Er det sådan et krydset kabel laves?
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 26-02-04 18:04

Er det sådan et krydset kabel laves?

http://hwb.sunsite.dk/ca_Ethernet100BaseT4Crossover.html

Er der ellers noget jeg skal være vågen på ??

Mvh Thomas

Fra : Lars Kragh

Dato : 26-02-04 18:21

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote in message
> Er det sådan et krydset kabel laves?

Jep ;]

mvh
Kragh

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 26-02-04 19:29

> Jep ;]
>
> mvh
> Kragh

Tak Hilsen Thomas

Fra : Villy Jensen

Dato : 26-02-04 22:02

> Er det sådan et krydset kabel laves?
>
> http://hwb.sunsite.dk/ca_Ethernet100BaseT4Crossover.html
>
> Er der ellers noget jeg skal være vågen på ??

Jeg foretrækker nu at kikke på Brincks farvelagte tegneserie:
http://www.brinck.dk/patch.asp
Du skal lave farvekode 1 i den ene ende og farvekode 2 i den anden ende til
et krydset kabel. (det er den samme opskrift som i HWB, men her kan man se
farverne uden briller)

Mvh Villy [2830]
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 26-02-04 22:44

> [...]
til
> et krydset kabel. (det er den samme opskrift som i HWB, men her kan man se

Ja - det var da et godt farverigt link.
Kunne man egentlig tage et alm. (ikke krydset) netkabel, skære det over på
midten, og forbinde trådende så det blivet et krydset link kabel?

Mvh Thomas

Fra : Peter Mogensen

Dato : 26-02-04 23:47

Thomas Jacobsen wrote:
> Ja - det var da et godt farverigt link.
> Kunne man egentlig tage et alm. (ikke krydset) netkabel, skære det over på
> midten, og forbinde trådende så det blivet et krydset link kabel?

Jo da... det gælder bare om at Tx bliver til Rx og omvendt.
Jeg syntes også Brinck's tegning er fin. Den svarer meget til min
huskeregel fra IBM's udstyre: Bare byt om på det orange og grønne par.

Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-02-04 17:48

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> wrote in message

> [...]
til
> et krydset kabel. (det er den samme opskrift som i HWB, men her kan man se

Det er faktisk mere præsis den anden måde, fordi man også på den måde laver
et krydset kabel til Gigabit Ethernet, selvom det vist er indbygget selv at
krydse i de fleste gigabit hardware.