Hurra en dyremishandler er død
Fra : Lou

Dato : 25-02-04 12:21

Hej...

Jeg har den gode nyhed fra "hestens mund" at det passer...

Jeg kan måske godt forstå at nogle ikke bryder sig om at jeg jubler,
men efter hvad jeg har gået igennem med den mand, så
))))))))))))))))))))
En tung sten er løftet fra mit hjerte.

-Og nej Verner jeg er ikke fuld eller på piller - bare utroligt glad.
God smag eller ej...jeg er glad. Ikke flere dyr der lider hos
ham...tjek ham hos dyrlægeforeningen go fødevareministeriet, de har
haft MANGE sager med ham...
Det er bare en skam at man står så dårligt i bahandlingen af disse
sager - når man køber en hund er man forbruger og hunden er en tilg,
men hvis man taget til dyrlægen og får en fejlbehandling , ja så har
man ikke en "hunds ret" så at sige, jeg håber at vi kan få det lavet
om...

Grunden til at man ikke kan finde tråde på Breth-Hansen, kan måske
være at det var i sommers at det var oppe at vende her i NG.

mvh
Lou

Fra : Susanne Drews

Dato : 25-02-04 12:44

On 25 Feb 2004 03:20:42 -0800, odin@paradis.dk (Lou) wrote:

>Grunden til at man ikke kan finde tråde på Breth-Hansen, kan måske
>være at det var i sommers at det var oppe at vende her i NG.

Der kan findes en del om Breth-Hansen ved at søge på nettet, men intet
om hans evt. bortgang. At du skulle have det "fra hestens egen mund"
ville svare til, at manden selv skulle have fortalt dig, at han er død
- naaah ;-/.

Jeg har nu spurgt på navneredaktionen på Horsens Folkeblad, om man her
kender noget til dødsfaldet. Får jo se, om jeg får svar.

Venligst
Sus

Fra : Susanne Drews

Dato : 25-02-04 15:07

On Wed, 25 Feb 2004 12:44:24 +0100, Susanne Drews <igenia@ofir.dk>
wrote:

>Jeg har nu spurgt på navneredaktionen på Horsens Folkeblad, om man her
>kender noget til dødsfaldet. Får jo se, om jeg får svar.

Og jeg har efterfølgende modtaget dette svar:

Kære Susanne
Jeg er sikker på, at han ikke er død. Til gengæld er en anden
dyrlæge, en seriøs forsker, med mellemnavnet Breth, død
indenfor de sidste to-tre uger. Dette er blot, som jeg husker
det, fordi jeg netop tjekkede, om det var den "lokale". Med
venlig hilsen

Jens Troense
Horsens Folkeblad
Navneredaktionen

Så vi må nok erkende, at rygtet om Jens Breth-Hansens død er stærkt
overdrevet.

/Sus

Fra : Lou

Dato : 25-02-04 22:12

Susanne Drews <igenia@ofir.dk> wrote in message news:<ed2p30dau8ngb1l70lcbhqn55hr2aip1ko@4ax.com>...

> [...]
>
> Jeg har nu spurgt på navneredaktionen på Horsens Folkeblad, om man her
> kender noget til dødsfaldet. Får jo se, om jeg får svar.

Hej...

Jeg har fået det at vide af Falck, så...
Jeg tror ikke Horsens folkeblad giver noget, da han er fra Lauerbjerg
ved Y. Hadsten, prøv hadstenbladet eller Randers amts avis...

mvh
Lou

Fra : Susanne Drews

Dato : 25-02-04 22:32

On 25 Feb 2004 13:11:46 -0800, odin@paradis.dk (Lou) wrote:

>Hej...
>
>Jeg har fået det at vide af Falck, så...

Sladder kan man høre allevegne - men man kan lade være at kolportere
løse rygter.

>Jeg tror ikke Horsens folkeblad giver noget, da han er fra Lauerbjerg
>ved Y. Hadsten, prøv hadstenbladet eller Randers amts avis...

Hvor Breth-Hansen BOR, ved jeg ikke, men han er så sandelig her fra
Horsens, hvor han også har en af sine klinikker. Folkebladet har
skrevet om ham adskillige gange, derfor fæster jeg mere lid til
troværdigheden af en navngiven kilde på bladets navneredaktion end nok
så mange rygter, om de så er fra "Falck" eller Fandens Oldemor.

Venligst
Sus

Fra : Lou

Dato : 26-02-04 08:45

Susanne Drews <igenia@ofir.dk> wrote in message news:<9p4q30prb984kjpjba3a7jrchuopvd29jk@4ax.com>...

> Sladder kan man høre allevegne - men man kan lade være at kolportere
> løse rygter.

Det er ikke løse rygter - svinet er død)))

> Hvor Breth-Hansen BOR, ved jeg ikke, men han er så sandelig her fra
> Horsens, hvor han også har en af sine klinikker.

Du snakker om hans fætter og han er desværre ikke død - endnu...
Ham her har klinik i Randers og ejer Lauerbjerg dyrehospital ved
Hadsten -fætter ejer klinikker i Århus , Horsens , Odense og vist nok
Kolding...
og har volds sager kørende, skattesager, bolig sager og uduligheds
sager hos dyrlægeforeningen m.m. - så han er ikke meget bedre...

Folkebladet har
> skrevet om ham adskillige gange,
Ja - de har , men det er ikke den samme Breth -Hansen, den døde B-H
var nok 20år ældre, det var ham som var dyrlægen i station2's serie om
politihunden Cato...
derfor fæster jeg mere lid til
> troværdigheden af en navngiven kilde på bladets navneredaktion end nok
> så mange rygter, om de så er fra "Falck" eller Fandens Oldemor.

....der er to dyrlæger Jens og Hans Breth-Hansen
De er lige dårlige...

Og jeg vil modsætte mig at du sammenligner Falck og fandens
oldemor...Eftersom at det var Falck som hentede ham....ok forhåbenlig
også fanden, så måske kan du sammenligne lidt...

> Venligst
Lou

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-04 08:48

"Lou" <odin@paradis.dk> wrote in message
> [...]
> Ja - de har , men det er ikke den samme Breth -Hansen, den døde B-H
> var nok 20år ældre, det var ham som var dyrlægen i station2's serie om

Det var helt sikkert Bille Ruwald.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Winther

Dato : 26-02-04 09:28

> Det var helt sikkert Bille Ruwald.

Ja, han hældte vand ud af ørerne på et tidspunkt, men jeg tror han var i
forbindelse med en anden dyrlæge da Cato var halt.
Filmen ligger på Catos hjemmeside, hvis nogen vil kigge efter...

Vh. Winther

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-04 09:33

"Winther" <Falk-Petersen@sletget2netadsl.dk> wrote in message

> [...]
> forbindelse med en anden dyrlæge da Cato var halt.
> Filmen ligger på Catos hjemmeside, hvis nogen vil kigge efter...

Vel ikke din Cato ? Det er da en lab ikke ?

Kender du adressen ?

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Winther

Dato : 26-02-04 10:36

> "Winther" <Falk-Petersen@sletget2netadsl.dk> wrote in message

> om

> Vel ikke din Cato ? Det er da en lab ikke ?

Nej, jeg er racist, kun schæfere dur

> Kender du adressen ?

Ja, den er www.qato.dk
Der ligger hele udsendelsen fra station 2, som hed fra hvalp til våben.
Qato var i øvrigt med til DM 2003 i Dansk Politihundeforening, hvor han blev
nummer 2 i patruljeklassen. En kuldsøster blev nummer 3.

Vh. Winther

Fra : Susanne Drews

Dato : 26-02-04 12:38

On 25 Feb 2004 23:44:45 -0800, odin@paradis.dk (Lou) wrote:

> [...]
>og har volds sager kørende, skattesager, bolig sager og uduligheds
>sager hos dyrlægeforeningen m.m. - så han er ikke meget bedre...

Hm, det ændrer ikke ved, at du bl.a. skriver om den dyrlæge, der er
død:

"God smag eller ej...jeg er glad. Ikke flere dyr der lider hos
ham...tjek ham hos dyrlægeforeningen go fødevareministeriet, de har
haft MANGE sager med ham..."

Jeg har søgt energisk på nettet uden at kunne finde ét negativt ord om
Hans Ole Breth-Hansen. Men derimod temmelig mange om Jens
Breth-Hansen.

Det er muligt, du har styr på, hvilken Breth-Hansen-dyrlæge, det er,
der afgået ved døden. Men du har tydeligvis ikke fod på, hvem der
er/var hvem i levende live...

Venlig hilsen
Sus

Fra : Lou

Dato : 26-02-04 18:09

> [...]
> haft MANGE sager med ham..."
>
> Jeg har søgt energisk på nettet uden at kunne finde ét negativt ord om

Nu er det jo heller ikke alle der er lige gode til at bruge nettet..

> [...]

det er muligt, du har styr på, hvilken Breth-Hansen-dyrlæge, det er,
> der afgået ved døden. Men du har tydeligvis ikke fod på, hvem der

Jeg tror nu nok jeg ved hvilken dyrlæge der slog min hund ihjel var...

> Venlig hilse

Lou

Fra : Pia Nave

Dato : 26-02-04 18:02

Lou wrote:

> [...]
> Ham her har klinik i Randers og ejer Lauerbjerg dyrehospital ved
> Hadsten -fætter ejer klinikker i Århus , Horsens , Odense og vist nok

Er du sikker?? Så vidt jeg er orienteret har den afdøde (som er Hans
Breth-Hansen) _kun_ Østjysk Dyrehospital.....resten af klinikkerne du
nævner er ejet af broderen/fætteren (whatever!)Jens Breth-Hansen.....og
det er _ham_ med alle sagerne!!! Hans Breth-Hansen (afdøde) har der
såmænd ikke været noget vrøvl med........

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-02-04 17:42

> [...]
>
> Jeg kan måske godt forstå at nogle ikke bryder sig om at jeg jubler,
> men efter hvad jeg har gået igennem med den mand, så

Hvis han var død så er det altså ikke bare manden der er gået bort... Der er
en hel familie i sorg så og når du jubler over hans død udviser du samtidig
mangel på respekt og medfølelse for efterladte der faktisk kan være rigtig
søde og rare mennesker!!

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-02-04 03:44

On Wed, 25 Feb 2004 17:42:03 +0100, "Rinnie Ilsøe"
<reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote:

> [...]
>mangel på respekt og medfølelse for efterladte der faktisk kan være rigtig

nå er det måske sådan at han har udvist særlig meget respekt over for
kamphunderacerne som bare skulle forbydes osv ?med deres skræmmende
strittende ører osv jeg kan ikke holde rede på alt det pis manden har
lukket ud !var det ikke ham der samtidig kuperede hundeører på sin
klinik i tyskland ? er han ikke en dyrplager, og dømt for det "noget
på grøndland" ? jo !er han ikke smidt ud af dyrelægeforeningen ?
hvorfor faen skulle man vise respekt overfor sådan en nar ?

i store og brede hundeejerkredse vil han ikke være savnet den dag han
dør hvis det altså ikke er sket endnu.

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-02-04 20:24

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> i store og brede hundeejerkredse vil han ikke være savnet den dag han
> dør hvis det altså ikke er sket endnu.

Du har bare overhovedet ikke læst hvad jeg har skrevet eller også forstår du
ikke en brik af det! Du svarer i øst som jeg skriver i vest!

Rinnie

Fra : Verner

Dato : 25-02-04 20:35

On Wed, 25 Feb 2004 18:44:18 -0800, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

> [...]
>hvorfor faen skulle man vise respekt overfor sådan en nar ?
>
>i store og brede hundeejerkredse vil han ikke være savnet den dag han

En gang snæversynet bræk, der ikke berettiger denne slags skriverier.

"i store og brede hundeejerkredse vil han ikke være savnet" - hvad ved
du overhovedet om det ?

Føj..

Verner

Fra : Susanne Drews

Dato : 25-02-04 22:43

<nobody@home.com> wrote:
> [...]
>på grøndland" ? jo !er han ikke smidt ud af dyrelægeforeningen ?
>hvorfor faen skulle man vise respekt overfor sådan en nar ?

Nu synes jeg snart, det her vanvid må være nok!!! Dels er dyrlæge Jens
Breth-Hansen ifølge pålidelig kilde (Horsens Folkeblad) ikke død. Dels
ser det ud til, at du er i fuld gang med at blande en anden
discount-dyrlæge, nemlig Bille Ruwald fra Hokkerup Dyreklinik ind i
det ikke-eksisterende dødsfald!

Jeg har i øvrigt fået mine hunde vaccineret hos Ruwald adskillige
gange - det kostede det halve, og jeg har aldrig oplevet andet end
kompetent og venlig service på hans klinik. Det samme gjorde sig
gældende for de massevis af andre dyreejere, man uvægerlig får sig en
snak med i venteværelset sådan et sted.

Om Bille Ruwald har en tysk klinik, ved jeg ikke. Men jeg ved, at der
er ret mange danske hundeejere, der stadig er ligeglade med forbudet
mod øre- og halekupering og glad og gerne får disse ting foretaget
lige syd for grænsen. Her må det være suverænt op til den enekelte
dyrlæge at holde sig indenfor tysk lovgivning?

Mig bekendt er Ruwald junior heller ikke "dømt for noget på Grønland",
men derimod for at have udsat en værnepligtig for noget grumt under en
øvelse i Danmark for et par år siden.

Det er ikke, fordi jeg skal forsvare hverken Breth eller Ruwald, men
jeg bryder mig ikke om den form for hetz, der kører her lige nu...

Venlig hilsen
Sus

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-02-04 19:55

On Wed, 25 Feb 2004 22:42:39 +0100, Susanne Drews <igenia@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>ser det ud til, at du er i fuld gang med at blande en anden
>discount-dyrlæge, nemlig Bille Ruwald fra Hokkerup Dyreklinik ind i

,nå undskyld jeg har forvekslet dem så bille ruwald var ham jeg
godt kunne undvære

> [...]
>kompetent og venlig service på hans klinik. Det samme gjorde sig
>gældende for de massevis af andre dyreejere, man uvægerlig får sig en

,ja en vacination ville selv jeg kunne klare for dig, det gør nu ikke
en mand til en god dyrlæge efter min mening.

> [...]
>lige syd for grænsen. Her må det være suverænt op til den enekelte
>dyrlæge at holde sig indenfor tysk lovgivning?

,nej manden sad i tv og ville have kamphunde forbudt, og kom med deres
strittende kuperede ører som grund at de så uhyggelige ud når de kom
løbende med disse ører ! og så kuperer han selv syd for grænsen !? så
er man da et dobbelmoralsk svin ! det kan ingen da være uenige med mig
i ?

>Mig bekendt er Ruwald junior heller ikke "dømt for noget på Grønland",
>men derimod for at have udsat en værnepligtig for noget grumt under en
>øvelse i Danmark for et par år siden.

ja manden er jo syg i hovedet ! og så samtidig dyrlæge for politiet

>Det er ikke, fordi jeg skal forsvare hverken Breth eller Ruwald, men
>jeg bryder mig ikke om den form for hetz, der kører her lige nu...

manden laver ikke andet end selv at køre hetz imod kamphunderacer "med
kuperede ører" hvorfor skulle man snakke pænt om ham ?

Fra : Susanne Drews

Dato : 26-02-04 11:48

On Thu, 26 Feb 2004 10:55:26 -0800, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:
>,nå undskyld jeg har forvekslet dem så bille ruwald var ham jeg
>godt kunne undvære

Der er såmænd også mennesker i mit liv, jeg godt kunne være foruden;
alligevel finder jeg det usmageligt at "danse på andre folks grav" -
også selv om dansen "kun" foregår i en NG.

>,ja en vacination ville selv jeg kunne klare for dig, det gør nu ikke
>en mand til en god dyrlæge efter min mening.

Nej, men lave priser gør heller automatisk nogen til en dårlig
dyrlæge!

> [...]
>løbende med disse ører ! og så kuperer han selv syd for grænsen !? så
>er man da et dobbelmoralsk svin ! det kan ingen da være uenige med mig

Jeg kan da sagtens være uenig . Manden har nogle holdninger til
kamphunde, som du ikke er enig i. Fair nok. Derudover er han dyrlæge
og udfører det arbejde, kunderne ønsker - det kan jeg ikke se den
store dobbeltmoral i. Der er skiseme da andre racer end Bullterrier,
der gennem tiden har fået kuperet ører/hale.

>ja manden er jo syg i hovedet ! og så samtidig dyrlæge for politiet

Jeg tør slet ikke udtale mig så bombastisk om andres mentale tilstand!

>manden laver ikke andet end selv at køre hetz imod kamphunderacer "med
>kuperede ører" hvorfor skulle man snakke pænt om ham ?

Fordi hverken du eller den hunderace, du er fortaler for, vinder noget
ved at lade være... Måske .

Venlig hilsen
Sus

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-02-04 23:44

On Thu, 26 Feb 2004 11:48:14 +0100, Susanne Drews <igenia@ofir.dk>
wrote:

>Der er såmænd også mennesker i mit liv, jeg godt kunne være foruden;
>alligevel finder jeg det usmageligt at "danse på andre folks grav" -
>også selv om dansen "kun" foregår i en NG.

jeg danser heller ikke på nogens grav, jeg siger bare at manden ikke
vil blive savnet, jeg vil da ikke juble over hans eventuelle død, men
jeg vil da absolut heller ikke ligge søvnløs over det

>Nej, men lave priser gør heller automatisk nogen til en dårlig
>dyrlæge!

næææee men hvorfor tror du at han er nød til at være billig ? det er
jo nok ikke noget han gør for at være flink vel

> [...]
>store dobbeltmoral i. Der er skiseme da andre racer end Bullterrier,
>der gennem tiden har fået kuperet ører/hale.

jammen hvis du syntes at dobbeltmoral er ok, så kan vi jo slet ikke
blive enige, men jeg ved at de fleste er imod det.

>Jeg tør slet ikke udtale mig så bombastisk om andres mentale tilstand!

>Fordi hverken du eller den hunderace, du er fortaler for, vinder noget
>ved at lade være... Måske .

,,tjae jeg syntes nu at det er ok at der er mennesker man ikke kan
lide, om man vinder noget ved det eller ej

Fra : Susanne Drews

Dato : 26-02-04 15:49

On Thu, 26 Feb 2004 14:43:41 -0800, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

>jeg danser heller ikke på nogens grav, jeg siger bare at manden ikke
>vil blive savnet, jeg vil da ikke juble over hans eventuelle død, men
>jeg vil da absolut heller ikke ligge søvnløs over det

Unddskyld - formuleringen var ikke specielt møntet på dig. Jeg blev
"bare" vred over tonen i en del indlæg, da (den forkerte) Breth-Hansen
blev erklæret død. For som andre har skrevet: Et dødsfald efterlader
andre i sorg - det bør man trods alt respektere.

>næææee men hvorfor tror du at han er nød til at være billig ? det er
>jo nok ikke noget han gør for at være flink vel

Såvidt jeg er orienteret var/er Bille Ruwald ikke nødt til at være
billig - han vælger at være det! Lidt på samme måde som optiker Louis
Poulsen, der er ugleset i Optikerforeningen, fordi han hellere vil
have flere kunder end branchens traditionelt skyhøje avance. Egentlig
er det vist selve grundtanken bag discountbegrebet? Jeg kan huske, at
Bille Ruwald engang fortalte, hvad han betalte for den vaccine, mine
hunde skulle have. Selv med hans "dumpingpiser", var dækningsgraden
flottere end i så mange andre brancher.

Jeg bor ikke længere i det sønderjyske, så det er nogle år siden, jeg
har været på Hokkerup Dyreklinik. Men i hvert fald dengang var det et
herligt sted, hvor man som kunde (der kunne være nogen ventetid, når
der var "åben konsultation") vidste, hvor kaffekanden stod. Tonen var
bramfri - hvilket passer mig helt fint, jeg er ejer af min hund - ikke
dens "moooar" .

>jammen hvis du syntes at dobbeltmoral er ok, så kan vi jo slet ikke
>blive enige, men jeg ved at de fleste er imod det.

Jeg bryder mig ikke om kupering - ud over på de brugsracer, hvor det
er direkte hensigtsmæssigt (og guddødemig forbudt). Men det får mig
ikke til at synes, at det er dobbeltmoralsk ikke at kunne lide
kamphunde og deres evt. kuperede kropssprog - og i kraft af sit fag -
kupere ører. Get real . Hvis du går ind til en frisør og beder om
en frisure, der ikke klæder dig, er det dit valg. Frisøren kan da
rådgive dig - men hvis du insisterer, skulle vedkommende da være dum
for ikke at efterkomme dit ønske - hvis det i øvrigt ligger inden for
lovgivningens rammer. Og det går såvel øre- som halekupering mig
bekendt lige syd for den dansk/tyske grænse, hvor Ruwald efter dit
udsagn skulle praktisere "dobbeltmoral".

Mig bekendt laver "manden" meget andet - passer sin dyrlægepraksis
bl.a.. Hvor jeg altså har været adskillige gange - og til enhver tid
ville opsøge igen, hvis jeg kom til at bo på de kanter. (Herren
forbyde det, men det er om noget OT *G*).

>,,tjae jeg syntes nu at det er ok at der er mennesker man ikke kan
>lide, om man vinder noget ved det eller ej

Som teenager havde jeg en veninde, der opdrættede det, der (i hvert
fald dengang) hed Staffordshire Bull Terrier. Det var længe inden,
"kamphunde" blev moderne - vi er tilbage i halvfjerdserne. Selv om jeg
således har haft lejlighed til at se disse hunde på tæt hold -
inklusive at lege med hvalpe (og de er altid "nuttede"), kan jeg
stadig ikke fordrage racen!

Og sådan er vi "hundemennesker" jo nok bare forskellige. Selv kunne
jeg ikke drømme om at nøjes med én hundedyr racehund, når jeg
væsentlig billigere kan få mange flere racer samlet i én hund. Aktuelt
har jeg ½ abrikosfarvet dværgpuddel / ½ ruhåret foxtrot som
"kombimodel" .

Men respekt for, at du har andre præferencer - jeg syns bare ikke, du
taler deres sag særlig godt ved at fordømme (dig ubekendte)
emkeltpersoner - og det hænger da slet ikke sammen med det nick, du
bruger her! Bevares - medmindre du er af et dårligt kuld .

Venligst
Sus

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-02-04 01:37

On Thu, 26 Feb 2004 15:49:21 +0100, Susanne Drews <igenia@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>ikke til at synes, at det er dobbeltmoralsk ikke at kunne lide
>kamphunde og deres evt. kuperede kropssprog - og i kraft af sit fag -

jammen han er imod det i Danmark, men henviser folk til sin tyske
klinik !? get selv real dobbelmoral så det basker, ellers ved jeg
ikke hvad du lægger i ordet

> [...]
>således har haft lejlighed til at se disse hunde på tæt hold -
>inklusive at lege med hvalpe (og de er altid "nuttede"), kan jeg

jammen tillykke med det da

> [...]
>væsentlig billigere kan få mange flere racer samlet i én hund. Aktuelt
>har jeg ½ abrikosfarvet dværgpuddel / ½ ruhåret foxtrot som

jammen det er da også godt at der er folk som dig der kan tage alle de
gadekryds andre ikke vil have, flot !

> [...]
>emkeltpersoner - og det hænger da slet ikke sammen med det nick, du
>bruger her! Bevares - medmindre du er af et dårligt kuld .

jeg mener at det er ok at ikke kunne lide enkeltpersoner, og bare
fordi jeg har en special hund har jeg vel også lov til at have
meninger ikke, eller skulle jeg være total vattet og politisk korekt
for at virke som et godt eksempel ?

Fra : Susanne Drews

Dato : 26-02-04 17:09

On Thu, 26 Feb 2004 16:37:05 -0800, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

>jammen han er imod det i Danmark, men henviser folk til sin tyske
>klinik !? get selv real dobbelmoral så det basker, ellers ved jeg
>ikke hvad du lægger i ordet

Nu er du på Herrens mark. For det er dokumenterbart, at Bille Ruwald
på dansk TV har sagt, at de kuperede ører efter hans mening får
Bullterrierer til ar se endnu værre ud, end de behøver! Men hvor er
din dokumentation for, at han *kun* "trimmer bullies - og ikke måske
snupper et par haleled på en Springer-hvallp?

Selvfølgelig er det OK, at der er mennesker, man ikke kan lide. Men
som jeg har kunnet læse mig mig til, kender du hverken Breth-Hansen
eller Ruwald og ville da tale "sagen" bedre ved at bekæmpe holdningen
fremfor manden?

>jammen tillykke med det da

Ikke spor at gratulere med - disse - velopdragne - hunde havde et fra
mit perspektiv lidet sympatisk sind. Det betyder bare ikke, at hundene
er "forkerte" - vel . Men sgu heller ikke, at jeg "logrer", når jeg
møder dem.

>jammen det er da også godt at der er folk som dig der kan tage alle de
>gadekryds andre ikke vil have, flot !

Faktisk tror jeg, vi er rigtig mange, der hjertens gerne vil have
"gadekryds". Det er imidlertid blevet svært, fordi fronterne er ved at
være trukket så skarpt op, at aftager jeg en "hul-i.hæk-hund", er jeg
dernæst absvarlig for, om den, der oprindelig smuttede gennem hækken,
var DKK-avlsgodkendt!

> [...]
>fordi jeg har en special hund har jeg vel også lov til at have
>meninger ikke, eller skulle jeg være total vattet og politisk korekt

Selvfølgelig har du ret til dine meninger - men - og det er vist endda
i direkte lod med meningen med usenet jagt bolden - ikke manden!

- Og så er vi retur. Hvad enten "Lou" erkender sin sammenblanding af
identieteter eller ej - stopper man ikke dårlige dyrlægers praksis ved
at danse fandango på deres tilfældige slægtninges grav o:)),

Venligst
Sus

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 26-02-04 17:49

Hej.

Kan I ikke flytte denne snak over i dk.snak.mudderkastning?

MVH Camilla.

Fra : Susanne Drews

Dato : 26-02-04 18:57

On Thu, 26 Feb 2004 17:49:13 +0100, "Camilla W. Pedersen"
<camillawp@mail.dk> wrote:

>Hej.
>
>Kan I ikke flytte denne snak over i dk.snak.mudderkastning?

Sikkert - hele usenet kunne snildt rummes i den ene "konfenrece" ;--).
Men nej! Nogle har mistet deres kæledyr på grund af en navngiven
dyrlæge. Andre jubler over hans fætters (?) bortgang - andre igen
mener, det er en helt tredje dyrlæge, der er skyld i al landsens
ulykker.

Dette emne er - fra mit perspektiv relevant her - kan du ikke klare
det, kan du vel få dig et mudderbad på en skønhedssalon så længe?

Venligst
Sus

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 26-02-04 19:19

"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dette emne er - fra mit perspektiv relevant her - kan du ikke klare
> det, kan du vel få dig et mudderbad på en skønhedssalon så længe?

Ja, emnet er relevant nok, men måden der tales på er efter min mening ikke
sådan der bør tales i en gruppe som denne. Da er dk.snak.mudderkastning
efter min mening den eneste relevante gruppe.

MVH Camilla.

Fra : Susanne Drews

Dato : 26-02-04 19:22

On Thu, 26 Feb 2004 19:18:36 +0100, "Camilla W. Pedersen"
<camillawp@mail.dk> wrote:

>Ja, emnet er relevant nok, men måden der tales på er efter min mening ikke
>sådan der bør tales i en gruppe som denne. Da er dk.snak.mudderkastning
>efter min mening den eneste relevante gruppe.

Jamen - du har da ret i, at det ligner "mudderkastning", når "Lou"
skider højt og flot på, hvem hun måtte lyve død i denne konference.
Men snakken hører stadig hjemme lige præcis her - fordi udgangspunktet
er brådne kar i dyrlægekredse! Og dem kommer vi IMHO ikke til livs ved
at flytte deatten til andre grupper.

/Sus

Fra : Karina og Christian

Dato : 26-02-04 20:25

"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> wrote in message
[klip]
> Jamen - du har da ret i, at det ligner "mudderkastning", når "Lou"
> skider højt og flot på, hvem hun måtte lyve død i denne konference.

Jeg er stadig ikke med. "Løjet død". Har Lou egentlig nogensinde nævnt
fornavnet på den dyrlæge, der er død? Er det ikke bare fordi *alle* åbenbart
mener, Lou må tale om Jens, men Lou i virkeligheden sagtens kunne tale om en
anden?

Karina

Fra : Susanne Drews

Dato : 26-02-04 22:37

On Thu, 26 Feb 2004 20:24:54 +0100, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

> [...]
>mener, Lou må tale om Jens, men Lou i virkeligheden sagtens kunne tale om en

Ja, åbenbart! Og da man vist skal bo omkring Langå for at vide, at der
er/var mere end én dyrlæge Breth-Hansen, er forvirringen naturlig.
Ikke mindst da "Lou" tilskrev afdøde Jens Breth-Hansens generalieblad,
omdømme m.v. Helt grotesk blev det, da den næste fluks "aflivede"
Bille Ruwald... Sååå deeet, som de siger her i Jylland.

Venligst
Sus

Fra : Karina og Christian

Dato : 26-02-04 22:50

"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> wrote in message
[klip]
> Ja, åbenbart! Og da man vist skal bo omkring Langå for at vide, at der
> er/var mere end én dyrlæge Breth-Hansen, er forvirringen naturlig.

Tja, jeg kender ikke til nogen af de omtalte dyrlæger. Jeg bemærkede bare,
at næsten alle skrev om Jens Brecht-Hansen; dog var der nogen, der bragte
andre navne på banen - øjensynligt familiemedlemmer?

> Ikke mindst da "Lou" tilskrev afdøde Jens Breth-Hansens generalieblad,
> omdømme m.v. Helt grotesk blev det, da den næste fluks "aflivede"
> Bille Ruwald... Sååå deeet, som de siger her i Jylland.

Tja, nu er jeg Nordjyde med stort N, så jeg den kender jeg godt

Karina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-02-04 06:13

Sus skrev
<Ja, åbenbart! Og da man vist skal bo omkring Langå for at vide, at der
er/var mere end én dyrlæge Breth-Hansen, >

Næh man behøver skam ikke være nordjyde for at vide det, der er mennesker i
den modsatte ende af landet der vidste det.

<Ikke mindst da "Lou" tilskrev afdøde Jens Breth-Hansens
generalieblad,omdømme m.v. >

Tjaa fætter/bror har skam haft sine egne egne sager, selvom han ikke helt er
i klasse med Jens Breth Hansen.

Sååå deeet..........................

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-02-04 05:28

On Thu, 26 Feb 2004 17:08:43 +0100, Susanne Drews <igenia@ofir.dk>
wrote:

>Nu er du på Herrens mark. For det er dokumenterbart, at Bille Ruwald
>på dansk TV har sagt, at de kuperede ører efter hans mening får
>Bullterrierer til ar se endnu værre ud, end de behøver!

han udtalte sig om staffordshire terriere ikke bullterriere de har
altså naturligt strittende ører !

Men hvor er
>din dokumentation for, at han *kun* "trimmer bullies - og ikke måske
>snupper et par haleled på en Springer-hvallp?

,det er sku da lige meget hvilke hunde han gør det på ! han er imod
det i danmark når han er i tv, men når han skraber penge sammen på sin
tyske klinik så er det helt fint ! det er dobbelmoral og der er
tonsvis af andre grunde til at manden ikke vil være savnet den dag han
ikke er her mere, det gidder jeg egentlig ikke diskutere, da jeg ved
at jeg har ret, han er en af de mest forhadte dyrlæger herhjemme

Fra : Karina og Christian

Dato : 26-02-04 20:31

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
[klip]
> ,det er sku da lige meget hvilke hunde han gør det på ! han er imod
> det i danmark når han er i tv, men når han skraber penge sammen på sin
> tyske klinik så er det helt fint ! det er dobbelmoral og der er

Er der ikke også nogen, der synes, at moral er godt, mens dobbeltmoral er
dobbelt så godt?

Karina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-02-04 05:46

On Thu, 26 Feb 2004 20:30:52 +0100, "Karina og Christian"
> [...]

>[klip]
>
>Er der ikke også nogen, der synes, at moral er godt, mens dobbeltmoral er

jo det kan godt være at han er en af dem måske det kunne være en
af grundene til at han blev smidt ud af dyrlægeforeningen

Fra : Karina og Christian

Dato : 26-02-04 20:49

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
[klip]
> jo det kan godt være at han er en af dem måske det kunne være en
> af grundene til at han blev smidt ud af dyrlægeforeningen

A ska' æt ku' sig' det Jeg kender ingen af de dyrlæger, der er tale om.

Men hvis det, du siger, er sandt (og hvorfor skulle det i øvrigt ikke være
det), så lyder det da godt nok noget besynderligt.

Karina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-02-04 06:12

On Thu, 26 Feb 2004 20:48:51 +0100, "Karina og Christian"
> [...]

>Men hvis det, du siger, er sandt (og hvorfor skulle det i øvrigt ikke være
>det), så lyder det da godt nok noget besynderligt.

nu er det et stykke tid siden at jeg læste om ham, men der stod på
dyrelægeforeningens hjemmeside på det tidspunkt at han var den eneste
dyrlæge der nogensinde var smidt ud af foreningen !

klip>

Alt om foreningen
Den Danske Dyrlægeforening er organisationen for den danske
dyrlægestand. De godt 3.000 medlemmer tæller praktiserende dyrlæger,
ansatte i det offentlige, ansatte i privatsektoren, studerende og
pensionister. De erhvervsaktive udgør ca. 2.600 medlemmer.

Liste over godkendte dyrehospitaler og -klinikker
http://www.ddd.dk/get/frameset/13507.html

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-02-04 06:43

> [...]

>Men hvis det, du siger, er sandt (og hvorfor skulle det i øvrigt ikke være
>det), så lyder det da godt nok noget besynderligt.

Læs lidt om bille ruwald her ! han blev smidt ud af den danske
dyrelægeforening for at have snydt med HD billeder af hunde sendt
forkerte billeder ind og lagt hundene så man ikke kunne se at de havde
dårlige hofter ! han er et rigtigt svin men døm selv

http://www.amstaffs.dk/DEBAT.htm

Fra : Susanne Drews

Dato : 26-02-04 22:41

On Thu, 26 Feb 2004 20:28:03 -0800, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

>han udtalte sig om staffordshire terriere ikke bullterriere de har
>altså naturligt strittende ører !

What do I know - jeg har selv stritører, men er så heldig at tilhøre
en race, hvor det er tilladt .

> [...]
>ikke er her mere, det gidder jeg egentlig ikke diskutere, da jeg ved
>at jeg har ret, han er en af de mest forhadte dyrlæger herhjemme

Jeg savner stadig, at du dokumenterer, at Ruwald kuperer ører på de
hunde, han er indædt modstander af. For hvis han nu i stedet klipper
ører på Boxere eller kuperer haler på Springer Spaniels - falder din
"argumentation" jo en del til jorden.

Venlig hilsen
Sus

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-02-04 16:51

On Thu, 26 Feb 2004 22:41:03 +0100, Susanne Drews <igenia@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>hunde, han er indædt modstander af. For hvis han nu i stedet klipper
>ører på Boxere eller kuperer haler på Springer Spaniels - falder din

Der er ikke noget der falder til jorden ! og jeg skal ikke dokumentere
noget som helst over for dig !han blev smidt ud af dyrlægeforeningen
!og det sker altså ikke hvis man er en god dyrlæge ! det kan ikke
diskuteres !Manden er et dumt svin !At forsvare en mand som ham, er
ren mudderkastning/spild af tid

Fra : Karina og Christian

Dato : 26-02-04 20:22

"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> wrote in message
[klip]
> Unddskyld - formuleringen var ikke specielt møntet på dig. Jeg blev
> "bare" vred over tonen i en del indlæg, da (den forkerte) Breth-Hansen
> blev erklæret død.

Ja undskyld, men er du egentlig sikker på, at det er "den forkerte"
Brecht-Hansen, der er blevet erklæret død? Så vidt jeg kan se det i de mange
indlæg, nævner Lou ikke et sted, at den dyrlæge vedkommende "fejrer" er død,
er Jens Brecht-Hansen. Derimod lyder det til at være en anden Brecht-Hansen,
Lou tænker på. Og som Lou siger, må Lou jo bedst selv vide, hvilken dyrlæge,
Lou tænker på.

For mig at se ser det ud til, at *alle andre* pr. definition regner med, at
det er Jens Brecht-Hansen, men det behøver måske ikke være tilfældet?

Det skal i øvrigt siges, at jeg ikke kender til nogen af de nævnte dyrlæger
i øvrigt. Det var bare et lille pip herfra

Karina

Fra : Lou

Dato : 27-02-04 08:20

> [...]
> indlæg, nævner Lou ikke et sted, at den dyrlæge vedkommende "fejrer" er død,

Korrekt det gør jeg ikke, for det er ikke ham der er død, det er hans
fætter Hans...det eneste de har med hinanden at gøre udover at være i
familie er deres syn på dyr...som man kun kan nære afsky over, at de
ville være dyrlæger er mig ubegribeligt...Hans Breth-Hansen var i sin
tig kendt for at være en go heste dyrlæge gofor at operere guld i
hofterne på hunde...men det er gået kraftigt ned af bakke for ham....

Derimod lyder det til at være en anden Brecht-Hansen,
> Lou tænker på. Og som Lou siger, må Lou jo bedst selv vide, hvilken dyrlæge,
> Lou tænker på.

Nemlig....jeg var i Lauerbjerg!

> For mig at se ser det ud til, at *alle andre* pr. definition regner med, at
> det er Jens Brecht-Hansen, men det behøver måske ikke være tilfældet?

Næh, men de håber måske

> Det skal i øvrigt siges, at jeg ikke kender til nogen af de nævnte dyrlæger
> i øvrigt. Det var bare et lille pip herfra
>
> Karina

Tak, alligevel for observationen...

mvh
Lou

Fra : Lou

Dato : 26-02-04 08:49

> [...]
> § 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Tak...

Fra : Pia Nave

Dato : 25-02-04 20:13

Lou wrote:
> [...]
> God smag eller ej...jeg er glad. Ikke flere dyr der lider hos
> ham...tjek ham hos dyrlægeforeningen go fødevareministeriet, de har

Hmmm.....forstår du stadig ikke at det er _hans bror_ der er død ?!?!

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Lou

Dato : 26-02-04 08:51

Pia Nave <pia_mig@nave.dk> wrote in message news:<403CF3AF.6050208@nave.dk>...

> Hmmm.....forstår du stadig ikke at det er _hans bror_ der er død ?!?!

Selv hmmm Det er hans fætter der er død - vi taler om 2 uduelige
dyrlæger det er ham fra Lauerbjerg der er død -ikke ham fra Århus og
Horsens, og det er BH fra Lauerbjerg jeg har udestående med - så jeg
har rigtigt fat i det...

Lou

Fra : Pia Nave

Dato : 26-02-04 18:08

Lou wrote:

> [...]
> dyrlæger det er ham fra Lauerbjerg der er død -ikke ham fra Århus og
> Horsens, og det er BH fra Lauerbjerg jeg har udestående med - så jeg

Bror/fætter......hip som hap Hovedsagen er, at det er den samme
person vi taler om. Men eftersom det er ham den anden Breth-Hansen
_alle_ har et udestående med, havde jeg enstemmigt besluttet, at det var
sikkert også ham _du_ mente
Sorry..........
Må jeg være så fræk og spørge om hvad der skete.....??

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Lou

Dato : 27-02-04 09:53

> Må jeg være så fræk og spørge om hvad der skete.....??

Ja, det må du gerne, men det er en lang historie...du får den i korte
hovedtræk...

Min hund begyndte en aften at se lidt tyk ud omk. maven og jeg trode
at det kunne være en maverulning, vi kørte til nærmeste dyrlæge som
ikke kunne sige om det var det eller ej, men henviste til Breth Hansen
i Lauerbjerg...vi var jo følgelig oppeat køre da maverulning jo er
farligt og skal gå hurtigt...vi ankom og BN tog imod, meget fåmældt (
ok ikke dyremishandling, men vi var jo MEGET kede af det ) han sagde
at det ikke var mave rulning, men væsske i bugen og han ville bedøve
hunden og suge ud...han tog snoren og sagde vi skulle køre hjem og han
ville ringe når der var nodet nyt...vi kunne lide at tage fra hunden,
men vi måtte ikke vente, da det ville gøre hunden urolig - vi kunne
ikke lide det men ville gøre hvad der var bedst - så vi køre, et pea
timer efter ringede han for at spørge hvilke bakterier hunden havde
været behandlet for ( han fik penecilin) det viste vi ikke - kun hvad
medicinen hed , vi gav han tlf.nr til vores egen dyrlæge som han så
kunne spørge ( vores egen dyrlæge blev nærmest overfaldet af ham i
tlf. - meget ubehagelig samtale ) bag efter ringede BH til og for at
spørge om han skulle operere hunden ( han mente ikke han ville
overleve men ville gerne prøve ) den anden mulighed var drop ud af
maven til næste morgen for at tømme ud - vi blev enige om at det nok
var bedst at prøve med drop og så se...
Kl 7,30 ringede jeg for at spørge om hvordan min hund havde det...men
fil et kæmpe møgfald i tlf. han skulle fandme nok ringe til mig og
ikke omvendt...jeg blev noget chokeret over den tone - men ringede
igen kl 9, fra parkeringspladsen ude foran hospitalet, BH var der ikke
og der var lukket, en hund hylede og skreg og vi tænkte vores....nå
men jeg fik endnu et møgfald...jeg spurte om min hund levede - det gad
han ikke svare på før kl 10 når de åbnede - idet samme kom en
dyresygeplejerske på arbejde, hun lukkede os ind - jeg sagde at jeg
ville se til min hund da hun ikke vidste noget om hvordan den havde
det...det kunne vi ikke umiddlbart få lov til, hun skulle først spørge
BH, som hun så ringede til...gæt!!! jar der fik jeg fo 3. gang en
spand lort i hovdet for at spørge til min hund ( som jo var i livsfare
)
han ville have at vi ventede med at se til vores hund ( som lå med
slanger ud af maven ) til han kom kl 10-11 han skulle først læse
avisen og drikke kaffe...
Det ville jeg ikke vente på jeg ville se min hund med det samme - jeg
viste stadig ikke om den var levende eller død - det ville BH ikke
oplyse mig om...Jeg gik forbi dyresygeplejersken og ind til rummet
hvor de havde hundene - min hund lå ligefor i et meget lille
transportbur i sit eget tis...( uden de slanger han skulle have i
sig)jeg tog min hund og sagde at vi kørte NU , vi kunne ikke få lov
til at gå uden at betale så jeg spurte hvad det kostede men fik at
vide at vi måtte vente til BH mødte - det ville vi ikke de kunne sende
en regning - så blev vi spærret døren...jeg masede forbi med min
sygehund og smed mit dankort som en garanti for at jeg ville betale,
jeg ville lige nu og her bare til min egen dyrlæge med min hund....
da vi kørt begyndte min hund at HYLE vi stoppede op og lukkede ham ud
- også tissede og tissede og tissede ham bagefter lagde han det
størdste "kage" jeg nogensinde har set....jeg mener at de fik en hund
ind med mave problemer og så kan de ikke engang lufte hunden....((
Da vi kom til vores egen dyrlæge fik hunden noget vanddrivende ( det
har den nok også fået hos BH, men så skal de sku da lufte hunden, den
ligger jo og prøver at holde sig ) dagen efter havde den det meget
bedre, men vi havde fået besked om at det kunne være noget med hjertet
- vi skulle komme 2 dage efter og få tjekket....suma sumarum de fandt
ud af det var kræft og hunden blev aflivet.
Dette kan BH følgelig ikke gøre for...
Efterfølgene har vi fundet ud af at BH bare havde lagt vores hund i
bur til vi altså kom og hentede den ( via en dyresygeplejerske - der
var det han plejede at gøre med hunde på helligdage ) vi fik en
regning på dengode side af 6000kr for den behandlig - det ville vi
ikke betage da han ikke havde behandlet hunden ( vores egen dyrlæge
kunne se at den ikke havde haft slanger i maven eller halsen ) vi gik
til advokat og klagede vores nød - det første advokaten sagde da vi
fortalt hvem der var dyrlægen var " nå ham han har slået min hest
ihjel - det kan i godt opgive "...ja hvad gør man så vi klagede til
dyrlægeforeningen hvor de godt kendte ham og til fødevareministeriet,
men de tog kun stilling til om det var den korrekte behandling og
ikkeom den rent faktisk havde fået nogen behandling - så det endte med
at vi betalte...

Ydermere havde BH haft ringet til min bank for at få penge for mit
dankort som han sagde han havde taget da det ikke dyede pga misbrug
fra min side ( jeg havde selv spærret kortet for at han ikke skulle
hæve på det , og beviseligt prøvede han jo på netop det...) politiet
ville at vi skulle anmelde ham for bedrageri , men kender du MAN
orker det ikke - vi var meget kede af det med vores hundog
behandlingen af BH gjorde det ikke bedre...han var under hele forløbet
meget ubehagelig...

Ddet var denn korte version efterfølgende har vi talt meg flere som
har fået dårlig behandling hod BH. ex var en hnd blevet kørt over på
vejen udenfor og de som havde gjort det bar hunden ind til BH - ifølge
dyresygeplejersken gjorde BH ikke noget ved hunden før weekenden var
ovre da han ikke viste hvem der skulle betale for det - rar mand ikke!
der er mange af disse episoder - men det var altså den korte udgave af
historien. BH ringe flere gange efterfølgende for at svine os til...

JA, så jeg er ikke ked af hans bortgang.

mvh
Lou

Fra : Pia Nave

Dato : 27-02-04 18:00

Lou wrote:

> Ja, det må du gerne, men det er en lang historie...

---------KLIP---------

Hej Lou

Jeg må indrømme at jeg mildest talt er _fuldstændig_ chockeret!!!
Godt nok har jeg været derude et par gange for en del år siden, og nej -
jeg har _aldrig_ kunnet døje manden! Men havde dog alligevel aldrig
troet, at han ligefrem var ligesom hans bror/fætter......!!
Jeg er ked af at høre det med din hund - jeg ved hvor _hamrende_ ondt
det gør at miste
Men alligevel dejligt at høre du tog sagen i egen hånd

> JA, så jeg er ikke ked af hans bortgang.

Nej, efter den historie kan jeg _sagtens_ forstå at du ikke ligefrem
begræder hans bortgang......

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Karina og Christian

Dato : 27-02-04 18:27

"Lou" <odin@paradis.dk> wrote in message
[klip]
> Ja, det må du gerne, men det er en lang historie...du får den i korte
> hovedtræk...

Det var dog en helt utrolig forfærdelig historie. Det er helt, helt
ubegribeligt. Det gør mig virkelig ondt, at I måtte igennem sådan en omgang,
og det gør mig rigtig ondt at høre med din hund. Hvis man skal tale om noget
lyst i den triste historie, så er det, at I fik jeres hund væk fra det
frygtelige sted, så den ikke skulle ende sine dage der. Det havde slet ikke
været til at bære.

Karina

Fra : Lou

Dato : 28-02-04 13:28

Hej...

Jeg har også fortrudt mange gange at vi tog der ud, men vi trode jo at
vi gjorde det bedste for hunden - vi bor på sjælland men var en tur
hjemme i jylland da det skete - derfor var vi ikke hos vores normale
dyrlæge...
Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det ville have været hvis min hund
var død der henne....så var det ikke sikkert at breth-hansen havde
levet til nu...

1000 tak for sympatien det varmer...

mvh
Lou

Fra : Karina og Christian

Dato : 28-02-04 14:26

"Lou" <odin@paradis.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> vi gjorde det bedste for hunden - vi bor på sjælland men var en tur
> hjemme i jylland da det skete - derfor var vi ikke hos vores normale

Noget af det nemmeste i verden det er at være bagklog. Endnu nemmere er det
at være bagklog på andres vegne.

Det skal I dog aldrig nogensinde lade jer rive med af.

I gjorde det, I følte, var det eneste at gøre i den situation.

I et tilfælde hvor ens hund har det skidt, og hvor man selv er bange, har
man da naturligvis ikke lige overblik til at vurdere samtlige aspekter i
situationen, og meget ofte er man faktisk rigtig god til at overhøre de
alarmklokker, man måske nok har inde i ens hoved.

For det er naturligvis en dyrlæge, man står over for, og selv om han måske
virkede lidt "underlig", jamen så har man da ingen grund til at tro andet,
end at han kan og vil hjælpe jeres dyr - og i en sådan situation er det det
eneste, der tæller. Om han så lige er så rar, som man kunne ønske kommer
altså i anden række i en situation, hvor det gælder liv eller død. Hvis det
var min hund, det gjaldt, så ville jeg da hellere have, at han blev reddet
af en usympatisk person, end at han ikke kunne reddes af en meget rar
person, når det kom dertil.

Jeg er helt sikker på, at mange - mig selv inklusive - ville have valgt at
gøre præcis det samme. Man har i situationen ikke tid eller overblik til at
køre rundt og forhøre sig hos alle dyrlæger i omegnen. Ens hund skal have
hjælp, og det sørgede I for at gøre det bedste til ville ske. At det så ikke
lykkedes må I aldrig bebrejde jer selv - I kunne jo ikke vide, hvad det var
for et menneske, I var havnet hos.

> Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det ville have været hvis min hund
> var død der henne....

Nej. Det havde slet ikke været til at bære. Som jeg sagde er det i hvert
fald noget, jeg vil betegne som et lyspunkt i jeres ellers utrolig triste
historie.

> 1000 tak for sympatien det varmer...

Det kunne lige mangle. Jeg synes, det er en ubegribelig trist historie, og
det gør mig virkelig ondt, at I skulle opleve det. Jeg kan kun forestille
sig, hvor ulykkelige, skræmte og rasende, I må have været, da sandheden gik
op for jer.

Hvilken type hund var det? Hvor gammel var den? Jeg må jo høre Vi er i
en hundegruppe, hvor vi jo alle har det til fælles, at vi holder meget af
hunde og elsker at høre om dem

Karina

Fra : Lou

Dato : 29-02-04 07:55

> Hvilken type hund var det? Hvor gammel var den? Jeg må jo høre Vi er i
> en hundegruppe, hvor vi jo alle har det til fælles, at vi holder meget af
> hunde og elsker at høre om dem
>
> Hej...

Det var en schæfer han på 1½ år...Så kræft var ikke lige det vi tænkte
på...
Vi fik en anden hund den samme dag ( jeg kunne bare ikke vente ) en
schæfer han efter den samme mor som den gamle, så de er halv brødre.
Og jeg HAR fået ham her (Saxo) tjekket i hoved og r..Men bliver helt
hysterisk. Nå men det går godt med Saxo selv om der gik meget lang tid
før en min mand kunne se noget i ham...det tog virklig hårdt på ham
med den "gamle" ja også på mig - men mest på ham, han havde slet ikke
hørt alarm klokkerne mht hunden tilstand og trode at det nok skulle
gå, hvor jeg derimod havde en eller anden fornæmmelse...mærkeligt!

mvh
Lou

Fra : fam. Ager

Dato : 28-02-04 18:20

Hej !
Jeg ville bare udtrykke min medfølelse!, Den historie lagde en dæmper på
vores lørdag aften! hvordan en i h......, kan sådanne mennesker dog få lov
til at praktisere?!! Vi forstår din så sandelig din vrede!
tanker fra marie og torben.

---
T-man