530L akvarie
Fra : Brichardi

Dato : 26-02-04 08:18

Er der nogle der kan komme med et bud på nyprisen? Det er lige sådan et jeg
mangler i stuen

http://www.planteimporten.dk/vis.php?type=produkt&produkt_id=610

Er der nogen der kan se noget forkert i denne Malawi sammensætning.
Forventer det er indholdet til et akvarie magen til ovenstående:

1,2 Labidochromis Caeruleus "Golden"
1,2 Melanochromis Lepidophage
1,2 Pseudotropheus Crabro
1,2 Pseudotropheus Elongatus "Ornatus"
1,2 Pseudotropheus Elongatus "Mpanga"
1,2 Labeotropheus Trewavasae "Chilumba"
1,2 Pseudotropheus Estherae

Fra : Carsten Gall

Dato : 26-02-04 08:46

"Brichardi" <nope@nej-tak-til-spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kan se noget forkert i denne Malawi sammensætning.
> Forventer det er indholdet til et akvarie magen til ovenstående:

Den eneste jeg ville undgå er Pse. crabo, den bliver MEGET stor, er så
vidt jeg ved den største
Mbuna, og den er rø. kedelig som stor, men som meget lille unge er den
enormt flot.

Sæt en flot trio aulonocare ind i stedet for.

Carsten

Fra : Brichardi

Dato : 26-02-04 09:25

> Sæt en flot trio aulonocare ind i stedet for.

Jeg har læst lidt videre. (Ja jeg har jo aldrig haft Malawi før).

Vil der være problemer i nedenstående sammensætning?

530L

1,2 Labidochromis Caeruleus
1,2 Melanochromis Lepidophage
1.2 Pseudotropheus Saulosi
1,2 Sciaenochromis fryeri
1,2 Pseudotropheus Estherae
1,2 Aulonocara stuartgranti
1,2 Aulonocara baenchi

Fra : Carsten Gall

Dato : 26-02-04 10:42

> Jeg har læst lidt videre. (Ja jeg har jo aldrig haft Malawi før).
>
> Vil der være problemer i nedenstående sammensætning?

> 1,2 Aulonocara stuartgranti
> 1,2 Aulonocara baenchi

Der må du vælge en af dem, ikke begge to, da den dominerende han vil
klare alle hunnerne og det bliver der kun noget skidt ud af. På trods af at
hannerne ser helt forskellige ud, er hunnerne stort set ens.

Carsten

Fra : Brichardi

Dato : 26-02-04 11:12

> Der må du vælge en af dem, ikke begge to

Alle gode gange 3:

1,2 Labidochromis Caeruleus
1.2 Pseudotropheus Saulosi
1,2 Sciaenochromis fryeri
1,2 Pseudotropheus Estherae
1,2 Aulonocara stuartgranti
1,2 Melanochromis auratus

?

Ovenstående skulle også være til at få fat på.

Fra : Carsten Gall

Dato : 26-02-04 14:43

> [...]
> 1,2 Melanochromis auratus
>
> ?
>
> Ovenstående skulle også være til at få fat på.

I stedet for M. auratus ville jeg til enhver tid vælge M. johanni.
De er lige så lette at få fat i og er efter min opfattelse ikke helt så
grove
som auratus.

Carsten

Fra : Brichardi

Dato : 26-02-04 15:49

> I stedet for M. auratus ville jeg til enhver tid vælge M. johanni.

Så er jeg i en ny situation. Sig til hvis jeg er irreterende. Jeg er meget
taknemmelig for din hjælp da jeg aldrig har haft malawi. Kun forskellige
tanganyika og selskabsfisk i gennem tiderne.

Jeg opretter en ny tråd.

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 27-02-04 15:38

> Er der nogle der kan komme med et bud på nyprisen? Det er lige sådan et
jeg
> mangler i stuen

Knap 8,3Kilo var hvad jeg gav for akvariet med bord og lys.....

--
Alle flammer er født med lige ret og lige værdighed.
Enhver flamme vidrefører erindringen om at overleve, vidrefører og

Fra : Brichardi

Dato : 27-02-04 16:27

> Knap 8,3Kilo var hvad jeg gav for akvariet med bord og lys.....

Jeg har lige læst om dit akvarie

Jeg har gjort samme overvejelser omkring vægten. Jeg får mit akvarie på
fredag. Det vejer jo >600 kg med vand. Skal også have undersøgt om trægulvet
kan klare det. Ville ærgeligt hvis akvariet næste dag stod i kælderen
fremfor i stuen

Det kunne være lækkert hvis du lagde nogle flere billeder op.

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 28-02-04 15:02

> [...]
> fremfor i stuen
>
> Det kunne være lækkert hvis du lagde nogle flere billeder op.

PT arbejder med en webserver og skal lige have den op at stå da jeg ikke har
super meget plads tilbage på siden...

Men nu vi er inde på emnet hvilke billeder kunne du så godt tænke dig der er
flere af???
Der er jo nogle billeder der ikke kan komme på da det ikke just er en film
jeg har lavet mens jeg satte akvariet op..:)

Fra : Brichardi

Dato : 28-02-04 15:34

> Men nu vi er inde på emnet hvilke billeder kunne du så godt tænke dig der
er
> flere af???

Blot flere billeder af akvariet nu da det er færdigt

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 28-02-04 16:28

> Blot flere billeder af akvariet nu da det er færdigt

Jaa jeg er ikke stolt over at der er så mange alger i det... så der kommer
ikke billeder online før de er væk....

Fra : Brichardi

Dato : 28-02-04 16:44

> Jaa jeg er ikke stolt over at der er så mange alger i det... så der kommer
> ikke billeder online før de er væk....

Hæld og lykke med algerne.. de kan være nogle sataner at komme af med. Jeg
havde engang et 250L der var plaget, og jeg læste bl.a. lidt her og fik dem
væk:

http://www.tropheus-siden.dk/Tropheus/alger.htm

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 29-02-04 09:29

> [...]
Jeg
> havde engang et 250L der var plaget, og jeg læste bl.a. lidt her og fik

Den side har jeg læst på....
Jeg syntes jeg har læst og læst for at finde ud af hvad det er der gør at
der er alger men de tiltag jeg gør syntes ikke at hjælpe..
Selv om jeg kører med minimal fodder syntes jeg algerne blomstre.
Jeg har enda skruet ned for lyset tid og styrke også uden at det ser ud til
at have nogen effekt....

Fra : Brichardi

Dato : 29-02-04 10:08

> Jeg har enda skruet ned for lyset tid og styrke også uden at det ser ud
til
> at have nogen effekt....

Hvor tit skifter du vand?

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 06-03-04 19:03

> Hvor tit skifter du vand?
1/3 om ugen ca....

Somme tider er det kun hver 14 dag.....
der er lys på 1500 - 2200 (7 timer)

Fra : Søren Jensen

Dato : 06-03-04 21:38

"Jabbe(4k)" <jabbeSLET@gDETTEet2net.dk> skrev i en meddelelse
> 1/3 om ugen ca....

Blev opfortret til også at skifte ca 1/3 Vand, bare ca 3 gange om ugen, det
var også slemt med trådalger.
Lyser fra kl 10.00 til 21.00

Søren

Fra : Lars Stigaard

Dato : 06-03-04 21:38

Hej
står den så den får direkte sollys i løbet af dagen ?

--
Mvh.
Lars Stigaard

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 10-03-04 17:17

> står den så den får direkte sollys i løbet af dagen ?

Nej overhovedt ikke....

Ellers havde det nok også været meget værre..:)