JFrame & JDialog
Fra : Christian

Dato : 01-12-00 14:24

Mit spørgsmål er:
Hvordan kan jeg aktivere en JDialogbox ved brug af actionListener som
lytter på en event fra en knap, når programmet kører i en JFrame

Fra : Troels Thomsen

Dato : 01-12-00 18:46

I constructoren, eller hvor du nu opretter knappen, skriver du:

jButtonExit.addActionListener (new java.awt.event.ActionListener() {
public void actionPerformed (java.awt.event.ActionEvent evt){
jButtonExitActionPerformed (evt);
}
}
);

Derefter tilføjer du :

void jButtonExitActionPerformed (java.awt.event.ActionEvent evt)
{//GEN-FIRST:event_jButtonExitActionPerformed
// Add your handling code here:
setVisible (false) ;
dispose () ;
System.exit(0) ;
}//GEN-LAST:event_jButtonExitActionPerformed

På kommentarerne genkender nogle at dette er sakset fra et projekt skrevet i
Forte (gratis, fra Sun). F.eks. sådan nogle ting er Forte god til. Der
dobbeltklikker man bare på knappen så indsættes al koden, og curcoren ender
nede efter "Add your handling code here"

Så har du 128meg ram, skulle du da tage og prøve den.

tpt