtelig" situation, for her i Danmark kan man klare sig uden. Hvis man
alligevel ikke kan det, på grund af misbrug, så er det ikke prostitutionen,
som er det primære problem, nej, så er det misbruget. Men for dem, som ikke
har et misbrug at dække, så er der alternativer. Pretty Woman-fantasien
holder ikke, men du får mig heller ikke til at tro, at de danske
prostituerede har det så skidt.

> Prostitution er måske et valg til at begynde med, men det bliver i følge
> hende, en fælde.

Jeg forstår hvad du mener. Men det er jo ikke umuligt at slippe ud. Det
kræver en indsats, men det er ikke umuligt.

Mvh Johan

Fra : Henri Gath

Dato : 27-02-04 22:40

> [...]

muligvis.
> Men set isoleret er prostitution en god ting for soldaterne, set fra min

Jo, og man kan også diskutere, om det ikke er udnyttelse af lavtuddannede at
lade dem sidde ved en kasse til den lorteløn, og man kan også........Fortsæt
selv

Fra : Paul

Dato : 27-02-04 15:38

> [...]

> Soldater har vel også perioder med fritid selv om de er udstationerede
> og i den tid må de vel selv bestemme hvad de laver, hvis blot de går

Der er efter min mening STOR forskel på om soldater (jenser) går til luder i
Danmark - eller når de er udstationerede.
Når de er udstationerede ligger de i høj grad under for lokalbefolningens
moralkodeks, specielt når soldaterne skal udføre fredsbevarende opgaver. Det
gør det lidt mere kompliceret når denne fredsbevarende opgave udføres i
lande, hvor dele af lokalbefolkningen aktivt modarbejder disse soldaters
opgaver.

Et godt eksempel på soldaters ageren i udlandet kan være de amerikanske
styrker i Vietnam, hvoraf en del rent faktisk fik børn med de kvinder de
enten kærestede med eller betalte for underholdning. Jeg tror ikke man
ligefrem kan tale om kæresteriet i den situation som værende jævnbyrdigt -
der ER et vist afhængighedsforhold til den person (soldaten), som ligger
inde med kapitalformåen.

Derfor mener jeg, at det bedste ville være - selvom en hel del nok ville
synes tanken er fremmed - at soldaterne tog ludere med fra deres eget land.
De får jo i forvejen en stor del af deres forsyninger hjemmefra. Eller er
det mon mere umoralsk?

Iøvrigt, jeg har haft en kollega, som var udstationeret i Bosnien tre gange.
Han oplevede hvordan fredsbevarende soldater fra andre lande med færre penge
på lommen splejsede til en luder. Hun skulle så betjene 14 gutter i rap for
et par hundrede kroner.

Synes lige jeg ville sætte spørgsmålet om moral i perspektiv.

M.v.h.

Paul

Fra : Johan

Dato : 28-02-04 13:32

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote in message
*snip*
> [...]
land.
> De får jo i forvejen en stor del af deres forsyninger hjemmefra. Eller er

Uh nej, det må du ikke foreslå! Så skal vi jo til at se os selv i øjnene,
det går ikke. Nok accepterer Danmark prostitution, bare det ser ud somom det
ikke eksisterer.

> [...]
for
> et par hundrede kroner.
>
> Synes lige jeg ville sætte spørgsmålet om moral i perspektiv.

Ja, i lande med knapt så bred social sikkerhed er prostitution måske en af
de eneste veje til overlevelse for de uheldigst stillede kvinder - og så
virker det pludselig rimeligt at tale om udnyttelse.

Mvh Johan

Fra : Henri Gath

Dato : 27-02-04 22:38

> [...]
> Svend Heiselberg.
>
> De ord fik Anne Grete Holmsgaard og Bodil Kornbek til at lyne.

Ja, det er ikke sådan med disse verdensfjerne kvindfolk..............det må
vel ende med at soldaterne også skal have legetøjsgeværer, så de ike skader
nogle.....

Fra : dias

Dato : 28-02-04 07:47

Det samme, der er nok heller ikke en eneste mand som tager alene til
Thailand som ikke er sammen med en thailandsk luder og det er nok uanset om
han har kone eller kæreste hjemme i Danmark og det være sig om han blot er
på ferie. Det handler også om han bliver "lokket" af en luder desværre.