Problem: Load: Class xxxx not found
Fra : Hanne - Henrik Bloks~

Dato : 30-11-00 16:29

Hej

Er der nogen der kan give mig et vink i den rigtige retning?

Når jeg inkluderer javax.swing i min applet for at anvende f.eks JButton
objekter e.l, så kan min HTMLside ikke finde Applet (Load: Class JGuiBasic
not found).

Selve kompileringen går strålende. Jeg har downloaded nogle "J" eksempler
fra Java documentation, og her har jeg faktisk samme problem, så jeg tror
ikke at det er fordi jeg mangler Path e.l. i min kode. Måske jeg mangler
nogle basic filer eller indstillinger på min pc?

Jeg anvender JDK 1.2, skal jeg måske over på 1.3?

Min kode:

import java.awt.*;
import java.applet.*;
import javax.swing.*;

/*Henrik's JGUI Applet
* Version 1.0
* Forfatter Henrik Bloksoe bloksoe@frisurf.no
* created date 28112000
* changed date
*/

/* HNGUI Applet with various GUI Controls*/

public class JGuiBasic extends JApplet {

JButton WestButton;
String msg;

public void init() {

msg = "";
WestButton = new JButton("Click me");

getContentPane().add(WestButton);
}
}

--
Henrik B

Fra : Albert

Dato : 30-11-00 19:32

Nu er det vel ikke Explorer eller lign du prøver at vise den med ?

Prøv appletvieweren...

mvh Albert

Fra : Hanne - Henrik Bloks~

Dato : 30-11-00 20:02

Hej Albert

Det er faktisk explorer, er der noget problem i dette?

Henrik
Albert <toma@email.dk> skrev i
meldingsnyheter:h2xV5.2972$_t3.317567@news101.telia.com...

Fra : Soren Staun Jorgense~

Dato : 30-11-00 21:53

Hanne - Henrik Bloksø <bloksoe@frisurf.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:jsxV5.541$Qu3.11908@news1.oke.nextra.no...
> Hej Albert
>
> Det er faktisk explorer, er der noget problem i dette?

Jeps, store problemer. JRE'et som er indbygget i IE, Netscape m.m.
understøtter ikke swing. Hvis du skal bruge swing på nettet skal du gøre det
i sun's plugin til ovennævnte browsere, men det kræver at brugeren har
installeret Java 1.2.x eller 1.3.x. Alternativt kan du pakke swing-klasserne
med ned i din jar-fil, men det vil få din fil til at fylde urimeligt meget.

Jeg mener at have læst et sted at tidlige versioner af swing faktisk kan
køres live på nettet, men jeg har ikke selv fået det til at virke. Måske er
der andre der har haft bedre held ???

Brug AWT i stedet, det virker !

Søren Staun Jørgensen
---
ssj@get2net.dk

Fra : Hanne - Henrik Bloks~

Dato : 01-12-00 13:11

Tak for svaret! Jeg er kommet et godt stykke videre.

Det står iøvrigt ganske godt begrundet på sun's java tutorial side har jeg
set efterfølgende.

http://www.java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/start/swingApplet.html

Henrik

Soren Staun Jorgensen <ssj@get2net.dk> skrev i