Skippere søges til forskning om Marsvins n~
Fra : SFTSinternational

Dato : 26-02-04 13:37

Som NGO og Non Profit Organisation søger vi efter nogle flere frivillige
skippere der vil deltage i et interessant projekt om Marsvins natteadfærd.
Forskningsområdet ligger i området Samsø/Tunø vestover til Norsminde egnen.
Nordpå via Århus mod Egå , østpå mod Ebeltoft og igen mod Samsø/Tunø.

Du skal blot have et fartøj der er sødygtig og have tid til at opankre en
nat eller to en gang imellem, arbejde koordineret med os, tage nogle dykkere
med hvis du har plads og gerne bruge al den tid du kan / vil ofre på at
bevare vores lille hval art i Danmarks farvande.

Se nærmere på http://www.sailingforthesea.com
Ring også gerne til 36447085 for at høre mere om emnet.
Christof Lytken
Formand
SFTSinternational

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-02-04 14:59

Uheldigvis faldt SFTSinternational over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Som NGO og Non Profit Organisation søger vi efter nogle flere

Har du ikke opgivet det forhavende?!

Du har stadig nogle alvorlige troværdighedsproblemer, i og med, at din
dokumentation for jeres virke er ikke eksisterende...

Hvad er det helt præcist for nogle forskningsinstitutter og forskere,
I sammenarbejder med?

Hvorfor har I ikke publiceret nogle af jeres resultater?

Har I iøvrigt tilladelse til jeres pengeindsamling? Det kræves der
nemlig i Danmark!

Sluttelig hører dit indlæg ikke hjemme i denne gruppe, men under
dk.opslag.

Claus

Fra : sailor99

Dato : 26-02-04 15:47

Claus har skrevet, hvad der er at sige om det foretagende.

Jeg troede også, at vi havde set det sidste indlæg fra Chris Lytken, men det
skal åbenbart være en årligt tilbagevendende begivenhed ligesom fastelavn.
- Måske man skulle overveje at anmelde foretagendet, så får man da
konstateret, om pengeindsamlingen er lovlig, og om der er sørget for behørig
revision.

Georg

Fra : Johnny

Dato : 26-02-04 17:10

Hej Cristoff
Jeg synes det er en fin organisation I har banket på benene. Bare fortsæt
ufortrødent uanset visse personers mangel på forståelse for jeres projekt.
mvh Johnny

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-02-04 17:33

Uheldigvis faldt Johnny over tastaturet og skrev derved følgende:

> Jeg synes det er en fin organisation I har banket på benene. Bare
> fortsæt ufortrødent uanset visse personers mangel på forståelse for
> jeres projekt. mvh Johnny

Der er vist een, som ikke kender omtalte Hr. Lytken?

Claus

Fra : Johnny

Dato : 26-02-04 22:18

>Uheldigvis knaldede CT krydderen i bordet og ramte >derved hakkebrædtet
med et tvivlsomt resultat til følge.

Nu har jeg søgt på google under Cristof Lytken og kan ikke finde noget
kompromiterende stof. Er du ikke venlig at konkretisere det nærmere, da jeg
ikke mener at det er rimeligt at hænge folk ud i offentligt forum uden
begrundelse.

Med venlig hilsen

Johnny

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-02-04 22:46

> [...]

> kompromiterende stof. Er du ikke venlig at konkretisere det nærmere,
> da jeg ikke mener at det er rimeligt at hænge folk ud i offentligt

Måske du skulle stave navnet korrekt, så får du bedre resultater...

Der er mindst 511 henvisninger på google groups - heraf en del i
denne gruppe.

Sluttelig har jeg ikke hængt nogen ud, jeg har blot konstanteret, at
hans "forening" er yderst tvivlsom og har mange basale mangler,
herunder det juridiske...

Lytken er før blevet gjort opmærksom på dette faktum, og det gør ikke
troværdigheden bedre.

Claus

Fra : Alvin A. Bang

Dato : 26-02-04 17:28

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse

> [...]
> nemlig i Danmark!
>
> Sluttelig hører dit indlæg ikke hjemme i denne gruppe, men under

For os ikke indviede.....hvad er historien kort fortalt, idet det virker som
om der er dårlige erfaringer med foretagenet.

Alvin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-02-04 18:15

Uheldigvis faldt Alvin A. Bang over tastaturet og skrev derved
følgende:

> For os ikke indviede.....hvad er historien kort fortalt, idet det
> virker som om der er dårlige erfaringer med foretagenet.

Det er en længere historie, men du kan sikkert finde mere, hvis du
søger tilbage på google.

Claus

Fra : SFTSinternational

Dato : 26-02-04 21:34

hvde du fulgt med i hvad der sker omkring havde du for eksempel lagt mærke
til at vi er repræsenteret i FN organisationen ASCOBNS.. Rporten fra
undersøgelserne af lagenorhynhus Albirostris bestanden er tilgængelig og
bliver i øvrigt snart bearbejdet så alle kan følge med i til videnskabelige
magasiner.
svar nok tror jeg. nyt årsrenskab offebtiggøres i oktober, som altid.. 3,2
ne medlemmer siden 6. oktober taler for sig og medlemskab er gratis. Brok
ganske enkelt brok..
kosta medlem med glæde

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-02-04 22:26

> [...]

> svar nok tror jeg. nyt årsrenskab offebtiggøres i oktober, som
> altid.. 3,2 ne medlemmer siden 6. oktober taler for sig og

Hold nu op med dit fantasteri!

Der findes ikke een eneste henvisning på nettet angående din forening.
(bortset fra din http adresse). Der findes ikke een eneste rapport,
hvor din forening er nævnt eller akkrediteret.

Alle de rapporter, du har offentligtgjort på siden, nævner ikke et
eneste ord om din forening.

Hvordan kan en forening være international, når den er fuldstændig
anonym?

I skriver, "at SFTS har modtaget megen anerkendelse" for projektet om
Hvidnæse delfinen i nordsøen. Hvem har givet denne og hvor er
dokumentationen?

Hvem står for det videnskablige arbejde i denne undersøgelse?

Hvorfor koster rapporten penge?

CVR registeret har *intet* registreret på den adresse, du opgiver. Ej
heller på navn eller telefon. Dette til trods for, at du sælger dine
"videskabelige" resultater samt det faktum, at det koster forskere et
årligt gebyr på 100 € for at være medlem af SFTS

SFTS er heller ikke på skattevæsnets liste over foreninger, hvor
bidrag er fradragsberettiget.

Hele din forening er et luftkastel, hvem er eksempelvis det "rådgiver
panel" som består af "senior biologer"?

Hvem er disse biologer? Hvor arbejder de? Hvad hedder de?

Hvem udgør bestyrelse i foreningen?
Hvem er kasserer?
Hvem er statsaut. revisor for denne forening?
Hvor er foreningens vedtægter?
Hvor er referater af generalforsamlinger?
Hvor er de forrige årsregnskaber?

Læser man dit "nyhedsbrev" handler det om alt andet end din forening!

Og så spørger jeg igen, har du polititilladelse til at foretage
indsamlinger?

Claus

Fra : Dennis Andersen

Dato : 26-02-04 23:26

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> [...]
>
> Læser man dit "nyhedsbrev" handler det om alt andet end din forening!
>
> Og så spørger jeg igen, har du polititilladelse til at foretage

Hej Claus

Du syntes ikke at denne streng begynder at høre til i en anden ng end
dk.fritid.sejlads ? eller er det bare for sjov, at du selv har sat den til
fut i dk.opslag ?? ja, jeg spørger jo bare, siden subject jo ikke rigtigt
længere hører til i dk.fritid.sejlads, men du kender jo selv fundatsen. Er
jo bare nysgerrig !!

Dennis

---

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-02-04 10:40

Uheldigvis faldt Dennis Andersen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> den til fut i dk.opslag ?? ja, jeg spørger jo bare, siden subject jo
> ikke rigtigt længere hører til i dk.fritid.sejlads, men du kender jo

Jeg har *ikke* sat FUT til noget som helst. Få styr på begreberne,
inden du udtaler dig!

Du mener ikke at debatten skal fortsætte, men alligevel skriver du
selv og forventer endda et svar...

Claus

Fra : Dennis Andersen

Dato : 27-02-04 11:14

> [...]
> inden du udtaler dig!
>
> Du mener ikke at debatten skal fortsætte, men alligevel skriver du

Forventede faktisk ikke noget svar !
Og ok, du henviste kun til dk.opslag. Men alligevel kan _du_ godt bryde
fundatsen og samtidig lege politimand over for andre som gør det samme.
Dobbeltmoralsk men flot Claus.

Dennis

---

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-02-04 11:36

Uheldigvis faldt Dennis Andersen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Forventede faktisk ikke noget svar !

Hvorfor skriver du så?

> Og ok, du henviste kun til dk.opslag. Men alligevel kan _du_ godt
> bryde fundatsen og samtidig lege politimand over for andre som gør
> det samme. Dobbeltmoralsk men flot Claus.

Er det med fuldt overlæg, at du læser mine indlæg, som fanden læser
biblen?

Jeg har *intet* skrevet om at bryde fundatsen, jeg har heller ikke
leget politimand. Jeg har i en slutbemærkning konkluderet, at hans
indlæg retteligt hørte hjemme i dk.opslag.

Der er hverken blevet vejledt, henstillet eller andet.

Hvorfor lægger du ord i munden på mig, som jeg aldrig har udtalt?

Sluttelig kan man vel konkludere, at du er akkurat lige så dobbelt
moralsk?

Claus

Fra : Dennis Andersen

Dato : 27-02-04 12:39

> [...]
> følgende:

> Hvorfor skriver du så?

> Er det med fuldt overlæg, at du læser mine indlæg, som fanden læser

Næh, jeg læser det som du skriver, og som er OT i denne gruppe.

> Jeg har *intet* skrevet om at bryde fundatsen, jeg har heller ikke
> leget politimand. Jeg har i en slutbemærkning konkluderet, at hans
> indlæg retteligt hørte hjemme i dk.opslag.

Nej, det har jeg heller ikke skrevet noget om, kun at du godt må bryde
fundatsen og at andre ikke må.

> Der er hverken blevet vejledt, henstillet eller andet.
>
> Hvorfor lægger du ord i munden på mig, som jeg aldrig har udtalt?

Hvis du igen læser mit indlæg, har jeg heller ikke lagt dig ord i munden.

> Sluttelig kan man vel konkludere, at du er akkurat lige så dobbelt
> moralsk?

Tja, jeg burde jo nok have sat dig fut til dk.jura, eller anden relevant
gruppe, efter nogle af dine tidligere indlæg i denne streng, ikke ? Men det
har jeg ikke valgt at gøre. Men du kan jo futte os derhen efterhånden *g*
Og igen var det faktisk ikke et uheld at jeg 'faldt' over tastaturet.

> Claus

Dennis

---

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-02-04 18:00

Uheldigvis faldt Dennis Andersen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Næh, jeg læser det som du skriver, og som er OT i denne gruppe.

Hvorfor i alverden fortsætter du så selv??

> Nej, det har jeg heller ikke skrevet noget om, kun at du godt må
bryde
> fundatsen og at andre ikke må.

Hvor får du dog disse ævlerier fra?

> [...]
> ikke ? Men det har jeg ikke valgt at gøre. Men du kan jo futte os
> derhen efterhånden *g* Og igen var det faktisk ikke et uheld at jeg

Så er du jo heldig!

Claus

Fra : sailor99

Dato : 27-02-04 14:41

Og det er lige netop nedenstående bemærkninger ang. dokumentation, som er
blevet efterlyst i NG såvel her i DK som i DE, NO og SE, siden "forsker"
Lytken droppede weekendsejladserne mellem København og Bornholm i sin
Granada 24 ( eller var det 27 ) og kastede sig ud i "SFTS", som sikkert er
mere indbringende.

Men indtil der i offentlige fora bliver fremlagt dokumentation for fremsatte
påstande, bestyrelsessammensætning, reviderede regnskaber og offentlig
kontrol, vil jeg tillade mig at have tanker omkring "platugler".

Mvh
Georg

Fra : SFTSinternational

Dato : 27-02-04 12:58

Till dem der synes det er kurent at bruge en nyhedsgruppe for vendettaer med
mere, eller er ikke i stand til at finde noget om vores såkaldte ærkværdige
forening, som nogen mener, søg dog på SFTSinternational på GOOGLE. Vi vokser
med 3,2 medlemmer om ugen internationalt og dette også uden denne gruppe som
øjensynlig er nogle få brokhoveders lejeplads
Kostas

Fra : Ivar Holm

Dato : 27-02-04 14:29

Hr. Lytken.

Vil du venligst oplyse, hvilke seriøse forskningsopgaver der kan udføres af
personer, vis eneste kvalifikation er, at de har en båd, der kan ankre op om
natten ved Samsø?

Ivar Holm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-02-04 17:58

> [...]

> vores såkaldte ærkværdige forening, som nogen mener, søg dog på
> SFTSinternational på GOOGLE. Vi vokser med 3,2 medlemmer om ugen

Ja, og der kommer absolut intet relevant!

Claus