Bådvarmer reparation
Fra : Hansen

Dato : 26-02-04 20:29

Vores Ebersprächer D 3 LC har lidt problemer. Højest sandsynligt er
det motoren, der kun meget langsomt sætter i gang, når varmeren
tændes, og nogen gange slet ikke vil makker ret. Når motoren ikke
fungerer, så starter varmen ikke. Er der nogen, der har erfaringer med
at reparere/få repareret sådan en? Den er 10 år gammel og den har kørt
3000 timer. Måske har den fået noget saltvand i ind i de ædlere dele.

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 07:55

Hej

Prøv
http://www.kjoeller.com

Her finder du bl.a. servicevejledning
http://www.kjoeller.com/ardic/servicevejl_ardic.htm

I mange tilfælde er problemet for lav spænding. Ebersprächer kræver stor
strømstyrke ved start.Ca 20 ampere , se eventuel
http://www.sxk.se/tekniska/btf/ovrigt/vadiag.htm

Det er derfor vigtigt at batteriet er i orden og at forsyningskablerne er af
korrekt dimmension.
Det kan også være at blæsermotoren er slidt.

Med venlig hilsen

Henning Andersen

Fra : Hansen

Dato : 28-02-04 09:10

Strøm o.s.v. er ok. Det er snarere blæsermotoren. Kan den skiftes med
en fornuftig økonomi?

mvh/Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 10:10

Hej

Jeg mener at have hørt at Kjøller er fornuftig at smakke med.

mvh