Gamle hunde og tænder !
Fra : Holm

Dato : 25-02-04 14:24

Hej NG...

Så har min dejlige gamle vovse lige fået 4 tænder trukket ud ...der var
store huller i de tre , og én var knækket , av av ..det fik mig lige til at
tænke på hvor mange af jer der regelmæssigt får chekket tænderne på hundene
, måske især de ældre ?

Dyrlægen sagde at min hund ihvertfald sikkert havde haft tandpine , og jeg
tænker at der kan gå mange hunde rundt med ondt i tænderne , og derfor
heller ikke får ordentligt udbytte af deres foder , eller værgrer sig ved at
spise....

Derudover fik vi jo chekket alt , og hvor er det altså bare en glæde , at få
beskeden : Din hund er tip top i orden , hans lunger og hjerte er super
gode....og så er han 13 år !! Jubiiii....

At give sin gamle hund en god alderdom er en glæde ...

Mange hilsener Holm, som igen kan tåle at blive åndet i hovedet af gamle
Thor.)

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 14:42

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> tænke på hvor mange af jer der regelmæssigt får chekket tænderne på

Mine bedsteforældre overtog en schæfer fra min faster for 8 år siden. Hunden
er nu tilbage hos min faster, da min farfar døde og min farmor brækkede
benet / hoften.
Den hund var også et smut forbi dyrlægen og det viste sig, at den også havde
meget dårlige tænder og også måtte have haft tandpine. Den har det nu godt
igen og ingen dårlig ånde mere.
Hunden har været hos dyrlæge ofte pga. gigt, men de har åbenbart ikke
efterset tænderne i et stykke tid, så det må man vel lige huske, at minde
dyrlægen om ( hvis de glemmer det ) når man nu alligevel er der, også
selvom ærindet måske er et andet, end et tandtjek / helbredsundersøgelse.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-02-04 15:09

> [...]

> At give sin gamle hund en god alderdom er en glæde ...
>
> Mange hilsener Holm, som igen kan tåle at blive åndet i hovedet af gamle

Hej Holm

Tja de bliver jo også gamle. Heldigvis har vi kun haft et tandproblem med
hunde, og det var i den anden ende. Mælketænder som ikke frivilligt ville
forlade pladsen, til fordel for de blivende, så de måtte hjælpes ud.
Hvorimod vi har haft en kat, som havde knækket toppen af en hjørnetand, så
roden stak op, og det kan virkeligt få en til at spise med stor
forsigtighed.

M.V.H.....Benny..

Fra : fam. Ager

Dato : 25-02-04 16:38

Hejsan!
Man burde helt sikkert få checket hunden i de aldrene år mindst 2 gange
årligt. Ikke kun pga. tænderne, men i det hele taget, der er mange ting der
kan tages i opløbet, så vovsen kan leve så problemfrit som muligt. Det er da
det mindste man kan gøre for hunden.
marie

---
T-man