Internet explorer bruger hele processorens~
Fra : Mogens

Dato : 27-02-04 01:57

Hej
Jeg har reddet mig en ny last, det er jo altid dejligt. Jeg er begyndt at
spille whist på TV"s hjemmeside.

Jeg har imidlertid det problem, at min computer periodisk er meget langsom,
når jeg spiller. Det er godt nok 3-4 år siden computeren var ny og moderne,
(det er en 866 mhz maskine med XP og opkoblingen er via antennestikket) men
den burde vel nok kunne klare et online kortspil.

Når jeg spiller fungerer computeren helt normalt 2/3 af tiden, den sidste
1/3 går meget langsomt. Det tager op til 30 sekunder at spille et enkelt
kort. Når jeg kigger i joblisten mens jeg spiller, kan jeg se, at
proccessoren bruger 95-95% af sin kapasitet alene på at køre Internet
Explorer i den 1/3 af tiden, hvor spillet går langsomt.

Er der nogen der har et bud på hvad der er galt?

Jeg har ikke problemer med andre hjemmesider eller spil. Problemet er først
opstået for en god uges tid siden, tidligere fungerede spillet normalt.

Håbefuld hilsen
Mogens

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 27-02-04 10:09

I news:403e95ee$0$129$edfadb0f@dread11.news.tele.dk <Mogens>
<Mogens-Haugaard@FDF.dk> skrev:

> [...]
> Internet Explorer i den 1/3 af tiden, hvor spillet går langsomt.
>
> Er der nogen der har et bud på hvad der er galt?

Har du prøvet 'standardkuren' ved IE problemer: Slet midlertidige filer?
Funktioner > Indstillinger > Slet midlertidige filer

Når du er derinde så tryk indstillinger og indstil "Tilladt brug af
diskplads" til 30MB.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Mogens

Dato : 28-02-04 02:30

> Når du er derinde så tryk indstillinger og indstil "Tilladt brug af
> diskplads" til 30MB.

Har prøvet at rette indstillingen til 30 mb og slette cookies og filer. Det
har hjulpet meget, men problemet er ikke helt væk.

Tak for tippet.

mvh
Mogens

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-02-04 10:36

Mogens skrev:

> Jeg har imidlertid det problem, at min computer periodisk er
> meget langsom, når jeg spiller.

Har du læst tråden "Explorer svarer ikke" (fra torsdag formiddag).
Jeg vil gætte på at det er samme problem (og dermed samme løsning)
i dit tilfælde.
--
Jens Gyldenkærne Clausen