Hvad hedder CPU´en?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 25-02-04 17:55

Hej !

Hvis man har et bundkort, og fabrikanten siger, at det understøtter f.eks.
AMD XP 2000+ (model 6)(Palomino)
hvordan finder man så ud af at den hedder Palomino?

Med venlig hilsen

OveK.

Fra : "

Dato : 25-02-04 19:24

Øøøhh - en Italiensk ordbog,,, måske? *GG*

Hold dig hellere til den ægte vare og kvalitet - Intel!

Fra : Martin Johansson

Dato : 25-02-04 19:48

"<-= J.H =->" <Spooky_M_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Øøøhh - en Italiensk ordbog,,, måske? *GG*
>
> Hold dig hellere til den ægte vare og kvalitet - Intel!

Tåbeligt indlæg.

Fra : KeNzO

Dato : 26-02-04 09:08

LOL amd er kvalitet intel skodder

Fra : Martin Johansson

Dato : 25-02-04 19:48

> [...]
> AMD XP 2000+ (model 6)(Palomino)
> hvordan finder man så ud af at den hedder Palomino?

Mener du, hvordan du kan se om en ny CPU er en Palomino?
Palomino er processorens "kodenavn".
Af andre navne kan nævnes: Thunderbird, Thoroughbred, Barton og Thorton.

Tjek også om der evt. er en bios opdatering så nyere processorer
understøttes.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 25-02-04 22:06

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:403cedc5$0$29410$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

[klip]

> Mener du, hvordan du kan se om en ny CPU er en Palomino?
> Palomino er processorens "kodenavn".
> Af andre navne kan nævnes: Thunderbird, Thoroughbred, Barton og Thorton.

Hej Martin !

Kort og godt skal jeg opgradere en CPU i et bundkort, og jeg vil
selvfølgelig ikke købe en forkert processor, og har derfor set på
bundkortfabrikantens hjemmeside (Asus) at det med en given bios som det har,
understøtter
Athlon XP 2100+ (model 6)(Palomino) - er det så alle 2100+ der hedder
Palomino eller er der flere slags?

Med venlig hilsen

OveK.

Fra : Martin Johansson

Dato : 25-02-04 23:13

> [...]
har,
> understøtter
> Athlon XP 2100+ (model 6)(Palomino) - er det så alle 2100+ der hedder

Tror du skal kigge i markedsgrupperne.
Der er ikke mange steder de sælges længere.
Og hvis de gør, er de alt for dyre. (fandt en 2100+ til ca 1000 kr.)
Det er alt alt for dyrt.

En 2100+ i dag vil være en Thorton eller en Thoroughbred, næppe en Palomino.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 25-02-04 23:20

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:403d1dcf$0$29388$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

[klip]

> En 2100+ i dag vil være en Thorton eller en Thoroughbred, næppe en
Palomino.

Hej Martin !

Tusind tak for hjælpen, der findes altså flere slags, det var bare det jeg
ville vide, for når man kigger i EDB priser står der bare 2100+ og det
bliver man ikke klogere af.

Med venlig hilsen og tak
fra
OveK.

Fra : KH

Dato : 25-02-04 22:17

> [...]
> Palomino er processorens "kodenavn".
> Af andre navne kan nævnes: Thunderbird, Thoroughbred, Barton og Thorton.

- Som er andre synonymer for radiatorer..

Northwood er et andet synonym for kvalitet.
--
"Rigtige mænd overclocker aldrig, de har råd til en hurtigere CPU"

Fra : Martin Johansson

Dato : 25-02-04 22:42

"KH" <$Bill@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> "Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
> meddelelse news:403cedc5$0$29410$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> f.eks.

> - Som er andre synonymer for radiatorer..

HøHøHø intel har også lavet deres helt eget fyringssystem.
Se nedenfor.

> Northwood er et andet synonym for kvalitet.

Prescott er synonym for en brændeovn.
http://www.overclockers.com/articles952/

Fra : Laziter [9440]

Dato : 25-02-04 23:04

"KH" <$Bill@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Northwood er et andet synonym for kvalitet.

Så startede den flade hellige krig igen..

> "Rigtige mænd overclocker aldrig, de har råd til en hurtigere CPU"

Det er nok den fladeste signatur jeg længe har set..

/Benjamin

Fra : KH

Dato : 25-02-04 23:21

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgyxi.dk> skrev i en meddelelse

> Så startede den flade hellige krig igen..

> Det er nok den fladeste signatur jeg længe har set..

Det må skyldes, at du kigger på en fladskærm?

"Rigtige mænd overclocker aldrig, de har råd til en hurtigere CPU"

Fra : Laziter [9440]

Dato : 25-02-04 23:31

"KH" <$Bill@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Det må skyldes, at du kigger på en fladskærm?

Næ såmænd ikke, jeg har bare en stor forkærlighed for ordet flad idag,
imorgen finder jeg et andet og elsker det dagen lang

/Benjamin

Fra : Martin Johansson

Dato : 25-02-04 23:26

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgyxi.dk> skrev i en meddelelse

> Så startede den flade hellige krig igen..

Jep våbenhvilen varer aldrig lang tid.
Men ang. varme kan amd folk ihvertfald slå igen.

> Det er nok den fladeste signatur jeg længe har set..

Helt enig.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 25-02-04 23:31

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse

> Jep våbenhvilen varer aldrig lang tid.
> Men ang. varme kan amd folk ihvertfald slå igen.

Ja her i huset slukker alle radiatorer når AMD'en kører *GG*

/Benjamin

Fra : Martin Johansson

Dato : 25-02-04 23:55

> [...]
> meddelelse

> Ja her i huset slukker alle radiatorer når AMD'en kører *GG*

Umm den skulle tolkes omvendt.
Det er intel der leverer varmeanlægget i dag.
Se denne artikel jeg linkede til ovenfor:
http://www.overclockers.com/articles952/

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 01:24

på EDB priser er der, når du har valgt VIS en vare(cpu) en
produktkode(eksmp): AXDA1700DLT3C
AXDA = AMD AthlonT XP Processor ("Barton"/"Thoroughbred")

koden for en palomino er: AX = AMD AthlonT XP Processor ("Palomino") '
for Palomino 2100 er koden: AX2100DMT3C

Fra : Laziter [9440]

Dato : 26-02-04 07:34

> [...]

> Umm den skulle tolkes omvendt.
> Det er intel der leverer varmeanlægget i dag.
> Se denne artikel jeg linkede til ovenfor:

Uha da da, der kan min AMD ikke følge med og den bliver da ellers lun nok.
Gad nok vide hvor stor køler der skal til at få 159 W ned på nogenlunde
arbejdstemp?

/Benjamin

Fra : Martin Johansson

Dato : 26-02-04 14:14

> [...]
> Gad nok vide hvor stor køler der skal til at få 159 W ned på nogenlunde

Nææh intel har lavet et fyr til hjemmet, slut med fjernvarme og slut med
naturgas.
Nu skal man bare have en PressHot og så nogle rør rundt i hytten.

Det kan også være at du er thermally challenged eller disadvantaged.

Skal vi bare sige, intel har opdaget hvad en fan duct er.
http://www.intel.com/support/processors/pentium4/sb/CS-008537.htm
Det, efter at oc'ere og andre folk har brugt det i adskillige år.
Hvis man har en duct er man thermally advantaged.
Der er både video og billeder på siden.

Fra : Martin Johansson

Dato : 26-02-04 14:22

> [...]
> Gad nok vide hvor stor køler der skal til at få 159 W ned på nogenlunde

Her kan du se hvad der sker ved 3,75 GHz.
Nok cirka 110W da det er ved std. volt.
http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1693/