Ny brugt bil???? Hjælp!!!
Fra : Tigeren

Dato : 25-02-04 11:41

Jeg går og lurer lidt på en ny brugt bil.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge.
Den kommer nok til at ligge i prisklassen 35-40000.

Jeg har luret lidt på Hyundai Accent og Seat Ibiza.
Har i nogen gode dårlige ting at sige om disse biler.
Hvordan ser det ud med hensyn til rust, reservedelspriser, er det
noget lort at lave selv eller kan det lade sig gøre. Har de nogen
børnesygdomme,
man skal holde øje med.

Eller måske har i et godt forslag til et andet mærke som er godt i den
prisklasse..

På forhånd tak..

Lasse

Fra : Jens

Dato : 25-02-04 13:37

Hvis det er driftssikkerhed og lave omkostninger, du er ude efter, ville jeg
gå efter en Toyota Corolla.
Men det er bare min (og FDMs) mening

Jens

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 25-02-04 15:07

"Jens" <jensisverige26@hotmail.com> wrote in message

> [...]

Hvad med en Fiat Punto (1,2 SX 60 eller en af ELX'erne)? SX modellen har
el-ruder og servo.

Du kan sagtens finde en fin Fiat Punto 1,2 SX 60 fra 1996 til små 40.000 kr.
Jeg overvejede selv at købe én af slagsen, men droppede det. Jeg sprang fra,
fordi jeg hellere vil have en bil, der ikke er i "reperationsalderen" endnu,
selvom det betyder lidt højere afdrag på lånet. Det blev til en Seat Ibiza
årg. 2000 til 87.000 kr. istedet. Okay, beslutningen beroede nok også en del
på, at jeg gerne ville have en forholdsvis ny og lækker bil.

Fortaler for Fiaten: Den er økonomisk (op til 17km/literen) i drift og
billig i reservedele.

Så, nu bliver jeg nok hakket ned af diverse meldinger om værditab på Fiat.
Jo jo, men i den prisklasse, så er værditabet vist godt og grundigt
overstået.

Jeg ville aldrig købe en Hyundai, men det er nok mere fordomme end så meget
andet.

--
Mvh, Lasse K.