Stikker alle Beagler af?
Fra : Ole Axelsen

Dato : 26-02-04 12:55

Er det muligt, at opdrage en Beagle til at blive hjemme i en indhegnet have,
uden, at den skal sikres som et fort? Jeg er udmærket klar over, at det
ligger i dens instinkt, at strejfe/gå på jagt og jeg ønsker ikke at, det
skal være et rystende nervevrag, der ikke tør noget. Det skal siges, at jeg
ikke har hund endnu, men er på jagt efter oplysninger, der kan hjæpe mig
med, at vælge den rigtige race.

Hilsen, Ole Axelsen (5771)

Der er fejl i min mail-adresse.

Fra : Li Lo

Dato : 26-02-04 14:41

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> ikke har hund endnu, men er på jagt efter oplysninger, der kan hjæpe mig

Hejsa

Jeg er den lykkelige ejer af en beagel på næsten et år, jeg bor i et
villakvater, og jeg har hegnet haven ind for hvis hun smutter skal hun rundt
og undersøge alle haverne, og er ikke til at kalde til sig.
Jeg har hende meget ofte med hjem til mine forælder der bor lidt ude på
landet et stykke fra vejen, og der render hun frit rundt, uden det er et
problem.

Så jeg vil sige at det afhenger af hvordan du bor og hvor meget tid og enagi
du vil lægge i dens opdragelse.

Venlig hilsen Lise Lotte

Fra : Jens

Dato : 27-02-04 12:40

> [...]
jeg
> ikke har hund endnu, men er på jagt efter oplysninger, der kan hjæpe mig

Det kan man sagtens ,-)

Vores fire-årige tæve har de senest år gået frit i vores lille gård på gode
sommerdage. Ofte 8-9 timer alene og kun et ca. 60 cm højt plankeværk på en
del af gården. Hun har aldrig forsøgt at stikke af.

I vores sommerhus går hun ofte frit på en uindhegnet grund. Det sker vi må
ned og hente hende på vejen (en meget lidt befærdet grusvej) og det er også
sket, at hun er stukket efter en vild kanin, men oftest går det ganske nemt.

Min erfaring er, at de fleste beagler har meget svært ved at leve op til
racens dårlige ry. En beagle kræver en konsekvent opdragelse fra starten
(ligesom andre hunde - og børn ,-) og man bør være opmærksom på dens
støverinstinkt, som kan gøre skovturene lidt spændende, hvis der er mange
gode spor.

Men et rystende nervevrag - nej, det behøver du ikke at udvikle.

Besøg os gerne på

http://schönemann-paul.dk/emma

eller

http://home.tiscali.dk/sjp/emma

hvis din browser ikke supporterer æøå-domæner (se http://www.idnnow.com>)

Jens

Fra : Battlefield´s

Dato : 27-02-04 13:01

"Jens" <sjp.news@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gode spor.
>
> Men et rystende nervevrag - nej, det behøver du ikke at udvikle.

Hej Jens
Jeg besøgte lige Emmas hjemmeside, de er vel nok søde de små Beagler !
Hilsen Vibeke

Fra : Ole Axelsen

Dato : 27-02-04 15:21

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens" <sjp.news@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> gode

> http://home.tiscali.dk/sjp/emma

Og hun kan "sejle" kan jeg se. Lige nøjagtig den beskrivelse har jeg ledt
efter. Det ville nemlig mit næste spørgsmål have gået ud på. Vi sejler i en
sejlbåd på næsten samme størrelse som jeres IF. Derfor kan/vil vi ikke have
en stor hund.