Helsingør - sidste
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 26-02-04 19:49

26. Februar 04

102 vielser, Sct. Olai kirke. 1821 - 1824
http://home6.inet.tele.dk/flemclar/

- - - men I skal vel se fodbold?

Flemming Svendsen, Korsør.

"Ord mætter ingen fugl"

Fra : aafe

Dato : 26-02-04 20:13

On Thu, 26 Feb 2004 19:48:46 +0100, "Flemming Svendsen" wrote:

>- - - men I skal vel se fodbold?

Hvad er fodbold for noget ?

Men, jeg har desværre ingen slægtsforbindelser i Helsingør, for ellers
havde jeg nok været der som en lille mis

mvh
Arne

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 26-02-04 21:19

"aafe" <intet@svar.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er fodbold for noget ?
Det må du da gerne spørge om, her er svaret!
22 idioter der rander rundt på en græsplæne for at fange en bold, for så at
losse den væk igen når det endeligt er lykkedes at fange den. ))

Jeg kommer nok ind på siden senere da jeg går rundt med et familierygte om
at en af mine aner skulle være "Kongelig priviligeret sørøver"
(Kaberkaptain) i Helsingør. Jeg er kun lige kommet igang med den gren af
familien så jeg har ham ikke endnu som en dokumenteret person og kender
derfor ikke navnet endnu.
Siden er ret pæn og jeg vil da bruge den når den tid kommer hvor jeg kommer
til Helsingør med forskningen.

> Men, jeg har desværre ingen slægtsforbindelser i Helsingør, for ellers
> havde jeg nok været der som en lille mis
>
> mvh
> Arne

Mvh
Niels Gjermandsen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 27-02-04 08:37

"Niels Gjermandsen" > skrev i en meddelelse
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg kommer nok ind på siden senere da jeg går rundt med et familierygte om
> at en af mine aner skulle være "Kongelig priviligeret sørøver"
> (Kaberkaptain) i Helsingør.> Mvh
> Niels Gjermandsen
************************
Ja, men kan det tænkes der er tale om den navnkundige Jens Lind?

På siden om Helsingør ligger en bogliste, så hvis du vil vide mere om den
danske udgave af Robin Hood så er det bare til boghandleren eller
biblioteket.

Han er - så vidt vides ikke i min slægt, men jeg 'mødte' ham på Samsø hvor
han stod fadder til noget afkom af min
et-eller-andet oldes barn.

God fornøjelse.
Flemming

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 27-02-04 08:40

************************
[...]

Det dybe buk afslører r.... størrelse

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 27-02-04 11:55

Hej
Der er flere kaberkaptajner i Helsingør omkring starten af 1800 tallet, en
anden historie i familien skulle være at han faktisk er Spanier og var med
til at brænde Kolding hus af.
Så der er meget at få styr på når jeg kommer hen til ham i forskningen.

Niels Gjermandsen

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 27-02-04 13:24

On 2004-02-27 11:55:14 +0100, "Niels Gjermandsen" <nlg@tdcadsl.dk> said:
> [...]
med
> til at brænde Kolding hus af.
> Så der er meget at få styr på når jeg kommer hen til ham i forskningen.

Gabriel Milan var en af mine forfædre. Han var fra Spanien og guvernør i
vest-indien, omend familie-historierne først antydede at han var sørøver.
Han blev halshugget på nytorv i 1685 tror jeg det var, og senere boede en
stor del af hans efterkommere i Helsingør. Jeg skal gerne sende dig
information hvis det er ham du snakker om.

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 27-02-04 16:44

Hej
Det er godt nok for mange år siden.
De oplysninger som jeg har fået overlveret mundtligt igennem tiderne så
deltog han i englandskrigene i starten af 1800 tallet i den spanske lejehær
som var oppe i Danmark for at hjælpe mod englænderne, ja det var dengang
"Englændernes helt var en tyran" Lord Nilson som gjorde det samme som
Serberne i Bosnien, Ja han terrorbombede København.

Niels Gjermandsen