G3 A920 GPS
Fra : Axel Moslund

Dato : 25-02-04 17:30

Hvad ved vi om det?

Der er et hul på bagsiden på telefonen, kan man slutte en GPS antenne
til den og få udbytte af telefonen som GPS uden at skulle betale for telefon
tid?

Jeg vil gerne have nogle gode links til sider om A920, gene med GPS delen!..

Mvh Axel Moslund

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 25-02-04 23:30

"Axel Moslund" <eddy1SLET_MIG@privat.dk> wrote in message
> [...]
telefon
> tid?
>
> Jeg vil gerne have nogle gode links til sider om A920, gene med GPS

Det er ikke en "rigtig" GPS der sidder i telefonen. Du vil også se, at 3
omtaler det AGPS, for Assisted. Det betyder, at GPS modtageren kun kan
modtage signel fra en satellit af gangen, og dette kan så bruges sammen med
maste triangulering til at bestemme placering med en eller anden præcision.
Dette betyder (vil jeg mene), at du ikke løbende kan få din position, men
kun få din øjeblikkelig position fra 3 når du beder om det, og det vil
således ikke være muligt at anvende telefonen som GPS antenne. Om det sidste
er korrekt opfattet er jeg dog ikke 100% sikker på.
Mvh
Anders Olesen

Fra : Axel Moslund

Dato : 25-02-04 23:45

> Om det sidste
> er korrekt opfattet er jeg dog ikke 100% sikker på.

Jeg mente med at bruge telefonen som GPS, at der skal sluttes en antenne til
den..
Men man er måske lige ringe stillet, selv om man gjorde det...

Mvh Axel.

Fra : BalooDK

Dato : 01-03-04 09:08

Det burde være muligt at bruge et Bluetooth GPS modul med
telefonen, når 3 altså kommer med den lovede opdatering !!

http://www.kandu.dk/