MS Windows
briani 27239
SystemWorks2004
Fra : Verner

Dato : 25-02-04 20:55

Har en ny bærbar HP og har ofret " Norton SystemsWorks 2004". Jeg kan
installere programmet uden problemer, men derefter er der intet af det
der virker. Jo XP Home DK virker stadig.
Det er første gang jeg brugerXP, så jeg er på bar bund.
Har kontaktet Symantec, HP og leverandør af programmet, men uden hjælp.
Når jeg prøver at åbne en af funktionerne i programmet, kommer der godt
nok et vindue op, men inden jeg kan nå at vælge noget som helst, lukker
programmet ned
Er der nogle der kan genkende dette problem?
mvh
Verner

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 25-02-04 22:15

"Verner" skrev
> [...]
> Når jeg prøver at åbne en af funktionerne i programmet, kommer der godt
> nok et vindue op, men inden jeg kan nå at vælge noget som helst, lukker

Jeg tror det drejer sig om en virus.

Prøv evt. at downloade og eksekvere
Stinger.exe fra
http://vil.nai.com/vil/stinger/
og ekesekver den.
Det er et gratis program som forsøger at fjerne vira.

Nogle vira har den egenskab
at de forhindrer antivirusprogrammer i at starte:
Udklip fra en anden artikel:
> Vi har fået en del virus på den bærbare, og jeg har det problem at
> Norton virus og Avp tror jeg den hedder. samt Zonealarm ikke vil
> tillade at starte op.

Hjælper Stinger.exe ikke,
så prøv også et on-line tool:
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm
hvor du kan scanne for virus on-line uden at installere noget -
måske det kan hjælpe dig?

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : ///JJ

Dato : 25-02-04 22:28

"Verner" <vbentsen@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> programmet ned
> Er der nogle der kan genkende dette problem?

Jeg tror ikke det skyldes virus, som anden har nævnt, men nærmere at
produktet skal registeres før man kan begynde at bruge det (velsagtens for
at mindske pirateri). De symptomer du beskriver kan skyldes at du først skal
gennemgå en registreringsprocedure.

mvh
///JJ

Fra : Verner

Dato : 26-02-04 08:56

Programmet er købt, betalt og reg. nr. er indtastet og godkendt uden
problemer . dvs programmet skulle være installeret. Det jeg kunne ønske
var at man kunne kontakte Symantec og få support, men du får fat i en
tlf.svarer der siger at de kun supporterer 2002 og 2003, men de siger
ikke noget om 2004. Har brugt 2002 på en gammel Win98 PC og der virkede
det fint.
Er der nogle som med held bruger ver.2004 og XP Home uden problemer?
mvh
Verner

Fra : ///JJ

Dato : 26-02-04 20:45

> Programmet er købt, betalt og reg. nr. er indtastet og godkendt uden
> problemer . dvs programmet skulle være installeret.

Ja, men derfor kan det godt være det skal "aktiveres"... jeg ved det har
drillet flere i min omgangskreds - bruger ikke selv programmet, så jeg kan
ikke præcisere processen.

mvh
///JJ