Bilauktionsfif
Fra : Henrik Jansen

Dato : 25-02-04 14:42

Hejsa
Jeg tænker på at købe en bil på auktion her i Ålborg. Jeg har dog aldrig før
købt bil på auktion og er derfor lidt utryk med det, men på den anden side
vil jeg gerne slippe for forhandlerpriser.
Har I nogle tips til hvad jeg skal holde øje med?
Jeg vil købe en lille bil fra midt i 90' erne og den skal være nysynet. Pris
15-30 K.

Kan jeg risikere at købe en bil med "restgæld" i (eller hvad det nu
hedder?)?
Er det ikke korrekt at priserne på bilauktioner er væsentlige lavere end
andetsteds?

Kort sagt:
Har I nogle erfaringer med bilauktioner som I vil dele?

Tak
Henrik

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 25-02-04 14:59

"Henrik Jansen" <duerIkke@duerikke.dk> wrote in message

> Kan jeg risikere at købe en bil med "restgæld" i (eller hvad det nu
> hedder?)?

Hvis du kan se bilerne dagen inden auktionen, kan du jo selv tjekke evt.
restgæld via stelnummeret på www.nettidende.dk.

> Er det ikke korrekt at priserne på bilauktioner er væsentlige lavere end
> andetsteds?

Jo, hvis du får lov til at købe af de gamle garvede bilhandlere. Jeg
overvejede også at købe via en bilauktion, men har gentagne gange fået at
vide, at det ikke er til "at komme til". Bilhandlerne er vist nevøse for nye
spillere på markedet, så de skulle eftersigende gladeligt overbyde, så det
virker umuligt.

> Kort sagt:
> Har I nogle erfaringer med bilauktioner som I vil dele?

Ingen "førstehånds", jf. ovenstående.

--
Mvh, Lasse K

Fra : peter

Dato : 25-02-04 15:54

"Lasse Kristiansen" <lasseheindorff@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Henrik Jansen" <duerIkke@duerikke.dk> wrote in message

> Hvis du kan se bilerne dagen inden auktionen, kan du jo selv tjekke evt.
> restgæld via stelnummeret på www.nettidende.dk.

Mener at auktionsfirmaet undersøger den slags.. Men det vil fremgå af
auktionsvilkårene..Tjeck deres hjemmeside www.bil-auktioner.dk

Nogle gange kan man finde et godt tilbud, men der er jo så heller ingen
garanti.. Generelt vil jeg mene at køb fra private gennem dba mm. er det
mest fordelagtige..

Kig på deres hjemmeside imorgen, så bliver priserne på dagens auktion i
århus lagt ind..

> [...]
nye
> spillere på markedet, så de skulle eftersigende gladeligt overbyde, så det

Ovenstående er da den værste gang vrøvl jeg har hørt i flere uger...

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 25-02-04 16:09

"peter" <pphandel@tdcadsl.dk> wrote in message

> Ovenstående er da den værste gang vrøvl jeg har hørt i flere uger...

Men ikke desto mindre er det sandt, at den slags sker.

--
Mvh, Lasse K.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-02-04 20:14

Lasse Kristiansen wrote:

> Men ikke desto mindre er det sandt, at den slags sker.'

Måske, men det hører til sjældenheder og til sjældne biler.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Max

Dato : 26-02-04 08:07

> Måske, men det hører til sjældenheder og til sjældne biler.

Dvs. når de rent faktisk er interesseret i bilerne?

/Max

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-02-04 08:32

Max wrote:

> Dvs. når de rent faktisk er interesseret i bilerne?

Jep.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Rasmus

Dato : 25-02-04 17:41

> [...]
> andetsteds?
>
> Kort sagt:
> Har I nogle erfaringer med bilauktioner som I vil dele?

Jeg har handlet på bilauktion i Vejle 3 gange. I den årgang og prisklasse du
søger skal du nok godt regne med et par småfejl på bilen...
Det er ofte at forhandlere skyder de biler af på en auktion, som de ikke vil
sælge i deres egen forretning, pga. fejl og mangler. Du har normalt kun få
dages reklamation på en auktion, og kun på motor/gearkasse

Det er et rent lotteri, jeg har købt 2 biler med stor success, den ene var
en Golf II GTI 8v årgang 1989 med kun 178tkm på klokken og servicebog til
130tkm, jeg gav 11.500kr for bilen inkl salær, den kunne dog ikke køre pga.
defekt generator, og der skulle en del reperationer til før den kunne synes,
jeg kørte i den ca. 1 år, og tjente omkring 8000kr på den.

De bedste køb er tvangssalgene, men der har man nul reklamation....

Mit sidste køb, en Mazda 626GE 2,0 16v fra 1992 til 26.000kr har dog ikke
været det bedste køb, jeg har måttet skifte en hel del på den, bla. komplet
udstødning

Så mit råd til dig inden du køber, check bilen så godt du kan på
pladsen...., bestem dig for prisen inden du byder, og hold dig til det.

mvh
Rasmus

Fra : Lille hjælper ;o\)

Dato : 25-02-04 18:53

"Henrik Jansen" <mailto:duerIkke@duerikke.dk> skrev i en meddelelse
"Bilauktionsfif"

> [...]
> andetsteds?
>
> Kort sagt:
> Har I nogle erfaringer med bilauktioner som I vil dele?

Pas på med at købe bil på auktion - men har ikke et par dages reklamationsret, som
en anden skrev - man har 1 time!!! og kun på motor og gearkasse. For en privat
uden det store kendskab til biler, kan det vise sig at få rigtig dårlige
konsekvenser. Man kan være heldig, men man kan sandelig også brænde fingrene noget
så eftertrykkeligt.

Alt i alt kommer det jo an på, hvor risikovillig man er, også ved at købe en brugt
bil hos en privat - der er ingen reklamationsret, og hos private er der større
chance for, at man køber en bil med restgæld - der er altså uærlige mennesker, som
køber og sælger "skrot"-biler under dække af, at det er deres egen bil.
Hos en bilforhandler har du alligevel en del fordele, og du kan tage tilbage til
deres forretning og tale med dem. Ofte kan man også hos en bilforhandler købe sin
bil uden garanti og på den måde få nedslag i prisen. Du kan sagtens finde brugte
biler i den prisklasse hos en forhandler - jeg kender en god en, han er bare i
KBH. Jeg har nu købt bil af ham 2 gange, og har overhovedet ikke haft problemer
med dem - se evt. www.rg-biler.dk jeg anbefaler ham gerne

Held og lykke i din søgen.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.176.201)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-02-04 20:17

o) wrote:
> Jeg har nu købt
> bil af ham 2 gange, og har overhovedet ikke haft problemer med dem -
> se evt. www.rg-biler.dk jeg anbefaler ham gerne

Ikke for noget, men den anbefaling er ikke 5 potter pis værd.

Den anonyme "Lille Hjælper", der sender via Autoatlas, ejer måske RG biler?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Wheeler

Dato : 25-02-04 21:15

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn .

> Ikke for noget, men den anbefaling er ikke 5 potter pis værd.

[KLIP]
Muligt, men han pointerer som den første/og hidtil eneste (før nu!), at der
er 1 TIMES reklamationsret på motor/gearkasse ved køb på de officielle
bilauktioner :-/

Det betragter jeg som en "lille hjælp" for en potientel
"første-gangs-auktionskøber"

Wheeler

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-02-04 06:47

Wheeler wrote:

> [KLIP]
> Muligt, men han pointerer som den første/og hidtil eneste (før nu!),
> at der er 1 TIMES reklamationsret på motor/gearkasse ved køb på de
> officielle bilauktioner :-/

Ja, men det har da ikke en skid med anbefalingen at gøre...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-02-04 22:01

Henrik Jansen wrote:

> Kan jeg risikere at købe en bil med "restgæld" i (eller hvad det nu
> hedder?)?

Det tror jeg ikke du skal være bange for, her på Sjælland har bil
auktionerne en restgælds-garanti, så mon ikke de også har det andre steder.

> Er det ikke korrekt at priserne på bilauktioner er væsentlige lavere
> end andetsteds?

Jo som regel ligger de noget under normal udsalgspris, det sker dog at nogen
bliver budt urealistsik højt op.

> Kort sagt:
> Har I nogle erfaringer med bilauktioner som I vil dele?

Har man forstand på biler kan man gøre et godt køb, hvis ikke så risikerer
man det stik modsatte.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : H.S.

Dato : 27-02-04 14:08

"Henrik Jansen" <duerIkke@duerikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil jeg gerne slippe for forhandlerpriser.
> Har I nogle tips til hvad jeg skal holde øje med?

Husk at det beløb du byder, oftest er excl. auktionsgebyrer som kan være op
til (jeg mener at have hørt 20%) som lægges oveni. Desuden kan budene ske at
være excl. moms.

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/