stylesheet på form komponenter?
Fra : Lars

Dato : 24-04-01 22:51

kan man ændre udseendet på form komponenter som f.eks. et text field?

jeg har ikke rigtig kunne finde det nogle steder på de guider jeg kender til
på nettet...

på forhånd tak
lars

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 24-04-01 22:57

"Lars" <ledj@NOSPAMprivat.dk> wrote in <9c4se8$epf$1@news.inet.tele.dk>:

> kan man ændre udseendet på form komponenter som f.eks. et text field?

Ja. Eksempelvis:

<input type="text" style="background:blue;">

Det er CSS du skal have fat i.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-04-01 13:28

Bemærk at det ikke virker korrekt i de fleste ældre browsere.
NS6 viser det korrekt og muligvis Opera 5.
Derudover viser IE6 beta det korrekt.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 27-04-01 11:10

On Wed, 25 Apr 2001 14:27:54 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Bemærk at det ikke virker korrekt i de fleste ældre browsere.
>NS6 viser det korrekt og muligvis Opera 5.
>Derudover viser IE6 beta det korrekt.

Lær at quote: http://usenet.dk/netikette/quote.html

Første gang jeg brugte CSS i forms var da IE4 var det nyeste nye så den
virker også derfra.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-04-01 12:08

Ikke lige dette her. IE 4 vil sætte farven på kanten ikke baggrunden
af input felter.
Fordi der var støtte for noget CSS i IE4 betyder det ikke at den
støttede alt. Specielt ikke det der først kom til i CSS2.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 28-04-01 13:09

On Sat, 28 Apr 2001 13:07:42 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

> [...]
>Fordi der var støtte for noget CSS i IE4 betyder det ikke at den
>støttede alt. Specielt ikke det der først kom til i CSS2.

Kender ikke lige til de specifikke tags.
Men jeg kan huske at jeg på en hjemmeside i 97 ændrede baggrund og
fontcolor. Det var ikke lige det vilde men det var da ok pænt ;)

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 28-04-01 16:52

Lars <ledj@NOSPAMprivat.dk> skrev:
> kan man ændre udseendet på form komponenter som f.eks. et text field?
>
> jeg har ikke rigtig kunne finde det nogle steder på de guider jeg kender til
> på nettet...

Ja det kan du sagtens. I Internet Explorer virker nedenstående fint. Men
vil du lave noget sådant på Netscape 4.x, så glem det. Det er først i
version 6 at det begynder at blive meningsfuldt. Jeg har dog desværre
ikke afprøvet version 6 endnu, men regn med at det bliver bedre.

Skriv til mig hvad du har brug for og jeg vil give dig flere forslag.
Forms kan ganske glimrende styres med style sheets, se bare:

<form action="/"><p>
<input type="text" value="Hvid tekst på rød baggrund?"
style="background:#F00; color:#FFF">

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 28-04-01 21:47

post@gunnar-v.dk (Gunnar Vestergaard) wrote in
<1eskzrr.nrp9nhakp0uqN%post@gunnar-v.dk>:

>style="background:#F00; color:#FFF">

Det er ganske vist tilladt at bruge 3 ciffer-farvekoder i CSS, men der er
nogle browsere der har problemer med at vise dem rigtigt, så det er
anbefalelsesværdigt at bruge 6 cifre i stedet.