MS Windows
briani 27239
Stifinder problem
Fra : Olsen

Dato : 26-02-04 23:18

Efter reparation af XPpro listes min harddisk og dens drev ikke.

I stifinder står der kun "Denne computer" hvorefter dokumentmapper og
andet vises.

Hjælp!

\Olsen

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 26-02-04 23:31

Olsen wrote:
> Efter reparation af XPpro listes min harddisk og dens drev ikke.
>
> I stifinder står der kun "Denne computer" hvorefter dokumentmapper og
> andet vises.

Har du fejl på dine diske? Da jeg fik en fejl på min ekstra disk blev den
fjernet fra listen og jeg var selv nødt til at få den synlig igen.

Du kan sikkert se dem under diskhåndtering:

kontrolpanel
administration ->
computeradministration ->
diskhåndtering

--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express's måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-02-04 23:46

$jf4.6026832@news000.worldonline.dk...

Du savner altså en anden visning?
Træk en genvej ud på skrivebort.
Højreklik og vælg Egenskaber.
Under destination skal der stå
%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e,

Så vil alle drev være synlige, når du åbner Stifinder.

Kurt

Fra : Olsen

Dato : 27-02-04 00:26

Kurt B. Andersen wrote:
> Træk en genvej ud på skrivebort.
> Højreklik og vælg Egenskaber.
> Under destination skal der stå
> %SystemRoot%\explorer.exe /n, /e,
>
> Så vil alle drev være synlige, når du åbner Stifinder.

Næ, såmænd ikke.

Hvad sker der hvis jeg "sletter" dem i diskhåndtering og lader XP finde
dem igen?

\Olsen

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 27-02-04 00:39

Den Fri, 27 Feb 2004 00:25:59 +0100, "Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk>
skrev:

>Næ, såmænd ikke.
>
>Hvad sker der hvis jeg "sletter" dem i diskhåndtering og lader XP finde
>dem igen?

Nu kan jeg jo ikke se din skærm, men hvis du har data der er
interessante, skal du nok ikke slette for meget lige der.

Er dine drev tildelt bogstaver?
Hvis du i diskhåndtering højreklikker, kan du så vælge "stifinder"?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Olsen

Dato : 27-02-04 02:55

Michael Pilgaard wrote:
> Den Fri, 27 Feb 2004 00:25:59 +0100, "Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk>
> skrev:
>
> Er dine drev tildelt bogstaver?

Ja, fra C til H.

> Hvis du i diskhåndtering højreklikker, kan du så vælge "stifinder"?

Ja, og finder hvert drev i Stifinder ved at højreklikke i
Computeradministration/diskhåndtering.

Men altså bare ikke samlet i Stifinder under "Denne Computer".

Fra : Olsen

Dato : 27-02-04 00:24

Torben Greve Otzen wrote:
> [...]

Nej, det tror jeg bestemt ikke.

> Du kan sikkert se dem under diskhåndtering:
>
> kontrolpanel
> administration ->
> computeradministration ->
> diskhåndtering

Ja, men her er der ingen problemer.

Fra : Olsen

Dato : 27-02-04 11:17

Olsen wrote:
> Efter reparation af XPpro listes min harddisk og dens drev ikke.
> I stifinder står der kun "Denne computer" hvorefter dokumentmapper og
> andet vises.

Det mystiske er, at hvis jeg logger mig ind på anden bruger fungerer
Stifinder her fint!

Jeg kopierede genvejen til min (administrator) desktop, men så ryger den
igen blot ind i Denne Computer uden at vise drevene.

Mystisk problem.
Hjælp!

\Olsen