Cisco VPN Client og bredbånd med PPPoE
Fra : Tomas Christiansen

Dato : 26-02-04 22:51

Kan det tænkes at Cisco's VPN Client har problemer med at køre over
bredbaåndforbindelser som benytter PPPoE?

VPN klienten er sat til "IPSec over UDP (NAT/PAT)".

-------
Tomas

Fra : Asger

Dato : 27-02-04 00:02

Skal ikke lige kunne sige om Cisco's klient har noget imod det, men det
lykkedes da mig at sætte en VPN tunnel op mellem 2 bredbånd PPPoE
forbindelser - så det burde da ikke give problemer...

Asger

Fra : Tommy

Dato : 27-02-04 08:58

On Thu, 26 Feb 2004 22:51:23 +0100, "Tomas Christiansen"
<toc-01-nospam@blikroer.dk> wrote:

>Kan det tænkes at Cisco's VPN Client har problemer med at køre over
>bredbaåndforbindelser som benytter PPPoE?
>
>VPN klienten er sat til "IPSec over UDP (NAT/PAT)".

Jeg kører VPN over PPPoE. Fra starten havde jeg vældige problemer.
Indtil jeg faldt over at ip-adresserne på mit lokale netværk stod til
samme range som det netværk jeg ville connecte til og hvad værre var.
Gateway'en på mit netværk og det eksterne havde samme adresse. Det
kunne den ikke finde ud af. Jeg ændres så mit lokal-netværk til at
have gateway 10.10.10.1 og clienterne til 10.10.10.2-255 og
undernetmaske 255.255.255.0 på både router og client. Så kørte det i
olie.
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582