/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Golf III VR6
Fra : Torben Birk Christen~


Dato : 25-02-04 17:41

Det er jo ved at være en 'gammel' model. Og her tænker jeg specielt på året
1992 hvor hovedparten blev produceret.
Hvor mange km kan man forvente der er i den motor. Den bliver stadig forsøgt
solgt i eksemplarer tæt på de 300.000 km.
Godt nok har den rygte for at være meget stabil men der er vel grænser? Og
en erstatningsmotor er vel ikke sådan at finde.
Og så har vel stor betydning hvor 'råddent' den har været kørt? Det var jo
ikke just "manden med den bløde hat"s foretrukne bilvalg.

Er der nogen teknisk forskel på årgangene 1992-1997?

På forhånd tak

Torben Birk



 
 
Rasmus (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 25-02-04 21:56


"Torben Birk Christensen" <tbirk@post6.tele.dk.removeMe> wrote in message
news:403cd00b$0$27398$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det er jo ved at være en 'gammel' model. Og her tænker jeg specielt på
året
> 1992 hvor hovedparten blev produceret.
> Hvor mange km kan man forvente der er i den motor. Den bliver stadig
forsøgt
> solgt i eksemplarer tæt på de 300.000 km.
> Godt nok har den rygte for at være meget stabil men der er vel grænser? Og
> en erstatningsmotor er vel ikke sådan at finde.

Der findes et utal af VR6´ere som er totalskadet både i DK og DE, og mange
af dem har ikke kørt specielt mange km, så en motor en nem nok at få fat
i...., priserne variere dog meget, og det kan nok ofte betale sig at købe en
hel bil fra Tyskland

Forskellen på modellerne er så vidt jeg husker tændingssystemet, jeg mener
den nye model kom i 93 eller 94

Det er ikke så længe siden der var en ´92 med 237tkm på bagen til 67k i
dk.marked.privat.bil

mvh
Rasmus



Ukendt (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-02-04 22:54


> Det er jo ved at være en 'gammel' model. Og her tænker jeg specielt på
året
> 1992 hvor hovedparten blev produceret.
> Hvor mange km kan man forvente der er i den motor. Den bliver stadig
forsøgt
> solgt i eksemplarer tæt på de 300.000 km.

Har aldrig hørt om et egentligt haveri på motoren. Kender et par stykker der
har voldtunet bl.a m. HGP Turbo.
Det virker fint.
Men knastkæden kan begynde at larme, så skal den skiftes.

> Godt nok har den rygte for at være meget stabil men der er vel grænser? Og
> en erstatningsmotor er vel ikke sådan at finde.

Jo der er masser på autoophug rundt omkring især i tyskland.
Det er endda ikke så svært at finde en 190Hk 2,9 fra en Syncro eller
Corrado, den må lige ligges i uden toldvæsnet og synet kommer efter dig.

> Og så har vel stor betydning hvor 'råddent' den har været kørt? Det var jo
> ikke just "manden med den bløde hat"s foretrukne bilvalg.

Jo. til at begynde med, for han var den eneste der i 91-92 havde råd til at
kaste 315K efter en Golf.
Men efterhånden som læredrenge fik fat i dem har de nok haft et hårdt liv.

>
> Er der nogen teknisk forskel på årgangene 1992-1997?

Masser, bl.a. var motorstyring, tænding og undervogn/styretøj ikke helt gode
på de første par årgange.
Hvis man vil have en af de "gode" skal den være produceret efter 07.1993.
Du kan kende motoren på at der sidder et tændingsmodul på enden af
topstykket istedet for en alm. rotor fordeler.
Rent rustmæssigt ville en produceret efter 10.1994 være at foretrække, da
der blev lavet en del forbedringer bl.a. galvaniseringer flere steder f.eks
bagklap som ruster omkring ruden på de første årgange.

>
> På forhånd tak
>

You 're welcome

--
Mvh
Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264

=== Døden overhaler de hurtige ===






Torben Birk Christen~ (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Torben Birk Christen~


Dato : 26-02-04 11:55

Hej Claus

Det er interessant læsning - tak. Kender du steder på nettet hvor man kan få
flere informationer om Golf VR6'eren. Jeg er ude efter så mange
informationer om den som muligt. Det er både rent tekniske detaljer
vedrørende udviklingen af motoren og selve bilen/karrossen som du skriver
om - men også om generelle og kendte opståede fejl ved brugen af bilen
gennem årene og årgangene. Det er jo en bil med 10 år på bagen - mere eller
mindre og man kan få megen anden brugtbil for 100k - det er bare en af mine
drømmebiler - voldsom og diskret . Jeg står nemlig foran et muligt køb og
har kontakt med et par ejere.

På forhånd tak

Torben Birk

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:403d1979$0$24708$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> > Det er jo ved at være en 'gammel' model. Og her tænker jeg specielt på
> året
> > 1992 hvor hovedparten blev produceret.
> > Hvor mange km kan man forvente der er i den motor. Den bliver stadig
> forsøgt
> > solgt i eksemplarer tæt på de 300.000 km.
>
> Har aldrig hørt om et egentligt haveri på motoren. Kender et par stykker
der
> har voldtunet bl.a m. HGP Turbo.
> Det virker fint.
> Men knastkæden kan begynde at larme, så skal den skiftes.
>
> > Godt nok har den rygte for at være meget stabil men der er vel grænser?
Og
> > en erstatningsmotor er vel ikke sådan at finde.
>
> Jo der er masser på autoophug rundt omkring især i tyskland.
> Det er endda ikke så svært at finde en 190Hk 2,9 fra en Syncro eller
> Corrado, den må lige ligges i uden toldvæsnet og synet kommer efter dig.
>
> > Og så har vel stor betydning hvor 'råddent' den har været kørt? Det var
jo
> > ikke just "manden med den bløde hat"s foretrukne bilvalg.
>
> Jo. til at begynde med, for han var den eneste der i 91-92 havde råd til
at
> kaste 315K efter en Golf.
> Men efterhånden som læredrenge fik fat i dem har de nok haft et hårdt liv.
>
> >
> > Er der nogen teknisk forskel på årgangene 1992-1997?
>
> Masser, bl.a. var motorstyring, tænding og undervogn/styretøj ikke helt
gode
> på de første par årgange.
> Hvis man vil have en af de "gode" skal den være produceret efter 07.1993.
> Du kan kende motoren på at der sidder et tændingsmodul på enden af
> topstykket istedet for en alm. rotor fordeler.
> Rent rustmæssigt ville en produceret efter 10.1994 være at foretrække, da
> der blev lavet en del forbedringer bl.a. galvaniseringer flere steder
f.eks
> bagklap som ruster omkring ruden på de første årgange.
>
> >
> > På forhånd tak
> >
>
> You 're welcome
>
> --
> Mvh
> Claus Peteresen
>
> http://vwfanatic.dk
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264
>
> === Døden overhaler de hurtige ===
>
>
>
>
>



Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 19:22


"Torben Birk Christensen" <tbirk@post6.tele.dk.removeMe> skrev i en
meddelelse news:403dd080$0$27398$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej Claus
>
> Det er interessant læsning - tak. Kender du steder på nettet hvor man kan

> flere informationer om Golf VR6'eren. Jeg er ude efter så mange
> informationer om den som muligt. Det er både rent tekniske detaljer
> vedrørende udviklingen af motoren og selve bilen/karrossen som du skriver
> om - men også om generelle og kendte opståede fejl ved brugen af bilen
> gennem årene og årgangene. Det er jo en bil med 10 år på bagen - mere
eller
> mindre og man kan få megen anden brugtbil for 100k - det er bare en af
mine
> drømmebiler - voldsom og diskret . Jeg står nemlig foran et muligt køb og
> har kontakt med et par ejere.
>

Du kan bare kigge efter generelle information om Golf III. F.eks FDM's
brugtvognstest.
For mig bekendt har der ikke været den store udvikling på motoren, uder over
de nævnte motorstyrings ændringer.

Hvis jeg skulle vælge ville jeg købe en 95 model eller nyere. Såfremt i fald
den er velholdt.
Du burde kunne finde en 95 med et par hundredetusinde på klokken for under
100.000 kr.


--
Mvh
Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264

=== Døden overhaler de hurtige ===






Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 19:32

> Du burde kunne finde en 95 med et par hundredetusinde på klokken for under
> 100.000 kr.

Har du nogensinde oplevet, hvor hurtig/langsom en VR6 er, da du kørte 1.8T
(med chip)..?

/Jan W Nielsen




Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 23:05


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:403e3b91$0$206$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Du burde kunne finde en 95 med et par hundredetusinde på klokken for
under
> > 100.000 kr.
>
> Har du nogensinde oplevet, hvor hurtig/langsom en VR6 er, da du kørte 1.8T
> (med chip)..?

Egentlig ikke, men jeg tror det er ca. lige over.
På Golf klubbens træf i 2003 (hvor jeg var tidtager) blev de fleste VR6'er
sat til vægs af chiptunede 1,8T ere, på specielprøven (ikke sprint).

Men en kammerat har en 2,8T :) (VR6 m HGP Turbo) og der blev jeg sat med en
forlænget week-end.


--
Mvh
Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264

=== Døden overhaler de hurtige ===




Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 23:48

> Egentlig ikke, men jeg tror det er ca. lige over.
> På Golf klubbens træf i 2003 (hvor jeg var tidtager) blev de fleste VR6'er
> sat til vægs af chiptunede 1,8T ere, på specielprøven (ikke sprint).

Det kunne jeg forestille mig - skyldtes det VR6´ernes manglende power eller
deres tunge front..?

> Men en kammerat har en 2,8T :) (VR6 m HGP Turbo) og der blev jeg sat med
en
> forlænget week-end.

Hvor meget havde den..?

/Jan W Nielsen



Ukendt (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-02-04 16:52


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:403e7792$0$229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Egentlig ikke, men jeg tror det er ca. lige over.
> > På Golf klubbens træf i 2003 (hvor jeg var tidtager) blev de fleste
VR6'er
> > sat til vægs af chiptunede 1,8T ere, på specielprøven (ikke sprint).
>
> Det kunne jeg forestille mig - skyldtes det VR6´ernes manglende power
eller
> deres tunge front..?

Ved det ikke helt, men jeg tror det er svingene der sætter dem af, for i
sprint var de hurtige nok.

>
> > Men en kammerat har en 2,8T :) (VR6 m HGP Turbo) og der blev jeg sat med
> en
> > forlænget week-end.
>
> Hvor meget havde den..?

Jeg husker ikke helt rulle attesten men omkring 300 Hk - måske lidt mere.
Det er et 300 Hk kit fra HGP og det er bare 10-4 skumbanan.
Min kammy gav 42000 spir for kittet og har selv monteret det, han er
perfektionist og det er bare flot udført (og jeg er kritisk).

Se kittet på http://www.hgp-turbo.de/ under VR6 - 300PS/440NM
Det er bare i orden, flot udførte manifold, rør og slanger. Og alle bolte og
skruer til hele monteringen er med.

--
Mvh
Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264

=== Døden overhaler de hurtige ===




phk (27-02-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 27-02-04 18:07


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:403f6795$0$18997$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> news:403e7792$0$229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > Egentlig ikke, men jeg tror det er ca. lige over.
> > > På Golf klubbens træf i 2003 (hvor jeg var tidtager) blev de fleste
> VR6'er
> > > sat til vægs af chiptunede 1,8T ere, på specielprøven (ikke sprint).
> >
> > Det kunne jeg forestille mig - skyldtes det VR6´ernes manglende power
> eller
> > deres tunge front..?
>
> Ved det ikke helt, men jeg tror det er svingene der sætter dem af, for i
> sprint var de hurtige nok.

Jeg har igennem de mange gange jeg har været til Golf-træf erfaret at de
hurtige biler ikke nødvendigvis er de hurtigste når det kommer til
banekørsel.

Måske fordi de kører lidt mere forsigtigt fordi de ikke har lært bilen at
kende til grænsen, måske fordi de ikke kan køre bil på grænsen, måske fordi
de passer mere på bilerne end de "mindre" Golf´er :) Men det er bare sådan
at den generelt hurtigste Golf ikke nødvendigvis er en af dem med mange
hypheste.

--
Per, Esbjerg



Ukendt (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-02-04 18:40

> > > På Golf klubbens træf i 2003 (hvor jeg var tidtager) blev de fleste
> > VR6'er
> > > > sat til vægs af chiptunede 1,8T ere, på specielprøven (ikke sprint).
> > >
> > > Det kunne jeg forestille mig - skyldtes det VR6´ernes manglende power
> > eller
> > > deres tunge front..?
> >
> > Ved det ikke helt, men jeg tror det er svingene der sætter dem af, for i
> > sprint var de hurtige nok.
>
> Jeg har igennem de mange gange jeg har været til Golf-træf erfaret at de
> hurtige biler ikke nødvendigvis er de hurtigste når det kommer til
> banekørsel.
>
> Måske fordi de kører lidt mere forsigtigt fordi de ikke har lært bilen at
> kende til grænsen, måske fordi de ikke kan køre bil på grænsen, måske
fordi
> de passer mere på bilerne end de "mindre" Golf´er :) Men det er bare sådan
> at den generelt hurtigste Golf ikke nødvendigvis er en af dem med mange
> hypheste.
>

Forlyder det fra vinderen i klassen for oliefyr på fire hjul.... :)

/Claus



Jan W Nielsen (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-02-04 21:16

> Jeg husker ikke helt rulle attesten men omkring 300 Hk - måske lidt mere.
> Det er et 300 Hk kit fra HGP og det er bare 10-4 skumbanan.
> Min kammy gav 42000 spir for kittet og har selv monteret det, han er
> perfektionist og det er bare flot udført (og jeg er kritisk).

Ja, HGP laver nogle seriøse ting til VW, må man sige. Se bare
bi-turbo-sættet til R32.

Jeg er i øvrigt ret forelsket i R32´eren. Jeg havde den til låns en uge -
den er forførende.

/Jan W Nielsen



Ukendt (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-02-04 00:06


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:403fa56d$0$22801$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Jeg husker ikke helt rulle attesten men omkring 300 Hk - måske lidt
mere.
> > Det er et 300 Hk kit fra HGP og det er bare 10-4 skumbanan.
> > Min kammy gav 42000 spir for kittet og har selv monteret det, han er
> > perfektionist og det er bare flot udført (og jeg er kritisk).
>
> Ja, HGP laver nogle seriøse ting til VW, må man sige. Se bare
> bi-turbo-sættet til R32.
>
> Jeg er i øvrigt ret forelsket i R32´eren. Jeg havde den til låns en uge -
> den er forførende.
>

Og det siger du først nu hvor du har leveret den tilbage !!!
Tager iøvrigt en tur til SMC i Århus i morgen for at kigge på den SMC har
stående.
Men den er nok for dyr, men konen har indvilliget i at vi kigger på den. Det
er altid en start.

/Claus



Jan W Nielsen (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-02-04 00:08

> Og det siger du først nu hvor du har leveret den tilbage !!!

Det er et stykke tid siden - da den først kom til DK.

> Tager iøvrigt en tur til SMC i Århus i morgen for at kigge på den SMC har
> stående. Men den er nok for dyr, men konen har indvilliget i at vi kigger
på den. Det
> er altid en start.

Den er vidunderlig - første gang du hører den motor og udstødning, ved du,
at der ikke er nogen vej tilbage.

/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-02-04 14:27

> Tager iøvrigt en tur til SMC i Århus i morgen for at kigge på den SMC har
> stående.

Hvis I var nede at se den - så fortæl lige, om du også "fell in love with
that car".

/ Jan W Nielsen



Ukendt (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-02-04 00:14


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4040971e$0$24681$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Tager iøvrigt en tur til SMC i Århus i morgen for at kigge på den SMC
har
> > stående.
>
> Hvis I var nede at se den - så fortæl lige, om du også "fell in love with
> that car".
>

Jamen jeg er "hopeless madly in love with that car".
Men DOOOOH SMC har lukket om lørdagen, og deres port var ikke sådan lige at
forcere.

/Claus




Jan W Nielsen (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 29-02-04 01:02

> Jamen jeg er "hopeless madly in love with that car".
> Men DOOOOH SMC har lukket om lørdagen, og deres port var ikke sådan lige
at
> forcere.

ØØvv....

Hvad skal de have for den..? Og hvor langt har den kørt..?

/ Jan W Nielsen



Ukendt (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-02-04 15:22


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:40412be5$0$22797$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Jamen jeg er "hopeless madly in love with that car".
> > Men DOOOOH SMC har lukket om lørdagen, og deres port var ikke sådan lige
> at
> > forcere.
>
> ØØvv....
>
> Hvad skal de have for den..? Og hvor langt har den kørt..?
>

Sort (metal ?), Vollaustatung 31000km 479.000 kr.

Mvh
Claus




Mogens... (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 29-02-04 18:06

On Sun, 29 Feb 2004 15:22:10 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Sort (metal ?), Vollaustatung 31000km 479.000 kr.

Den kører udemærket og er ligeså hurtig som min Omega 3000 24V


/Mogens

Jan W Nielsen (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 29-02-04 18:33

> Den kører udemærket og er ligeså hurtig som min Omega 3000 24V

Faktisk oven i købet lidt hurtigere..

Men Omegaen overgav sig ikke uden seriøs modstand.

/Jan W Nielsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177525
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408688
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste