Tabte filer
Fra : Annelise

Dato : 26-02-04 11:33

I mit slægtsforskningsprogram (WinFam) ligger 7 databaser. 5 af dem virker
korrekt, men de sidste 2 kan ikke åbnes, indholdet er 0 bytes, under
Egenskaber kan jeg se at sidste ændring er 23.2.d.å. og programmet meddeler:
Access violation at address 00407CB5 in module "WinF5032.EXE" Read of
Address 00000000

Jeg aner ikke, hvad det betyder - er der nogen her, der kan "oversætte"?
Er der chance for at filerne kan findes igen? (Jeg har en kopi på CD), men
vil ikke bruge den før jeg ved, hvad der er galt.
I øvrigt har jeg også en nyere version af programmet -6.02 - men den gang
jeg installerede det, og konverterede fra vers.5, gav det et sådant rod i
kildefilerne, at jeg opgav og vendte tilbage til 5eren.

Jeg har Windows XP.

Mvh.
Annelise

Fra : Bent Mortensen

Dato : 26-02-04 11:51

"Annelise" <lise.b@ishotel.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg installerede det, og konverterede fra vers.5, gav det et sådant rod i
> kildefilerne, at jeg opgav og vendte tilbage til 5eren.

Hej Annelise

Har du prøvet at indlæse filerne fra Cd'en om der er noget på den, du skal
rengne med at de filer der er på Cd'en er skrivebeskyttet og du ødlægger dem
ikke ved at hente dem, skal de bruges skal du kopier den over på din
harddisk for at kan ligge nye data ind, men se først under egenskaber om de
stadig er skrivebeskyttet så skal det først fjernes, du vil stadig havde
dine filer på Cd'en.
jeg håber at det kan hjælpe dig

venlig hilsen
Bent Mortensen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-02-04 14:43

Thu, 26 Feb 2004 11:50:55 +0100, skrev Bent Mortensen:

> [...]

>stadig er skrivebeskyttet så skal det først fjernes, du vil stadig havde

Blot en lille tilføjelse, da Bent jo har forklaret så udmærket. Under
kopiering fra CD til harddisk, fjerner Windows XP automatisk
skrivebeskyttelsen. Men det gør jo ikke noget at forsøge, da man jo
stadig har originalen på CD'en.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 26-02-04 16:54

"Annelise" <lise.b@ishotel.invalid> skrev Thu, 26 Feb 2004 11:32:31
+0100

> [...]
>Access violation at address 00407CB5 in module "WinF5032.EXE" Read of

Hvis filerne vitterligt er 0 bytes så er der nok ikke meget at gøre. Men
check lige i samme mappe om der ikke ligger filer med de samme navne og
endelsen .BAK

Hvis det er tilfældet, så kan du prøve at kopiere dem over i en anden
mappe og omdøbe dem til endelsen .GE6 og se om de er intakte.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Annelise

Dato : 26-02-04 22:14

Tak til alle tre for gode svar.
Jeg fandt "Backfilen" til den ene database, og den var intakt, men den
anden var psst.væk.
Nu vil jeg prøve at afinstallere WinFam 5, og geninstallere på ny.

Når man ser på selve WinFam5 exe filen, og går ind i "Egenskaber", er der
noget der hedder "Kompatibilitet"
har jeg lige opdaget. Der vælger jeg Windows 95, og så håber jeg at det kan
køre igen. Jeg vil nødig i gang med alle kilderne i WinFam 6.02, det drejer
sig om 1360 personer.

Mvh.
Annelise

Fra : Bent Mortensen

Dato : 26-02-04 22:43

> [...]
kan
> køre igen. Jeg vil nødig i gang med alle kilderne i WinFam 6.02, det

Hej Annelise

jeg køre selv på WinFamily på Windows XP og det giver ingen problermer, så
jeg kan ikke se hvorfor det skulle gøre det for dig, så det kunne se ud til
at der har været et problem, men da du har dem på Cd'en er du jo sikkeret
for de forsvinder jo ikke, jeg køre ikke Kompatibilitet til Windows 95.
håber at du får det til at køre igen

Venlig Hilsen
Bent Mortensen