Hjælp til fejlfinding på trådløs
Fra : Søren

Dato : 26-02-04 16:14

Hejsa gruppe

Jeg har et trådløst netkort (3Com 3CRSHPW_96 Wireless LAN PC Card) og en
router/accespoint (OfficeConnect Wireless Cable/DSL Gateway).

Det har virket problemløst længe (måneder), men her i dag virker det
ikke, og jeg kan se der er et andet trådløst netværk tilstede. Det er jo
helt fint at naboen (overboen, genboen, who ever) også vil have trådløst
netværk, men nu viker mit ikke længere, og jeg syntes jeg har prøvet
alt, så jeg håber lidt på at kunne få en god ide til hvad jeg skal kigge på.

Det jeg har prøvet indtil videre er:

Skifte kanalen (valg fra 1 - 13)
Slå kryptering fra og til, ændre på størrelsen af krypteringen (64/128),
skifte kodeord osv.

Det har jeg opnået:

Enkelte gange (både med og uden kryptering) siger Windows at der er
forbindelse og "udemærket" signal, men jeg får ikke tildelt en ip
adresse af routeren (og hvis jeg sætter den manuelt til en adresse der
ligger i det rigtige område kan jeg stadig ikke får forbindelse til
hverken routeren, internettet eller andre pc'er på lokal netværket).

Jeg føler jeg løber i ring og mangler måske bare et spark i den rigtige
retning... eller måske sidder DU med et link til et diagnostiserings
program der er lidt skarpere end det der følger med både 3Com kortet og
win XP?

(jeg har tjekket om der er ny firmware til routeren og nye drivere til
netkortet, det er der ikke...)

--
Mvh.
Søren

Fra : Søren

Dato : 26-02-04 18:45

Søren wrote:
> Hejsa gruppe
>
> Jeg har et trådløst netkort (3Com 3CRSHPW_96 Wireless LAN PC Card) og en
> router/accespoint (OfficeConnect Wireless Cable/DSL Gateway).

Det hjalp at tage strømmen til routeren i 10 min.

Så ved jeg det til næste gang.