The Island of Dr. Moreau
Fra : ChristianTC

Dato : 25-02-04 23:25

Hej NG

Har nogen af jer set The Island of Dr. Moreau med Val Kilmer og Marlon
Brando? Hvis i har, er den så værd at se? Vi har nemlig læst bogen af H.G
Wells i engelsk (og den er rigtig spændende) og har forslået læreren at vi
ser den på film yessss så det må gerne være noget kvali så vores lærer ikke
dropper at vise en film en anden gang

MVH
Christian

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 25-02-04 23:42

On 2004-02-25 23:25:25 +0100, "ChristianTC" <christoffertheviking@yahoo.dk>
said:
> [...]
vi
> ser den på film yessss så det må gerne være noget kvali så vores lærer

Jeg synes ikke den var særlig god. Kunne bedre lide Simpsons Halloween
afsnittet hvor de parodierer den. "The Island of Dr. Hibbert" hvis jeg ikke
husker galt.

En af de ældre udgaver er måske ultimativt et bedre bud? Den fra 1933 er
blevet kaldt den bedste, men jeg har ikke set den.

mvh
Mikkel Eide Eriksen

ps. lidt links:
1933-udgaven: http://www.imdb.com/title/tt0024188/
1972-udgaven: http://www.imdb.com/title/tt0069426/
1977-udgaven: http://www.imdb.com/title/tt0076210/
1996-udgaven: http://www.imdb.com/title/tt0116654/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-02-04 20:08

> Jeg synes ikke den var særlig god. Kunne bedre lide Simpsons Halloween
> afsnittet hvor de parodierer den. "The Island of Dr. Hibbert" hvis jeg
ikke
> husker galt.

sjovt du nævner den - den er netop slut på 3+ - den var sjov, jeg havde ikke
set den før
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 26-02-04 20:38

On 2004-02-26 20:08:23 +0100, "sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com>
said:
> ikke
>
> sjovt du nævner den - den er netop slut på 3+ - den var sjov, jeg havde
ikke
> set den før

Det er løgn! Så kunne jeg godt have droppet at spille dart (og tabe).

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-02-04 22:33

> Det er løgn! Så kunne jeg godt have droppet at spille dart (og tabe).
det kunne du roligt - det var dejligt at se en i rækken man ikke havde set
før

Fra : Christian Andersen

Dato : 25-02-04 23:43

ChristianTC wrote:

> Hej NG
>
> Har nogen af jer set The Island of Dr. Moreau med Val Kilmer og Marlon
> Brando? Hvis i har, er den så værd at se?

Ifølge Jabootu er den ikke værd at se.

http://www.jabootu.com/islandmoreau.htm

I kan eventuelt foreslå jeres engelsklærer at I læser anmeldelsen i
stedet for at se filmen. Trust me!

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : vadmand

Dato : 26-02-04 00:47

"Christian Andersen" <5oyh8a102@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Ifølge Jabootu er den ikke værd at se.
>
> http://www.jabootu.com/islandmoreau.htm
>
> I kan eventuelt foreslå jeres engelsklærer at I læser anmeldelsen i
> stedet for at se filmen. Trust me!

Min søn købte engang filmen på grund af skuespillerne, men sagde bagefter,
at det var en af de ringestefilm, han nogen sinde havde set!

Per V.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 07:59

"ChristianTC" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Wells i engelsk (og den er rigtig spændende) og har forslået læreren at vi
> ser den på film yessss så det må gerne være noget kvali så vores lærer

Jeg har selv haft filme på VHS!
Da jeg havde set den smed jeg den i skraldespanden.

Rune

Fra : Jakenold

Dato : 26-02-04 08:30

Bizart forhold du må have til penge.

Jakob

Fra : Jeppe Møller

Dato : 26-02-04 09:03

Jeg købte engang en prostitueret som jeg...
Nej, bare glem det.
/JeppeM

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 13:10

> Bizart forhold du må have til penge.

Jeg ved det....

De sidste 6 måneder har jeg nok smidt 20 originale VHS ud efter at have set
dem!
Ellers er der simpelthen ikke plads til DVD'erne

Rune

Fra : vadmand

Dato : 26-02-04 15:18

"Rune Vestergaard" <runwest[at]post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
set
> dem!
> Ellers er der simpelthen ikke plads til DVD'erne

Kunne du ikke finde en værdigt trængende at forære dem til?

Per V.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 17:13

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Rune Vestergaard" <runwest[at]post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> set
> >
> Kunne du ikke finde en værdigt trængende at forære dem til?
>
> Per V.

hmmm..... gider ik alt det bøvl for en sølle VHS!

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-02-04 10:45

> Har nogen af jer set The Island of Dr. Moreau med Val Kilmer og Marlon
> Brando?

Yep. Har været vist i tv et par gange.

> Hvis i har, er den så værd at se?

Yep. Jeg synes den er god. Hvor tæt den ligger op ad bogen skal jeg ikke
kunne sige, det er vel 15 år siden jeg læste bogen og 5? år siden jeg så
filmen.

Men jeg kan anbefale den. Det er jo en spøjs historie/plot og effekterne er
udmærkede.

/jim