Arkivalier online. kan ikke se siderne
Fra : PM

Dato : 26-02-04 23:03

Har Xp og alligevel downloaded plugins.

Kan få diverse sogne frem, men ikke åbne bøgerne ?? Hvor ligger fejlen

Og jo, jeg har spurgt Arkivalier online 2 x, men ikke fået svar

PM

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 27-02-04 01:30

On 2004-02-26 23:02:39 +0100, "PM" <ps98@Zteliamail.dk> said:
> Har Xp og alligevel downloaded plugins.
>
> Kan få diverse sogne frem, men ikke åbne bøgerne ?? Hvor ligger fejlen
>
> Og jo, jeg har spurgt Arkivalier online 2 x, men ikke fået svar

Har du et pop-up blokeringsprogram installeret? Så skal du nemlig ikke
bruge det samtidig med arkivalieronline. Evt. slå det fra eller indstil det
til at lade være med at blokere pop-ups på siden.

Selve siderne er nemlig i pop-up vinduer.

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : PM

Dato : 27-02-04 09:35

Mikkel Eide Eriksen wrote:
> [...]
> indstil det til at lade være med at blokere pop-ups på siden.
>
> Selve siderne er nemlig i pop-up vinduer.

Til Mikkel E. Eriksen

Du er hermed indstillet til Røde Kors for særligt udført dåd...... Du har
reddet et liv

Tak......................Preben Müller

Fra : Jes Søndergaard

Dato : 27-02-04 09:31

"PM" <ps98@Zteliamail.dk> wrote:
> Har Xp og alligevel downloaded plugins.
>
> Kan få diverse sogne frem, men ikke åbne bøgerne ?? Hvor ligger fejlen

Jeg oplevede at Apple QuickTime var sat som standard til at åbne tif-filer,
men ikke var i stand til at vise billederne i browseren. Prøv derfor evt. at
kontrollere at det program som åbner tif-filerne som standard nu også kan
vise dem (Stifinder -> Tools -> Folder Options).

Mvh.
Jes Søndergaard

Fra : Brian Jensen

Dato : 27-02-04 09:47

In article <403f005b$0$22776$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
jes@cs.auc.dk says...
> [...]
> kontrollere at det program som åbner tif-filerne som standard nu også kan
> vise dem (Stifinder -> Tools -> Folder Options).

Netop Quicktime har vi af og til problemer med på mit arbejde. Vi har et
elektronisk fakturasystem, der også benytter sig af at vise tif filer på
en webside. Normalt bruger vi alternatiff som plugin, men når Quicktime
installeres overtager den alle filformater uden at spørge først. Det kan
dog rettes både under installationen og efter, hvor man under mime-
settings i Quicktime fravælger tif filer.

Mvh
Brian

Fra : Hugh Watkins

Dato : 27-02-04 22:22

"Jes Søndergaard" <jes@cs.auc.dk> wrote in message news:403f005b$0$22776$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> kontrollere at det program som åbner tif-filerne som standard nu også kan
> vise dem (Stifinder -> Tools -> Folder Options).

bookmark this URL http://www.alternatiff.com/install/reinstall.html

"Re-activate AlternaTIFF ActiveX control:
(This page is only intended for Internet Explorer.)
Occasionally, Internet Explorer may stop using AlternaTIFF to view TIFF files,
even though AlternaTIFF is still installed. "

I link to it here http://www.rootsweb.com/~dnkcen/randers/index.html

I do beta testing for AOL , who use Quicktime, and have to carefully maintain this machine's settngs as I want them

Spybot http://www.safer-networking.org/

I use to control start up stuff too

and from http://www.safer-networking.org/index.php?page=links
go to

JavaCools SpywareBlaster blocks many ActiveX installations using a simple,but very effective way!
http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

enjoy

Hugh W

--