HJÆLP - mit bord svejer på midten
Fra : Sune Hesselgaard-A.

Dato : 25-02-04 22:28

Hej

Er det ganske normalt eller er der noget galt?

Jeg har et Porsa bord i aluminiumsrør (4-kantede) til mit 250 l akvarium.
Det består af fire ben, en overlæggerramme og en ramme til at støtte længere
nede - et standard bord hele vejen igennem. Det måler ca 1m * 0,5 m i rammen
hvor akvariet støtter. Jeg har nu opdaget at den lange lægte (den på 1m)
gaber 2 til 4 mm på midten ifht akvariets bund. Er det normalt og er der
andre der har oplevet det samme og hvad var da kuren?

Venligst

Sune

Fra : Lars Stigaard

Dato : 25-02-04 23:50

Hvis du cheker om de nedreste "lægter" har givet sig oxo , alså om der er
mellemrum mellem rør ende og benet, og om dine ben er i lod ( det er
akvariet´s der er tale om her ). Hvis der er mellemrum og /eller benene ikke
er ikke er i lod så er dit bord ved at falde fra hinanden og skal
stabiliseres øjeblikeligt ... Jeg vil mene at et porsa bord skal være 100 %
lige og i vatter