Leasy og TDC
Fra : /Ole

Dato : 26-02-04 23:01

½øjs@

Jeg har en Siemens MC60, der er købt uden abb hos TDC, men den er åbenbart
låst til TDC (bruger taletid)

Nu har jeg fået abb. hos Leasy og fået at vide, de bruger TDC's net, men når
jeg sætter sim kortet i, siger den "telefon spærret subset-kode"

Skal telefonen låses op, eller skal der tastes en kode ind??

/Ole

Fra : Michael Jensen

Dato : 27-02-04 07:19

"/Ole" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Skal telefonen låses op, eller skal der tastes en kode ind??

Hej!

Der skal indtastes en kode for at låse telefonen op.

Venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : /Ole

Dato : 27-02-04 14:02

> Hej!
>
> Der skal indtastes en kode for at låse telefonen op.
>
> Venlig hilsen
>
> Michael Jensen

Og hvor får jeg lige den kode henne?

/Ole

Fra : Jogster

Dato : 27-02-04 21:09

Den får du hos TDC.. Hvis den er købt til fuld pris uden abm. så kan du få
den gratis...

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 22:00

> Den får du hos TDC.. Hvis den er købt til fuld pris uden abm. så kan du få
> den gratis...

Ikke altid. En telefon kan købes på to måder

- Uden abonnement og uden SIM-lock (her koster telefonen fx. 2500 kr.)

- Uden abonnement men med SIM-lock til TDC (her vil telefonen koste 500 kr.
mindre, da det er prisen på koden - og det skal ikke kunne betale sig at
købe med SIM-lock og bagefter købe koden).

Men er telefonen over 6 måneder gammel skal koden udleveres gratis.
Sidstenævnte mulighed findes, da en kunde hos TDC skal have mulighed for at
købe en telefon til at bruge med sit abonnement, uden at skulle nyoprette et
abonnement, og uden at skulle benytte en såkaldt
forlængelse/loyalitets-aftale. SONOFON har samme mulighed. Desværre er
sælgerne hos både TDC og SONOFON klar over forskellen.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Michael Jensen

Dato : 27-02-04 23:23

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mindre, da det er prisen på koden - og det skal ikke kunne betale sig at
> købe med SIM-lock og bagefter købe koden).

Ikke korrekt! Enten købes en telefon med abonnement eller uden. Det er hos
TDC ikke muligt at købe en telefon uden abonnement med sim-låst til en
billigere pris end hvis telefonen skulle købes uden abonnement og uden
sim-lås.

Venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Peter & Louise

Dato : 28-02-04 01:07

en sim lock sidestilles så vidt jeg ved med en hvilken som helst anden
fumktion i telefonen, og har intet med abonnement at gøre, tdc kan sagtens
tillade sig at låse den hvis bare de gør opmærksom på det, om de så rent
faktisk gør det, det ved jeg ikke!!
mvh Peter