Billig forgreningskontakt - hvor
Fra : Tony G

Dato : 26-02-04 08:32

Jeg har et kabel cat5, og vil gerne have 2 netværkssignaler i dette.

Jeg forestiller mig at sætte 2 forgreningskontakter på kablet som
denne http://www.sandberg.it/worldwide/default.asp?file=prod.asp?prod=503-54.

Største ulempe er prisen: 79,- er simpelthen for dyrt for en stump
plastic.
Ved clasohlson.se koster den 29,- (nr 32-4570) hvilket jeg finder
meget mere passende.

Har du nogen ideer?

Tony

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-02-04 11:18

"Tony G" <ledelsen@sol.dk> wrote in message
> [...]
> plastic.
> Ved clasohlson.se koster den 29,- (nr 32-4570) hvilket jeg finder

Begge kan ikke bruges, og er kun en parallelforbindelse til telefoni.

> Har du nogen ideer?

- En switch, hvis det bare er 2 computere der skal kobles på samme netværk
- ny kabling
- En rigtig netværksfordeler. fx
http://www.sandberg.it/worldwide/default.asp?file=prod.asp?prod=503-54

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 26-02-04 15:26

Bjarke Hansen wrote:
> - En rigtig netværksfordeler. fx
> http://www.sandberg.it/worldwide/default.asp?file=prod.asp?prod=503-54

Det står på siden: Bemærk, at du ikke kan bruge denne splitter til at opdele
dit data-netværk til to maskiner.

Er der bare noget de skriver eller virker den på en data netværk?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 26-02-04 15:34

Morten Fjendbo wrote:

> Det står på siden: Bemærk, at du ikke kan bruge denne splitter til at opdele
> dit data-netværk til to maskiner.
>
> Er der bare noget de skriver eller virker den på en data netværk?

Du kan ikke fordele 10/100-baseT netværk (dem med RJ45-stik) med en
simpel fordeler ala 240V vekselstrøm. Du skal have en hub, eller en
switch for at gøre det.
Små switche er heller ikke så dyre længere.

Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-02-04 15:40

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)c.dk> wrote in message

> Det står på siden: Bemærk, at du ikke kan bruge denne splitter til at
opdele
> dit data-netværk til to maskiner.
>
> Er der bare noget de skriver eller virker den på en data netværk?

Bommelum.. det var vist da lige et forkert link jeg har sendt afsted der..
Det var dem som Tony havde kig på.. Og nej stikket kan naturligvis ikke
bruges...

Linket skulle være dette:
http://www.sandberg.it/worldwide/default.asp?file=prod.asp?prod=503-55