MS Windows
briani 27239
optage hvad der sker på skærmen til en gif~
Fra : Jacob Riis

Dato : 25-02-04 16:09

Jeg har tidligere set en lille film hvor en bruger har lavet en gif fil over
hvad han har lavet på skærmen. Der er altså nærmest tale om en slags video
som optager hvad der sker på skærmen og så viser det som en gif fil. Er der
nogen der kender et program der kan klare opgaven (helst freeware)

--
Jacob

Fra : Edmund

Dato : 25-02-04 16:20

Jacob Riis skrev:

> [...]
> en slags video som optager hvad der sker på skærmen og så viser det
> som en gif fil. Er der nogen der kender et program der kan klare

Mon ikke det er dk.edb.grafik du skal have fat i.

Er det forskellige screenshots der er lavet animeret gif af, eller er
det mere advanceret end det.

--
Mvh Edmund

Fra : Jacob Riis

Dato : 25-02-04 18:38

Edmund wrote:

> Mon ikke det er dk.edb.grafik du skal have fat i.

Jeg kigger lidt på dk.edb.grafik for at se hvad der sker der.

> Er det forskellige screenshots der er lavet animeret gif af, eller er
> det mere advanceret end det.

Jeg forstår ikke rigtigt hvad du skriver. Jeg vil have et program der kan
optage der sker på skærmen og lade mig gemme det som en animeret gif.

--
Jacob

Fra : KP

Dato : 25-02-04 16:27

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> nogen der kender et program der kan klare opgaven (helst freeware)

www.snagit.com er perfekt til formålet.

/KP

Fra : Jacob Riis

Dato : 25-02-04 18:34

KP wrote:
> "Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en
> meddelelse news:403cba89$0$18985$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> www.snagit.com er perfekt til formålet.
>
> /KP

Jeg har kigget lidt på det. Men som jeg ser det er det kun muligt at gemme
som avi når man optager som video. Eller har misforstået noget ?

--
Jacob

Fra : hcma

Dato : 25-02-04 17:03

> [...]
der
> nogen der kender et program der kan klare opgaven (helst freeware)

http://download.com.com/3000-2194-10067101.html
m v h
hc

Fra : Jacob Riis

Dato : 25-02-04 18:30

> http://download.com.com/3000-2194-10067101.html
> m v h
> hc

Det er jo en AVI fil den laver, jeg skulle bruge en gif fil

--
Jacob

Fra : preben nielsen

Dato : 25-02-04 18:50

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en
meddelelse news:403cdb9e$0$19003$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Det er jo en AVI fil den laver, jeg skulle bruge en gif fil

En gif fil ?? Sølle 256 farver ?? Alle mine skærmbilleder ville
see sølle ud i så få farver

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : ///JJ

Dato : 25-02-04 22:32

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in message
> [...]
der
> nogen der kender et program der kan klare opgaven (helst freeware)

I princippet ethvert grafikprogram der kan lave animerede gif-filer..... fx.
Jasc PaintShop Pro (Animation-delen af pakken).
MEN:
A) Det kan komme til at fylde meget (gif-filer er ikke beregnet til film)
B) Det kan komme til at se grimt ud at grabbe skærm-billeder ind i en
gif-fil, for formatet understøtter kun 256 farver/8 bit (som en anden også
har nævnt) og din skærm viser formentlig 16 bit eller endnu flere...

mvh
///JJ