Manden Bag Døren title sang?
Fra : Janni Jensen

Dato : 25-02-04 23:01

Kære læsere,

Jeg har fundet ca. 1 minut af title sangen fra filmen Manden Bag Døren,
men jeg ved ikke hvad den hedder.

Her er der ca. 1 minut af sangen i meget dårlig kvalitet (400k mp3 fil).
www.heko.dk/~maj/musik.mp3

Er der nogen der kender navnet på sangen?

Knus,
Janni

Fra : Peter G

Dato : 25-02-04 23:15

Janni Jensen skrev:

> [...]
> www.heko.dk/~maj/musik.mp3
>
> Er der nogen der kender navnet på sangen?

Hmm, jeg er sikker på at stemmen er vores allesammens Dicte (Westergaard
Madsen). Nettet mener at Halfdan E. har stået for musikken til filmen.

Mit gæt er at sangen er lavet til filmen.

> Knus,

Ja tak. Stil dig op på Rådhustorvet kl 23.44 i morgen aften. Så skal jeg
være der til at tage imod.

/Peter

Fra : Janni Jensen

Dato : 26-02-04 14:45

> Hmm, jeg er sikker på at stemmen er vores allesammens Dicte (Westergaard
> Madsen). Nettet mener at Halfdan E. har stået for musikken til filmen.

Jeg har prøvet at kigge på deres hjemmesider www.dicte.dk og
www.halfdane.dk og ingen af dem har skrevet noget om Manden Bag Døren. Det
er mærkeligt synes jeg.

> Mit gæt er at sangen er lavet til filmen.

Så ville det jo være godt, hvis der var et soundtrack, så kunne jeg bare
købe den.

> Ja tak. Stil dig op på Rådhustorvet kl 23.44 i morgen aften. Så skal jeg
> være der til at tage imod.

Jeg tror jeg er gået i seng på det tidspunkt=)

Knus fra
Janni

Fra : Peter G

Dato : 26-02-04 15:23

Janni Jensen skrev:

> Jeg har prøvet at kigge på deres hjemmesider www.dicte.dk og
> www.halfdane.dk og ingen af dem har skrevet noget om Manden Bag Døren.
> Det er mærkeligt synes jeg.

1) Jeg er SIKKER (som i 100%) på at stemmen er hende. Jeg er villig til at
vædde om det, selvom det ville være unfair.

2) Halfdan E. medvirker på hende seneste album. Jeg kunne ikke komme ind på
hans hjemmeside for at undersøge det nærmere.

3) Dictes side har et forum, hvor hun selv deltager fra tid til anden. Du
kan evt. prøve at stille spørgsmålet der.

> Så ville det jo være godt, hvis der var et soundtrack, så kunne jeg
> bare købe den.

Ja.

> Jeg tror jeg er gået i seng på det tidspunkt=)

Aha, falsk reklame.

> Knus fra

Du fremturer? Jeg synes efterhånden den hilsen begynder at lyde lidt
hyklerisk.

Med (på den distancerede, overfladisk høflige, uforpligtende og bestemt
ikke intimsfære-knusende måde) venlig hilsen,
Peter

Fra : Janni Jensen

Dato : 26-02-04 15:37

> 1) Jeg er SIKKER (som i 100%) på at stemmen er hende. Jeg er villig til at
> vædde om det, selvom det ville være unfair.

Så kan det vel næsten ikke være andre!?

> 2) Halfdan E. medvirker på hende seneste album. Jeg kunne ikke komme ind på
> hans hjemmeside for at undersøge det nærmere.

Okay, det er også et stærkt argument!

> 3) Dictes side har et forum, hvor hun selv deltager fra tid til anden. Du
> kan evt. prøve at stille spørgsmålet der.

God ide. Det har jeg lige gjort. jeg skal nok skrive tilbage, når hun svarer=)

Øhhh?

Janni

Fra : Peter G

Dato : 26-02-04 16:20

Janni Jensen skrev:

> Så kan det vel næsten ikke være andre!?

Nej, vel?

> Okay, det er også et stærkt argument!

Er det? Så må jeg have misset noget. Men det er da en indikator.

> God ide. Det har jeg lige gjort. jeg skal nok skrive tilbage, når hun
> svarer=)

_Hvis_ hun svarer. Gudinder kan være flyvske og uforudsigelige. ;)

Tak for at du vil poste svaret når du får det. Nu har jeg jo sat en hel del
af min integritet på styr med min påståelighed.
Hvis hun sskriver det ikke er hende, skal du bare kalde hende en løgner.
Det MÅ være hende. Min øregang kilder på sådan en genkendelig måde når jeg
hører hendes stemme.

> Øhhh?

Jeg bryder mig ikke om "knuser"-hilsener fra folk jeg ikke kender. De
virker så personlige. Jeg kan nævne de første 5-20 skribenter herinde jeg
ikke ville give et knus uden at kende dem nærmere. :P

/Peter (som glæder sig til at høre bootlegget med Princes Vega-koncert)

Fra : Janni Jensen

Dato : 26-02-04 16:56

> Er det? Så må jeg have misset noget. Men det er da en indikator.

Jeg tror ikke jeg ved hvad forskellen er på et argument og en indikator=(

> _Hvis_ hun svarer. Gudinder kan være flyvske og uforudsigelige. ;)

Hun har skrevet mange indlæg, så man kan håbe=)

> Hvis hun sskriver det ikke er hende, skal du bare kalde hende en løgner.
> Det MÅ være hende. Min øregang kilder på sådan en genkendelig måde når jeg
> hører hendes stemme.

Det skal jeg nok=)

Janni

Fra : Ralph

Dato : 25-02-04 23:22

"Janni Jensen" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.heko.dk/~maj/musik.mp3
>
> Er der nogen der kender navnet på sangen?

Jeg har ikke noget endegyldigt svar, men jeg mener det er "Fra Mols til
Skagen"-sangerinden i samarbejde med Martin Hald.

Blot et gæt, men måske det kan føre dig videre??

--
venligst
Ralph

Fra : Janni Jensen

Dato : 26-02-04 14:51

> Jeg har ikke noget endegyldigt svar, men jeg mener det er "Fra Mols til
> Skagen"-sangerinden i samarbejde med Martin Hald.

Google siger hun hedder "Aud Wilken".

Jeg prøver at søge vidre.

Tak for muligheden.

Knus fra
Janni

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 25-02-04 23:27

>Jeg har fundet ca. 1 minut af title sangen fra filmen Manden Bag Døren,
>men jeg ved ikke hvad den hedder.

Ved ikke hvad den hedder, men den minder ihvertfald meget om "Eye" med
hedengangne Smashing Pumpkins.

Fra : Janni Jensen

Dato : 26-02-04 14:52

> Ved ikke hvad den hedder, men den minder ihvertfald meget om "Eye" med
> hedengangne Smashing Pumpkins.

Så skal jeg da på biblioteket. Det kunne da være sjovt at hører=)

Knus,
Janni

Fra : Poul Freeman

Dato : 25-02-04 23:54

Jeg kan huske, at det står i slut teksterne af filmen, men jeg har ikke
fået købt DVD'en endnu, så det hjælper selvfølgelig ikke såmeget:(

Poul

Fra : Janni Jensen

Dato : 26-02-04 14:53

> Jeg kan huske, at det står i slut teksterne af filmen, men jeg har ikke
> fået købt DVD'en endnu, så det hjælper selvfølgelig ikke såmeget:(

Det var en mulighed.

Knus,
Janni

Fra : Morten H

Dato : 26-02-04 16:31

Janni Jensen skrev:

> [...]
> www.heko.dk/~maj/musik.mp3
>
> Er der nogen der kender navnet på sangen?

Jeg kender ikke sangen, men sangerinden lyder lidt som Maya Albana.

Hun skrev bl.a musikken til Bænken sammen med Halfdan E, så måske han
har valgt at "genbruge" hende her, hvem ved? Men som sagt bare et bud.

Men prøv at maile HE: mail@halfdane.dk

Morten

Fra : Janni Jensen

Dato : 26-02-04 16:58

> Jeg kender ikke sangen, men sangerinden lyder lidt som Maya Albana.

Det prøver jeg at søge på. Tak.

> Hun skrev bl.a musikken til Bænken sammen med Halfdan E, så måske han
> har valgt at "genbruge" hende her, hvem ved? Men som sagt bare et bud.
>
> Men prøv at maile HE: mail@halfdane.dk

God ide. Det har jeg lige gjort nu. Jeg skal nok skrive hans svar her i
NG.

Knus,
Janni

Fra : Janni Jensen

Dato : 26-02-04 17:51

sangen hedder 'down down down', og synges af Dicte, som jeg også har skrevet den
med. Den findes iøvrigt på DVD-udgaven af filmen, sammen med en del af den øvrige
musik. Det er fedt du kan li den !

Så lykkes det! =) I skal alle sammen tusind tak for hjælpen og Jeres tid!!

Tusind knus og kram,
Janni

Fra : Peter G

Dato : 26-02-04 22:58

Janni Jensen skrev:

> sangen hedder 'down down down', og synges af Dicte, som jeg også har
> skrevet den med. Den findes iøvrigt på DVD-udgaven af filmen, sammen
> med en del af den øvrige musik. Det er fedt du kan li den !

*Griner smørret*

> Så lykkes det! =) I skal alle sammen tusind tak for hjælpen og Jeres
> tid!!

Selv tak. Det var en fornøjelse.

> Tusind knus og kram,

Kan de byttes? Jeg foretrækker kontanter.

/Peter

Fra : Janni Jensen

Dato : 26-02-04 23:06

> *Griner smørret*

Det er der også grund til=)

> Kan de byttes? Jeg foretrækker kontanter.

Hehe.

Janni