TopCom WBR 611 - lukker tilfældigt for WLA~
Fra : Boending

Dato : 26-02-04 16:20

Min trådløse router TopCom WBR 611 har kørt upåklageligt siden 12.
januar, hvor den blev købt.

Men: de sidste 8-10 dage er den begyndt, ganske tilfældigt og uden jeg
har ændret eller pillet, at lukke for WLAN. En reset'ning har ikke
hjulpet på problemet. Det hjælper dog ofte at slukke helt for strømmen
og så lade den være i fred i 1-5 minutter, hvorefter den igen
fungerer normalt - i et stykke tid i hvertfald.

Den kan så sagtens køre i et par dage, hvorefter den begynder på
udfaldet igen. WAN lampen lyser som den skal men WLAN slukkes med
dermed følgende spærring for adgangen til den trådløse del. Det er
naturligvis uholdbart.

Til orientering så slukker jeg normalt ikke for routeren - den kører
m.a.o. ofte døgnet rundt.

Er der nogen der har et løsningsforslag - og nej, det er ikke godt
nok, at foreslå, at jeg skal slukke for strømmen når den ikke bruges

Jeg er på nippet til at returnere den til forhandleren…

På forhånd tak for svaret.

Vh T Petersen

Fra : Ove Kristensen

Dato : 02-03-04 15:04

Hej gruppe
Jeg har selv lidt af det samme problem, er det muligt at det kan være noget
med "Remaining Lease Time" og en dynamisk IP.

Mvh Ove.