Styring af båndbredde
Fra : Michael

Dato : 25-02-04 12:47

Hej NG!

Jeg har en 512/128 Kbit ADSL forbindelse hos TDC og har en Linux-server
(E-smith) som gateway m.v.

Jeg vil gerne kunne tildele de enkelte brugere på netværket en given
båndbredde ind imellem, sådan at f.eks. jeg og min datter hver især kan
surfe på nettet med 64 Kbit - og min søn kan hygge sig med resten til sit
Counter-strike spil over nettet.

Gerne en gratis løsning, evt. med et web-interface så man let kan styre
ressourcerne.

Jeg har på sourceforge.net bl.a. søgt efter 'bandwith control' og 'bandwith
limit', men ikke helt fundet det jeg skal bruge.

Har nogen af jeg gode erfaringer med et Linux (rpm) eller et Windows
program?

Hilsen Michael

Fra : Asger

Dato : 25-02-04 13:12

Hvis jeg ikke husker helt forkert, så har Clarkconnect det du søger.
Du kan prøve at kigge lidt på deres side - www.clarkconnect.org

Asger

Fra : Michael

Dato : 25-02-04 16:43

"Asger" <mail@NOSPAMMAM.tedbundy.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg ikke husker helt forkert, så har Clarkconnect det du søger.
> Du kan prøve at kigge lidt på deres side - www.clarkconnect.org
>
> Asger

Tak - jeg er ved at downloade iso-filen - er spændt på om den kan bruges!

Hilsen Michael