A7N8X-VM/400.....gaaab (;-o)
Fra : Morten Koch

Dato : 25-02-04 18:26

Hej NG.

Jeg har lige købt et Asus A7N8X-VM, som jeg har monteret med en XP2200+ og
1x256MB PC2700.
Problem: Systemet (ny installeret XP Pro/SP1) er uuuutroooligg laaaang tid
om at boote. Vi taler 3-4 min. Og det er endda efter at Asus/nVidia's egne
drivere er inst.

Bør jeg ikke kunne forvente det lidt hurtigere ??

Med et billigt ECS board, er XP oppe og køre på under 60 sek. (samme cpu og
ram).
Har jeg en fejl, eller ER nForce2 bare så langsom ??

pfht Morten

Fra : Martin Franch

Dato : 25-02-04 19:12

Har jeg en fejl, eller ER nForce2 bare så langsom ??

Nej - der er noget galt
Mvh Martin Franch

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 20:54

Morten Koch wrote:

> [...]
> drivere er inst.
> Med et billigt ECS board, er XP oppe og køre på under 60 sek. (samme cpu og

Du mangler sandsynligvis en opdatering til nForce2-chipset.
Check desuden, at harddisken kører i DMA-mode.

Hvis TCP/IP-protokollen er sat til at bruge DHCP, så kan det være den
bare venter på DHCP-serveren.