Discountdyrlæger
Fra : Susanne Drews

Dato : 26-02-04 19:37

Dette affødt af en anden tråd... Hvor det blev henstillet at flytte
snakken til dk.mudderkastning...

Jamen - er det mudderkastning at erkende, at jeg har en hund og ikke
en hygge-nugge-møffe-vøfffer?

Er der mudderkastning, at jeg efterføgende ikke er min hunds "moaaar"
- men den ejer - på alle fronter. Giver den halsbånd på i stedet for
"charmeklud" - behandler dem som - en hund?

Herunder - når den skal til dyrlæge - finder den billigste, acceptable
løsning? Al respekt for mennesker, der har mistet dyr på Breths's
konto - men I kom der vel næppe grundet hans fænomenastiske ry - men
for at spare kroner og øre!!!

Nåja... Ikke mere mudder da...

/Sus

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-02-04 05:54

On Thu, 26 Feb 2004 19:36:36 +0100, Susanne Drews <igenia@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>- men den ejer - på alle fronter. Giver den halsbånd på i stedet for
>"charmeklud" - behandler dem som - en hund?

,,,,,,,der er mange måder at behandle en hund på ! jeg ville aldrig
byde min hund den behandling som discauntdyrlægerne ville tilbyde !
aldrig !

> [...]
>løsning? Al respekt for mennesker, der har mistet dyr på Breths's
>konto - men I kom der vel næppe grundet hans fænomenastiske ry - men

,,og hva så om de har sparet penge ?de har vel troet at dyrlægen var
god nok? skulle de sparede penge retfærdiggøre at de mister deres hund
? det er stadig ikke mudderkastning, men mangel på respekt at sige
sådan noget efter min mening !

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Lou

Dato : 27-02-04 10:10

Hej...

folk bruger en billig dyrlæge har jo krav på at deres dyr bliver
behandlet som den skal...

Jeg kørte ikke til Breth - hansen for ar han skulle være billig, men
fordi at vi blev henvist til han af en anden dyrlæge, vi kendte ham
ikke...
desuden blev vi bonnet 6000kr og det er da ikke billigt for en
overnatning i bur...uden forplejning eller luftning.

Jeg er ligeglad principelt hvad det koster hvis min hund blev rask om
jeg så skulle tage lån i huset...

Deet er jo et liberalt erhverv , men folk og deres dyr har krav på en
god behandling, billig eller dyr.

bare min mening

mvh
Lou

Fra : Susanne Drews

Dato : 27-02-04 14:31

On 27 Feb 2004 01:10:01 -0800, odin@paradis.dk (Lou) wrote:

>folk bruger en billig dyrlæge har jo krav på at deres dyr bliver
>behandlet som den skal...

Jeg er helt enig, og jeg er ked af, hvis du har opfattet det, jeg har
skrevet, som udtryk for det modsatte. Det var ikke meningen. Mine
pesonlige erfaringer med discountdyrlæger indskrænker sig som skrevet
til Bille Ruwald, som jeg intet personligt har at udsætte på - derfor
bliver jeg nok lidt harm, når folk, der aldrig har mødt manden,
fremstiller ham som Fanden selv.

>Jeg kørte ikke til Breth - hansen for ar han skulle være billig, men
>fordi at vi blev henvist til han af en anden dyrlæge, vi kendte ham
>ikke...

Jeg har al respekt for den modbydelige oplevelse, du var ude for, og
forstår ikke, at dyrlæger med respekt for sig selv henviser til
sådanne kolleger. Omvendt ville jeg - no offence - aldrig have
efterladt min hund et sted, som du beskriver. Så autoritetstro er jeg
simpelthen ikke.

>desuden blev vi bonnet 6000kr og det er da ikke billigt for en
>overnatning i bur...uden forplejning eller luftning.

Det er fuldstændig horribelt! Vi har haft kat indlagt på Bygholm - det
kostede vist godt 100,- i døgnet - dog eksl. medicinsk m.v.
behandling. Desværre endte det med, at katten døde - men der var intet
at udsætte på dyrehospitalet - som i øvrigt har døgnvagt.

>Jeg er ligeglad principelt hvad det koster hvis min hund blev rask om
>jeg så skulle tage lån i huset...

Enig! Jeg har bare ikke noget hus at tage lån i, så jeg er nødt til at
indrette mig, som jeg kan.

>Deet er jo et liberalt erhverv , men folk og deres dyr har krav på en
>god behandling, billig eller dyr.

Enig - men "ikke medlem af ddd" betyder ikke nødvendigvis kvaksalver -
det er sådan set bare det, jeg vist prøver at sige.

Venlig hilsen
Sus

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-02-04 04:22

On Fri, 27 Feb 2004 14:30:57 +0100, Susanne Drews <igenia@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>til Bille Ruwald, som jeg intet personligt har at udsætte på - derfor
>bliver jeg nok lidt harm, når folk, der aldrig har mødt manden,

jammen bliv du bare harm det var de nok også dem der blev snydt
angående HD billederne osv osv bliv du bare harm jeg behøver ikke at
møde ham for at vide at han er et dumt svin !

>Enig - men "ikke medlem af ddd" betyder ikke nødvendigvis kvaksalver -
>det er sådan set bare det, jeg vist prøver at sige.

man kan jo næsten regne ud at der er noget i vejen siden en dyrlæge
bliver smidt ud af DDD ikke ! så jo man er en kvaksalver når man
bliver smidt ud der !

Fra : Susanne Drews

Dato : 27-02-04 21:48

On Fri, 27 Feb 2004 19:22:13 -0800, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

>jammen bliv du bare harm det var de nok også dem der blev snydt
>angående HD billederne osv osv bliv du bare harm jeg behøver ikke at
>møde ham for at vide at han er et dumt svin !

Jeg taler ikke om etik i forhold til f.eks. at fuske med HD-røntgen,
men udelukkende om, hvordan en given dyrlæge *er* i forhold til de
dyr, han behandler - og der har jeg aldrig haft noget at sætte en
finger på på Hokkerup Dyreklinik.

At du har set dig gal på en mand, fordi han ikke kan lide de
kamphunde, du er fortaler for, gør ikke manden til et dårligt
menneske. Jeg kan heller ikke lide kamphunde, men mener da i øvrigt,
jeg er et nogenlunde godt menneske .

>man kan jo næsten regne ud at der er noget i vejen siden en dyrlæge
>bliver smidt ud af DDD ikke ! så jo man er en kvaksalver når man
>bliver smidt ud der !

Ja, det kan man jo "næsten". Og så er vi tilbage ved mit kardinalpunkt
for at blande mig i debatten her: Man kan blive smidt ud af en
forening af mange grunde - en af dem kan være, at man ikke accepterer
foreningens monopoliserende prispolitik... Hørt om en optiker, der
blev smidt ud af det gode selskab fordi han selv vil sætte sine
priser...

Venligst
Sus

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-02-04 18:22

On Fri, 27 Feb 2004 21:48:07 +0100, Susanne Drews <igenia@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>men udelukkende om, hvordan en given dyrlæge *er* i forhold til de
>dyr, han behandler - og der har jeg aldrig haft noget at sætte en

så har du jo nok bare været heldig ik

>At du har set dig gal på en mand, fordi han ikke kan lide de
>kamphunde, du er fortaler for, gør ikke manden til et dårligt
>menneske.

det er skam ikke kun derfor, det bliver man ikke smidt ud af DDD for
vel !

Jeg kan heller ikke lide kamphunde, men mener da i øvrigt,
>jeg er et nogenlunde godt menneske .

ja det mener du vel, jeg kan heller ikke lide folk der bruger
discauntdyrlæger for at spare penge, og dermed gambler med deres hunds
helbred ! og jeg ser mig skam også som et godt menneske

> [...]
>foreningens monopoliserende prispolitik... Hørt om en optiker, der
>blev smidt ud af det gode selskab fordi han selv vil sætte sine

vi snakker ikke om optikkere her, det er jo umuligt at snakke om dyr
hvis du blander alt muligt ind i det, jeg gidder ikke diskutere vælg
du bare den dyrlæge hvis du er ligeglad med din hund. Alle der kan
tænke bare lidt udover at spare penge kan tænke sig til at man ikke er
en god dyrlæge hvis man er smidt ud af DDD